ow my god!

Post hier ervaringen met fokkers.
Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 04/07/12 08:12

HI,


Sky heeft vanmorger gepoept en werd vlak erna door onze poes aangevallen. Poes heeft een nestje van 4 weken en zag sky bij mij op schoot en vond dat toch te bedreigend en heeft SKy aangevallen, waar door Sky al ontlasting (eerst wat stuggere poep en daarna dun) en toen was in ene haar buik een stuk dunner! Ze had 3 kwart zakje Pedigree vlees gehad en alles op, vlak erna nog een paar brokjes.
Ze werd lekker speels en is redelijk der zelf weer:D

Toch ga ik naar DA, Sky had 14-6 der eerste enting gehad en zou dus nu ook weer moeten. Ze zal zeker een flinke check up krijgen op mijn verzoek en zal alles vertellen.

Ik laat wel weten hoe het gegaan is, vanmiddag ga ik er heen.

Wees niet bang dat ik niet zal gaan want dat doe ik zeker wel!! Ik heb 3 kinderen waarvan 1 autisme heeft en juist voor hem een hondje hebben genomen. Ik zou daarom nooit de gezondheid van Sky verder in gevaar brengen!!

Dee

Ongelezen berichtdoor Dee » 04/07/12 08:33

Een vriendin van me had zo'n boomertje gekocht, achteraf ook broodfok. Die had ook zo'n dikke buik, maar moest gewoon ontwormd worden. Daarna nog wat voor zn oogjes gehad en nu een super pup!

Gedane zaken nemen geen keer, dus zorg goed voor Sky en laat dr goed nakijken! Verder niet die Pedigree rotzooi geven, zeker niet die zakjes. Geloof dat daar oa heel veel zout in zit!

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 04/07/12 10:15

Had ik ook al begrepen ja. Ik heb kvv nog niet in huis en moet wel wat hebben voor ik het heb;-)

Sky is pas netin slaap gevallen in de bench. Constant gespeelt en gekloven op een kluifje. Zo zie ik haar t liefst hihi.
Toe ik Sky had gehaald had ik van Proteq de duurste verzekering afgesloten.
Dat blijkt maar weer waarom ik percee die wou.


Straks met me dropje naar da en dan met me jongste naar ha die is ook ziek helaas.

Ik hou jullie op de hoogte!!!!

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 04/07/12 10:20

Ook ik verbaas me erover dat mensen geen informatie opzoeken van te voren.
Als je op google labrador retriever invoert dan krijg je als een van de eerste hits gewoon de site van de labrador vereniging. Nou daar staat al zoveel informatie op over hoe te werk te gaan als je en pup zoekt.
Marktplaats staat niet bij de eerste paar hits hoor. Dus vaak gaan dit soort mensen gewoon gelijk naar marktplaats.nl om daar te kijken naar hondjes. Allemaal vrij impulsief vind ik dat. Iemand met gezond verstand zou beter moeten weten. Ook ik wist niks van geteste ouderdieren, stambomen etc. Maar toch ben ik gaan zoeken en heb ik niet gelijk gedacht ik wil een hond laat ik gaan zoeken op marktplaats. En dan schrikken als je gaat kijken bij de pups, maar toch denken ach..het zal wel goed zijn.
En dit is niet perse alleen gericht aan de TS, er zijn zoveel die de "fout" ingaan. En dan kun je wel steeds zeggen dat het te snappen is, maar ik snap het eerlijk gezegd ook niet zo goed hoe je zoiets kan gebeuren. En het niet hebben van hondenkennis is geen excuus vind ik, ik wist ook niks van honden en het is me toch gelukt om een hond uit te zoeken met stamboom en die netjes verzorgd is in de nestperiode. Waarom zijn andere mensen daar dan niet toe in staat? Waar hangt dat dan vanaf?
Ik vind het maar al te gemakkelijk om te zeggen van noujaaa..het hondje is er nu en we snappen wel dat je zoiets overkomt. Zo'n pupeigenaar mag zich best even realiseren dat dit niet oke is.
En tuurlijk, de pup is er nu en daar zal nu zorg voor moeten worden gedragen. En ook ik hoop toch dat de pup en z'n baasje een gelukkig leven krijgen samen. Maar het kan in deze tijd, waarbij bijna iedereen beschikking heeft over internet, zo makkelijk zijn om dit soort dingen te voorkomen. En dat mag best gezegd worden en hoeft niet als een aanval gezien te worden.

Ik hoop dat Sky vandaag goed behandeld kan worden bij de DA en dat ze snel opknapt en dat er geen verdere gebreken naar boven komen :(
Sterkte bij de DA en we horen het wel hoe het is gegaan :)

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 04/07/12 10:38

Jeepie , ik vind het wel heel sneu allemaal zeg....
Lijkt me in ieder geval nu verstandig om 'goed' te reageren ...

Gebruikersavatar
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 504
Lid geworden op: 26/02/10 22:44
Locatie: Breukelen

Ongelezen berichtdoor dinodap » 04/07/12 11:49

Veel sterkte!

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 04/07/12 16:25

Bedankt... Half 7 is er pas plek.

Gebruikersavatar
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 30/10/11 13:16
Locatie: Amstelveen

Ongelezen berichtdoor Buuf » 04/07/12 17:48

Komt goed :wink:
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 04/07/12 19:16

En? Hoe gaat het met je kleine mup?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 04/07/12 22:19

Hoe was het bij de DA?

Hopelijk gaat het goed met de gezondheid van de kleine Sky
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 04/07/12 22:56

Pup is terug bij fokker. DA zag haar en zei gelijk eerlijk dat het leven het kleintje weinig succes zal hebben, buik was zooo in ene weer opgeblazen dat het echt zorgelijk is!! Ze kreeg bij DA zo'n rare pijn aanval en heeft haar een pijnstiller gegeven voor 48 uur. Pup zal zo ie zo komen te overlijden en ze wou het liefst haar inslapen maar Politie en die fokker moest haar gewoon in die toestand zien! Heb mijn geld terug en wij hebben zeker gehuild, ik voelde me echt verbonden tot Sky. Die fokker wou me natuurlijk een nieuwe pup aansmeren of pup bij hem laten paar dagen en dan weer gezond ophalen. Heb nu eens veel meer nesten gezien en de verhoudingen kwa grote tussen de pups waren enorm!! Nee dit is echt niet leuk en het MOET stoppen!! Morgen doe ik aangifte en zal langs DA gaan om alles door te geven, DA zei: Neem AUB geen andere pup en zorg dat je geld terug krijgt!! Nu gaan wij alles laten bezinken en ons voorbereiden op het gesprek van morgen. De kids vertellen waarom Sky er niet meer is..... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Basenmel

Ongelezen berichtdoor Basenmel » 04/07/12 23:01

Ow ja, fokker zei dat ik geen brokken moest geven maar alleen water en brood. Daar doen ze goed op en was stom van mij om haar te laten eten voor we naar da gingen.....

Wat een gladiool!

Ik ben nu echt gesloopt, vanaf half 7 tot aan nu gezeik en gedonder en voel me echt zo schuldig en dom! Me lieve Sky, wat een moppie is het!!

Als ik Sky niet meer wil verkoopt hij haar zo weer door, GRR ik zal die vent toch! Maar da zei dat ik juist rustig moest blijven en dan pas op terug weg me emoties laten gaan,,, pfff

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 04/07/12 23:03

Och jee, wat een beroerd einde van wat toch al een rotverhaal was.
Het is voor jou en jouw kids heel rot, maar och, dat arme kleine meisje met haar buikpijn, die gedachte raakt mij echt heel diep :(

Ik hoop echt dat je er iets mee kunt bij de politie, daar kun je dan ook een stukje frustratie in kwijt.
Heel veel sterkte morgen met het vertellen aan de kinderen :(

Gladiool?, dikke idioot zou ik eerder zeggen :mad:
Laat hij zelf maar aan de broodpap gaan zitten als het zo vreselijk gezond is :evil:

Gebruikersavatar
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 705
Lid geworden op: 20/08/05 18:22

Ongelezen berichtdoor Boris Amber Damey » 04/07/12 23:07

Je hebt de pup zonder politie terug gebracht begrijp ik?
Afbeelding
De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag

Gebruikersavatar
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 30/10/11 13:16
Locatie: Amstelveen

Ongelezen berichtdoor Buuf » 04/07/12 23:14

Die kleine kanjer :( ....veel sterkte meis
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm


Terug naar “Fokkers”