Kennel vd Kavelhoeve

Post hier ervaringen met fokkers.
sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 19/07/12 15:37

Zo we zijn er geweest! .
We waren de auto amper uit of we werden vriendelijk begroet door de 'fokker'ze zei zullen we gelijk naar de pups gaan.
Zag er op zich allemaal goed uit schoon,levendig,je mocht de pup vast houden,maar toen......
Toen we de moeder zagen schrok ik me een ongeluk!!.
Ze zat in een kennel en zag eruit!! moe,afgemat,oude snee op haar kop, vers bloed aan haar zijkant,wond aan de zijkant,VRESELIJK dus.
We zijn heel gauw weggegaan.
Het moedertje was niet heel oud maar zag er gewoon heel zielig uit,ik had haar zo mee willen nemen.
Al met al heel leerzaam voor mijn collega,en gelukkig zien ze nu het nut in van een pup bij een erkende fokker!.
Dus ik ga voor ze op zoek naar een teefje het liefst blond,maar zwart mag ook.
Gelukkig zijn mensen toch wel verstandig!,maar zielig voor alle broodfok pups.

Groetjes Sas en een poot van Kaya en Kane

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 19/07/12 15:49

Wat goed zeg dat ze het niet doen! Wel sneu voor de moederhond :( Pfff vreselijk die broodfokkers!

sedeka

Ongelezen berichtdoor sedeka » 23/07/12 16:20

Even een update,
Mijn collega is vandaag bij een hele goede fokker wezen kijken,en de fokker gaat een pup uit zoeken die het beste bij hun gezin gaat passen.
Het word een bruin meisje en ze komt bij Smacklabs vandaan.
Al met al toch nog een fijn einde aan het hele verhaal.

Groetjes Sas en een poot van Kaya en Kane

marietje

kavelhoeve

Ongelezen berichtdoor marietje » 24/01/13 10:22

Hoi allemaal,

Mijn labrador komt van deze fokker! En mijn tweede ga ik daar ook zeker kopen. Wij zijn bij deze mevrouw hartelijk ontvangen toen wij voor onze labrador op zoek waren. We hebben meerdere malen de pup mogen bezoeken voor we deze ophaalden. Altijd lag alles er netjes bij en was mevrouw volop aan het opruimen in de hokken om het netjes schoon te houden. Ik kon zelf wel zien dat je aan zo'n nestje een dagtaak hebt. Nadat wij de puppie hebben gekocht is mevrouw altijd interresse blijven houden. Ook voor vragen stonden zij altijd open. Ik weet wel dat de vooroordelen erg snel ontstaan over broodfokkers. Zelf zie ik een broodfokker als een lompe boer waar de honden geen aandacht van krijgen en er smerig blij liggen. Dit was zeker niet het geval alle honden zagen er netjes uit en waren zeker gewend aan mensen. Ze hebben lekker veel ruimte waar de honden overdag een paar uurtjes in het weiland kunnen. Ik ben tevreden met deze fokker!

Gr. Marie en pootje van Bo

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: kavelhoeve

Ongelezen berichtdoor Lupos » 24/01/13 11:21

marietje schreef:Hoi allemaal,

Mijn labrador komt van deze fokker! En mijn tweede ga ik daar ook zeker kopen. Wij zijn bij deze mevrouw hartelijk ontvangen toen wij voor onze labrador op zoek waren. We hebben meerdere malen de pup mogen bezoeken voor we deze ophaalden. Altijd lag alles er netjes bij en was mevrouw volop aan het opruimen in de hokken om het netjes schoon te houden. Ik kon zelf wel zien dat je aan zo'n nestje een dagtaak hebt. Nadat wij de puppie hebben gekocht is mevrouw altijd interresse blijven houden. Ook voor vragen stonden zij altijd open. Ik weet wel dat de vooroordelen erg snel ontstaan over broodfokkers. Zelf zie ik een broodfokker als een lompe boer waar de honden geen aandacht van krijgen en er smerig blij liggen. Dit was zeker niet het geval alle honden zagen er netjes uit en waren zeker gewend aan mensen. Ze hebben lekker veel ruimte waar de honden overdag een paar uurtjes in het weiland kunnen. Ik ben tevreden met deze fokker!

Gr. Marie en pootje van Bo


Ik denk dat het mensen niet om vooroordelen gaat, maar een hond die stamboom(loos) pups op de wereld moet zetten is geen enkele controle op. Misschien heb jij een fijne pup, maar weet je ook hoe zo'n fijne pup tot stand komt? Lees dit eens: http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=53524

Dat is het leven van de moederhonden, die worden gebruikt om iedereen te voorzien van puppy's!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: kavelhoeve

Ongelezen berichtdoor roef » 24/01/13 12:00

Lupos schreef:
marietje schreef:Hoi allemaal,

Mijn labrador komt van deze fokker! En mijn tweede ga ik daar ook zeker kopen. Wij zijn bij deze mevrouw hartelijk ontvangen toen wij voor onze labrador op zoek waren. We hebben meerdere malen de pup mogen bezoeken voor we deze ophaalden. Altijd lag alles er netjes bij en was mevrouw volop aan het opruimen in de hokken om het netjes schoon te houden. Ik kon zelf wel zien dat je aan zo'n nestje een dagtaak hebt. Nadat wij de puppie hebben gekocht is mevrouw altijd interresse blijven houden. Ook voor vragen stonden zij altijd open. Ik weet wel dat de vooroordelen erg snel ontstaan over broodfokkers. Zelf zie ik een broodfokker als een lompe boer waar de honden geen aandacht van krijgen en er smerig blij liggen. Dit was zeker niet het geval alle honden zagen er netjes uit en waren zeker gewend aan mensen. Ze hebben lekker veel ruimte waar de honden overdag een paar uurtjes in het weiland kunnen. Ik ben tevreden met deze fokker!

Gr. Marie en pootje van Bo


Ik denk dat het mensen niet om vooroordelen gaat, maar een hond die stamboom(loos) pups op de wereld moet zetten is geen enkele controle op. Misschien heb jij een fijne pup, maar weet je ook hoe zo'n fijne pup tot stand komt? Lees dit eens: http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=53524

Dat is het leven van de moederhonden, die worden gebruikt om iedereen te voorzien van puppy's!


amen!!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 24/01/13 13:41

sedeka schreef:Zo we zijn er geweest! .
We waren de auto amper uit of we werden vriendelijk begroet door de 'fokker'ze zei zullen we gelijk naar de pups gaan.
Zag er op zich allemaal goed uit schoon,levendig,je mocht de pup vast houden,maar toen......
Toen we de moeder zagen schrok ik me een ongeluk!!.
Ze zat in een kennel en zag eruit!! moe,afgemat,oude snee op haar kop, vers bloed aan haar zijkant,wond aan de zijkant,VRESELIJK dus.
We zijn heel gauw weggegaan.
Het moedertje was niet heel oud maar zag er gewoon heel zielig uit,ik had haar zo mee willen nemen.
Al met al heel leerzaam voor mijn collega,en gelukkig zien ze nu het nut in van een pup bij een erkende fokker!.
Dus ik ga voor ze op zoek naar een teefje het liefst blond,maar zwart mag ook.
Gelukkig zijn mensen toch wel verstandig!,maar zielig voor alle broodfok pups.

Groetjes Sas en een poot van Kaya en Kane



Beetje zielig dat er voor de moederhond niet iets is geregeld. Tegenwoordig telefoonnummer 144 redt een dier.


Terug naar “Fokkers”