goeie fokker omgeving hengelo

Post hier ervaringen met fokkers.
mariska1972

Ongelezen berichtdoor mariska1972 » 30/09/12 14:44

Lid zijn vd nlv en niet op de lijst staan kan al iets betekenen, er is een reden waarom de pups er niet opstaan

dit zinnetje is een zinnetje wat ik niet normaal vind tegenover fokkers die het goed doen en niet op de lijst staan simpel omdat ze het niet nodig hebben

sorrie als ik dit dan verkeerd begrijp maar het komt niet netjes over op fokkers !!!

had misschien iets anders geschreven moeten worden als het niet zo bedoeld is dit komt over als fokkers die niet op de lijst komen iets doen wat verkeerd is want ja ze staan er niet op vanwege een reden en dat kan al iets betekenen over de fokker en zijn/haar fok

maar goed ik zal dan wel niet van deze wereld zijn en het verkeerd begrijpen dus ik zal me niet meer mengen in deze discussie

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 30/09/12 15:09

mariska1972 schreef:Lid zijn vd nlv en niet op de lijst staan kan al iets betekenen, er is een reden waarom de pups er niet opstaan

dit zinnetje is een zinnetje wat ik niet normaal vind tegenover fokkers die het goed doen en niet op de lijst staan simpel omdat ze het niet nodig hebben

sorrie als ik dit dan verkeerd begrijp maar het komt niet netjes over op fokkers !!!

had misschien iets anders geschreven moeten worden als het niet zo bedoeld is dit komt over als fokkers die niet op de lijst komen iets doen wat verkeerd is want ja ze staan er niet op vanwege een reden en dat kan al iets betekenen over de fokker en zijn/haar fok

maar goed ik zal dan wel niet van deze wereld zijn en het verkeerd begrijpen dus ik zal me niet meer mengen in deze discussie


Het is denk ik maar net hoe je het leest (wil lezen), ik zie er als leek niet direct kwaad in omdat de betekenis van deze zin meer kanten op kan.
En inderdaad ook een negatieve, want laten we elkaar geen mietje noemen, niet elke fokker die lid is van de NLV fokt op een goede manier he?
En als "verkeerde" fokker zul je toch eerst het ea uit moeten vreten voor je geroyeerd wordt, dus ook deze lijst (of lidmaatschap van de NLV) is wat mij betreft niet waterdicht, maar als as pupkoper moet je toch ergens beginnen nietwaar?
En ik sluit mij bij Hanneke aan, geef deze persoon wat uitleg, dat is handiger dan gelijk boos te worden, daar wordt het voor een as pupkoper in ieder geval niet duidelijker van :wink:

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 30/09/12 15:28

Het gaat om de stelligheid waarmee beweerd wordt dat als een fokker niet op de lijst staat "er een reden voor is". Het kan idd alle kanten op maar m.i. suggereert dit iets negatiefs t.a.v. fokkers die niet op de lijst staan. En ook na uitleg blijft de schrijfster bij haar mening "dat er een reden voor is". De formulering is op zijn zachts gezegd erg ongelukkig!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 30/09/12 16:02

Na de uitleg las ik het onderstaande van de schrijfster:

Het hoeft niets te betekenen als je niet op de lijst staat, maar er is wel altijd een reden voor!


En dat al je puppen op voorhand verkocht zijn is toch de reden dat iemand niet op die lijst staat, daar zegt ze toch niet verkeerds mee?
Jammer dat dit direct in het negatieve getrokken wordt, naar mijn mening onnodig :)

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 30/09/12 17:52

Hoe dan ook, in mijn ogen was dit duidelijk een gevalletje ´klok en klepel´ van een argeloze pupkoper. Het is deze mevrouw denk ik inmiddels wel duidelijk dat op de NLV-puplijst maar een klein deel van de bonafide nesten staat. Namelijk alleen nestjes die nog niet op voorhand verkocht zijn.

Beste mevrouw en alle andere mensen die op zoek zijn naar een pup: de nlv-lijst is prima, maar vrij beperkt. Ook op deze pagina vindt u betrouwbare nesten: http://markt.labradorpagina.nl/ Deze nesten moeten ook voldoen aan de regels van de rasvereniging(en), anders komen ze er niet op. Beheerder Cor controleert streng :D
Daarnaast zijn er prima fokkers die helemaal nergens op staan, om de doodeenvoudige reden dat ze al een flinke wachtlijst hebben voordat het nest geboren is.
En ook al voldoet het nest aan alle regels, dan nog moet je je prettig voelen bij een fokker en vertrouwen hebben in hem of haar. Bij twijfel geldt: niet doen.

Hanneke
Laatst gewijzigd door Laboriginals op 30/09/12 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 30/09/12 17:55

Laboriginals schreef:Hoe dan ook, in mijn ogen was dit duidelijk een gevalletje ´klok en klepel´ van een argeloze pupkoper. Het is deze mevrouw denk ik inmiddels wel duidelijk dat op de NLV-puplijst maar een klein deel van de bonafide nesten staat. Namelijk alleen nestjes die nog niet op voorhand verkocht zijn.

Beste mevrouw en alle andere mensen die op zoek zijn naar een pup: de nlv-lijst is prima, maar vrij beperkt. Ook op deze pagina vindt u betrouwbare nesten: http://markt.labradorpagina.nl/ Deze nesten moeten ook voldoen aan de regels van de rasvereniging(en), anders komen ze er niet op. Beheerder Cor controleert streng :D
Daarnaast zijn er prima fokkers die helemaal nergens op staan, om de doodeenvoudige reden dat ze al een flinke wachtlijst hebben voordat het nest geboren is.
En ook al voldoet het nest aan alle regels, dan nog moet je je prettig voelen bij een fokker en vertrouwen hebben in hem of haar. Bij twijfel geldt: niet doen.

Hanneke


amen 8) :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 30/09/12 18:07

Noah/Bruce schreef:Hoe jaag ik en pupkoper marktplaats op!!


Lekker makkelijk gedacht. Dat doen ze nog altijd zelf omdat het de makkelijkste weg is ?? "Ik wil gister een pup en niet vandaag"
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 30/09/12 19:29

En nog iets, Labrador5738 heeft nog iets niet helemaal goed begrepen, ben ik bang. Zij schrijft dat ze eerst zelf was gaan zoeken en terechtkwam bij een fokker die met een HD C-hond fokte. Zoiets kan, volgens haar, niet gebeuren via de puplijst van de NLV.

Die informatie klopt ook niet. Fokken met C-heupen is op bepaalde voorwaarden toegestaan. Ook op de NLV-lijst zou dus een nestje kunnen staan waarvan een ouderdier C-heupen heeft.

Het maakt het er helaas allemaal niet makkelijker op voor iemand die niet thuis is in het wereldje. Ik kan me goed voorstellen dat pupkopers soms door de bomen het bos niet meer zien. Maar vragen staat vrij en domme vragen bestaan niet. Daar is de puplijn van de NLV voor en daar is ook dit forum voor :)

Hanneke

Labrador5738

Ongelezen berichtdoor Labrador5738 » 30/09/12 20:08

Sorry, als ik een goede fokker voor het hoofd heb gestoten, ik wil alleen maar broodfok voorkomen. Ben een beetje fanatiek geworden door wat ik de laatste maanden gezien heb.

Fokken met c heupen heb ik inderdaad ook gezien op de site van nlv inderdaad, dat het onder voorwaarden mag.

Ik ben een aspirant pupkoper en heb de afgelopen maanden de wereld van de pupkoper mogen ervaren. Als ik zie welke papieren ik allemaal moet controleren op echtheid om niet in de val te trappen van een broodfokker dan lijkt mij een pup van de nlv lijst kopen geen slecht advies voor een andere pupkoper die om advies vraagt.

Dat niet iedere goede fokker daar op staat is begrijpelijk, maar deze keuze geeft mij 100% garantie dat ik in ieder geval een goede keuze heb gemaakt.

Er zijn marktplaats fokkers die met droge ogen beweren dat zij ook volgens de regels van de nlv fokken, terwijl dat niet zo is. Er worden zelfs stamboomnrs genoemd van honden die helemaal niet in het bezit zijn van de broodfokker, maar deze steelt van websites van gerenomeerde Fokkers. :evil:

Ik wilde alleen maar een bijdrage leveren aan het stoppen van broodfok en geen goede fokkers voor het hoofd stoten. De nlv adviseerde mij om te vragen aan de fokker, die pups beschikbaar heeft, waarom deze niet op de lijst staan.

Voor EUR 35,00 staan je pups op de nlv lijst. als je nog pups beschikbaar hebt, kan ik geen reden bedenken waarom je dan niet op die lijst wil komen te staan.

Labrador5738

Ongelezen berichtdoor Labrador5738 » 30/09/12 20:33

Het zou toch geweldig zijn als de regering zou besluiten dat pups alleen nog maar aangeboden mogen worden via de website van de desbetreffende rasvereniging.

Dan zou er geen broodfok meer bestaan!

Hoeveel leed zouden we daarmee besparen? Ik denk heeeeeel veeeel.

Nu zie je door de vele verschillende websites de bomen in het bos niet meer!

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 30/09/12 23:57

Na ja laat ik dan maar eens reageren, de TO krijgt van mij geen pup, korte reden hiervoor is, ik kreeg en mail zet me maar op je wachtlijst, ik dat doe ik niet zomaar,, bel me en ik wil een persoonlijk gesprek,, geen bericht terug, dan ineens weer wel ik ga je zo snel mogelijk bellen, niks nada , ze was al toegelaten op mijn pupkopersforum, ze stelde zich niet voor, totaal niets meer gehoord, en toen dacht ik van jij bent niet serieus, dus je gaat zowel van mijn lijst af en van mijn forum, ik heb dit in een mail aan TO vermeld, en ineens kreeg ik zo mail terug , eerst een smeekbede om op de lijst te blijven, na een paar minuten een mail waar de honden geen brood van lusten :? en weer naar en paar minuten, dat ze ook niet op mijn lijst wilde meer want haar vader had een pup voor haar gekocht :? , toen opende ze topics over die fokker iedereen rade het haar af, maar ze reageerd niet meer, net zoals bij mij, tja weet niet meer wat ik ervan denken moet, maar ik denk het ergste.
En ik sta nooit bij de NLV op de site want ik heb wachtlijsten.
En als ik die niet heb zet ik ze op Cor zijn starterspagina, omdat ik als fokster dan weet dat er serieuze mensen voor mijn pups komen :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Labrador5738

Ongelezen berichtdoor Labrador5738 » 01/10/12 08:45

ik denk inderdaad ook dat deze TO niets snapt van de zoektocht naar een pup, na het horen van je verhaal, Marron.

En dat heb jij, Marron, als fokker haarfijn aangevoeld.
Een goede fokker kenmerkt zich dan ook door kritisch de kopers te kiezen.
:klasse: :klasse:

Wel sneu voor de pup die nu gekocht is door haar vader.
Ik vrees ook dat het geen eerlijke pup is. :( :(

Labrador5738

Ongelezen berichtdoor Labrador5738 » 01/10/12 10:39

Laboriginals schreef:Precies :) En daarbij... fokkers weten precies hoe het hondenwereldje in elkaar zit. Pupkopers niet. Die weten meestal helemaal niks. Als iemand zijn huiswerk heeft gedaan, krijgt hij waarschijnlijk overal te horen en te lezen dat je een rashond het beste via de rasvereniging kan aanschaffen. Dan doet hij dat, helemaal trots omdat hij het goed doet, en dan krijgt hij hier een stortvloed van verwijten over hem heen. Hoe moet een argeloze pupkoper weten dat lang niet alle fokkers daarop staan? Dat heel veel fokkers een wachtlijst hebben die al ruim van tevoren vol zit? Dat lees je nergens. Maar om dan iemand meteen zo aan te vallen en af te branden, vind ik echt not done.
Help zo iemand, maak hem wegwijs i.p.v. hem af te serveren.

Hanneke


Bedankt voor je steun. Ik bedoelde het inderdaad niet verkeerd.
Nogmaals excuses naar goede fokkers die zich aangesproken voelde.

Gebruikersavatar
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 523
Lid geworden op: 20/09/08 14:18
Locatie: Ochten

Ongelezen berichtdoor donna » 01/10/12 20:21

Laboriginals schreef:Precies :) En daarbij... fokkers weten precies hoe het hondenwereldje in elkaar zit. Pupkopers niet. Die weten meestal helemaal niks. Als iemand zijn huiswerk heeft gedaan, krijgt hij waarschijnlijk overal te horen en te lezen dat je een rashond het beste via de rasvereniging kan aanschaffen. Dan doet hij dat, helemaal trots omdat hij het goed doet, en dan krijgt hij hier een stortvloed van verwijten over hem heen. Hoe moet een argeloze pupkoper weten dat lang niet alle fokkers daarop staan? Dat heel veel fokkers een wachtlijst hebben die al ruim van tevoren vol zit? Dat lees je nergens. Maar om dan iemand meteen zo aan te vallen en af te branden, vind ik echt not done.
Help zo iemand, maak hem wegwijs i.p.v. hem af te serveren.

Hanneke


Hanneke, ik geef je helemaal gelijk. Ik ben al maanden niet op het forum geweest. Veel op reis. En dan gelijk weer dat gehakketak. Ik word er niet goed van. Waarschijnlijk een van de redenen dat ik er niet meer zo vaak kom.
Onze eerste pup kochten wij ook via de NLV bemiddeling. De andere pups niet. Via via gehoord dat er een nestje komt en dan zijn in principe alle pups al vergeven. Maar wanneer je nog niets van het hondenwereldje weet en geen fokkers kent is dat toch de aangewezen weg. Help deze mensen en vertel waar goede fokkers te vinden zijn. Goede fokkers zijn hun hondjes al voor de geboorte kwijt, zo komen "andere" mensen nooit aan een pup.

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 01/10/12 22:30

marron schreef:Na ja laat ik dan maar eens reageren, de TO krijgt van mij geen pup, korte reden hiervoor is, ik kreeg en mail zet me maar op je wachtlijst, ik dat doe ik niet zomaar,, bel me en ik wil een persoonlijk gesprek,, geen bericht terug, dan ineens weer wel ik ga je zo snel mogelijk bellen, niks nada , ze was al toegelaten op mijn pupkopersforum, ze stelde zich niet voor, totaal niets meer gehoord, en toen dacht ik van jij bent niet serieus, dus je gaat zowel van mijn lijst af en van mijn forum, ik heb dit in een mail aan TO vermeld, en ineens kreeg ik zo mail terug , eerst een smeekbede om op de lijst te blijven, na een paar minuten een mail waar de honden geen brood van lusten :? en weer naar en paar minuten, dat ze ook niet op mijn lijst wilde meer want haar vader had een pup voor haar gekocht :? , toen opende ze topics over die fokker iedereen rade het haar af, maar ze reageerd niet meer, net zoals bij mij, tja weet niet meer wat ik ervan denken moet, maar ik denk het ergste.
En ik sta nooit bij de NLV op de site want ik heb wachtlijsten.



Anita daar had ik ook al zo'n donkerbruin vermoeden van vandaar dat ik jou niet heb aanbevolen vond het allemaal een beetje vaag van TO en zie daar mijn vermoeden klopt. Jammer voor jou dat je voor niks je energie er in hebt gestoken maar goed je kan niet alles van tevoren weten :wink:
En als ik die niet heb zet ik ze op Cor zijn starterspagina, omdat ik als fokster dan weet dat er serieuze mensen voor mijn pups komen :)
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding


Terug naar “Fokkers”