Oriënteren

Post hier ervaringen met fokkers.
Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 11/07/12 22:10

sbientje schreef:Kijk, hier heb ik ook zeker wat aan!

En Anita, dat lijkt me zeker leuk! Ook gewoon voor de gezelligheid trouwens :)

Debora, ik heb jouw meissie gezien op show volgens mij. In goes! Als ze het idd was dan vind ik het een mooi hondje!


Zou best eens kunnen, was een super show voor mij. :D

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/07/12 16:57

ik geef m effe een schoppie, wie weet hebben anderen nog tips :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 16/07/12 19:34

Debora schreef:Sunnytails van Sandra doet zowel jacht als show met haar honden.
En dan heb je nog Ans van Bremen, weet alleen haar naam even niet van haar kennel.

En Monica van Coolmens.

Dit zijn allemaal mensen die labradors waar zowel gewerkt als geshowd mee wordt. :)


Ans heeft Riverflow labradors. Leuke kennel en Ans is een geweldig mens.
http://www.riverflowlabradors.nl/mainframe.html
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Ongelezen berichtdoor kristies » 16/07/12 19:55

oh wat leuk en spannend en vast veel voorpret en ik kom knuffelen hoor als er een pupperd is... !!!

* Zo haalt even adem *

Enne niets met bruin: :smackBottom: ( aldus Chester.. :eusawhistle: )

Mijn favoriete fokker ken je... heeft ook wel regelmatig zwarte pups trouwens...
en misschien http://www.cerbelgundogs.nl/index.html zijn wel echt werklijnen...

Ik ben benieuwd wat het gaat worden !!

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 16/07/12 22:23

Wij hebben goede ervaringen met Diana en Ramses van Smallville's empress. Ik geloof dat zij meer thuis zijn in de showlijn, maar er zit genoeg pit en werklust in. Het zijn ontzettend aardige en goede mensen die veel houden van hun honden en pups. Wij hebben heel goed advies gekregen en mochten altijd komen kijken. Op hun website hielden zij alles bij en was er iedere 3 dagen een update met gewichten en foto's. Zij hebben ons ook goed geadviseerd op het gebied van de puppykeuze. Op hun website vindt je ook links naar bevriende fokkers. Die zijn ook goed aangeschreven.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 18/07/12 19:18

Els schreef:
Debora schreef:Sunnytails van Sandra doet zowel jacht als show met haar honden.
En dan heb je nog Ans van Bremen, weet alleen haar naam even niet van haar kennel.

En Monica van Coolmens.

Dit zijn allemaal mensen die labradors waar zowel gewerkt als geshowd mee wordt. :)


Ans heeft Riverflow labradors. Leuke kennel en Ans is een geweldig mens.
http://www.riverflowlabradors.nl/mainframe.html


Thanks, kon niet op de naam komen. En idd SUPER VROUW die Ans. :D

@ Sabiene: Reagis, Lepkeshof en Riverflow zijn wel ongeveer hetzelfde qua lijn. Had ik Sunnytails al gezegd van Sandra? :)

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 18/07/12 20:51

Even dat laatste stukje achter de website van riverflow weghalen, ze hebben een nieuwe site zag ik net :wink:

Bear is ook uit de jayncourt Sandylands lijnen, een geweldig lieve hond. Binnen heel rustig en buiten lekker veel energie. Hij is ontzettend zacht van karakter, maar hij was dit in het nest ook al. Terwijl andere uit de combi pittiger zijn :wink: en hij werkt ontzettend graag voor je.

Verder geen tips, gewoon een fokker zoeken waar de klik mee is :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 19/07/12 22:59

Welke fokker het ook wordt.... Heel erg veel succes met zoeken. Erg spannend allemaal. Ikzelf heb helaas geen tips voor je.

Wel leuk dat je voor een combi show/werkhond gaat. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Succes. :)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/08/12 14:15

Ik dacht even een update. Ik heb een drietal fokkers aangeschreven en eigenlijk van allemaal hele leuke berichten teruggehad! Zag er een beetje tegenop om te schrijven, maar het blijken allemaal gewoon mensen te zijn ;) Hahah, nee dat is onzin, maar omdat het allemaal zo onconcreet is/was vond ik het lastig. Maar goed, ik ga nu zo her en der kennismaken! Mocht ik mijn keuze gemaakt hebben dan laat ik het hier wel weten :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 17/08/12 14:22

Leuk sbientje; goed van de update!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 270
Lid geworden op: 24/07/12 15:06
Locatie: Stevensweert (LB)

Ongelezen berichtdoor Aidualc85 » 17/08/12 14:47

Hallo,

Ik lees even mee hier.

Je omschrijving van je toekomstige hond komt zo goed als (lees: geheel) overeen met die van ons.
Voor ons zal het pas concreet voor (midden) volgend jaar zijn maar oriënteren en er mee bezig zijn is zoooo leuk.. (en maakt ongeduldig :wink: )!

Groetjes Claudia

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/08/12 14:59

Aidualc85 schreef:Hallo,

Ik lees even mee hier.

Je omschrijving van je toekomstige hond komt zo goed als (lees: geheel) overeen met die van ons.
Voor ons zal het pas concreet voor (midden) volgend jaar zijn maar oriënteren en er mee bezig zijn is zoooo leuk.. (en maakt ongeduldig :wink: )!

Groetjes Claudia
Hey, wat leuk dat we in hetzelfde 'schuitje' zitten. Voorpret is idd superleuk, maar je wordt er zeker ongeduldig van ja! Mocht je ontploffen haha, stuur me gerust een berichtje, ik vind het superleuk om erover te kletsen :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 17/08/12 15:15

Leuk Sabine! Veel succes met de kennismakingen :)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/08/12 15:18

Lupos schreef:Leuk Sabine! Veel succes met de kennismakingen :)
dank je dorine! Ik bel jou sowieso even als ik overal geweest ben denk ik :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 270
Lid geworden op: 24/07/12 15:06
Locatie: Stevensweert (LB)

Ongelezen berichtdoor Aidualc85 » 17/08/12 15:30

Hey, wat leuk dat we in hetzelfde 'schuitje' zitten. Voorpret is idd superleuk, maar je wordt er zeker ongeduldig van ja! Mocht je ontploffen haha, stuur me gerust een berichtje, ik vind het superleuk om erover te kletsen


Hier nog iemand :D .

Als het even kan gaat de voorkeur (voor zover dit te plannen is) bij ons uit naar midden volgend jaar i.v.m. vakantie zodat we in ieder geval zes weken onafgebroken thuis zijn.
Vriend werkt in ploegen en ik momenteel nog fulltime. Tegen de tijd dat het dametje (daar zijn we al over uit) komt kan ik twee dagen half gaan werken en vriend heeft sowieso 1 dag door de week vrij. Concreet houdt dit dus in dat ze twee dagen vier uurtjes alleen zal zijn. Naar mijn mening te doen...

Heb je ondertussen al kennis gemaakt met een eventuele toekomstige fokker?
Ik heb de fokker benaderd waar mijn ouders 20 jaar geleden hun blonde lab gehaald hebben (Kingfields in Gulpen, destijds zijn eerste nestje) maar hij heeft geen blonde labs meer en hier gaat toch echt mijn eerste voorkeur naar uit. Wel gaf hij aan dat ik tegen de jaarwisseling nog eens moest bellen en hij me dan op weg wilde helpen (vond ik persoonlijk wel erg leuk).
Smallville Empress in Kerkrade heb ik ook contact mee gehad, maar ook hier konden ze nog niets zeggen over volgend jaar. Eigenlijk ook logisch denk ik in veel gevallen. Kreeg er wel een positief gevoel bij.

Vrees dat ik gewoon te enthousiast ben... :oops:


Terug naar “Fokkers”