goeie fokker omgeving hengelo

Post hier ervaringen met fokkers.
tahirihjoon

goeie fokker omgeving hengelo

Ongelezen berichtdoor tahirihjoon » 18/09/12 18:55

ben op zoek naar een bruine labrador pup reutje het liefst in de omgeving hengelo. heb overal gezocht en weet het niet meer. zou graag een hondje willen in november.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 18/09/12 21:49

http://labrador-fokkers.startpagina.nl/

Ik kan me je ongeduld voorstellen maar bedenk dat geduld een schone zaak is. Je hebt een hond niet voor even maar als het goed is voor heel lang. Neem dus je tijd om de fokker en hond te zoeken die bij je past. Succes.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 19/09/12 08:32

of faskallysfauve is een kennel in Hengelo(Marron hier op het forum)
zij fokt bruine labjes .
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 19/09/12 16:34

roef schreef:of faskallysfauve is een kennel in Hengelo(Marron hier op het forum)
zij fokt bruine labjes .


Inderdaad en naast haar zijn er nog wel een aantal goede fokkers te vinden in de omgeving Hengelo. Ik zou er een belletje cq bezoekje aanwagen.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Labrador5738

Ongelezen berichtdoor Labrador5738 » 19/09/12 19:24

Wij zijn nu ook aan het wachten op onze pup van de lijst vd nlv.

Heb aub even geduld, want anders koop je dadelijk misschien een broodfokpup.

Wij hebben ook op andere sites gekeken, maar kwamen toen direct bij Fokkers terecht die bijvoorbeeld fokten met een teef die HD C als uitslag had. En dat wilden wij niet.

Mijn advies is:koop een pup vd lijst van de nlv, deze pups hebben een stamboom, gezonde ouders en strenge richtlijnen wat betreft het fokken. Dit is allemaal al gescreend door de nlv.

Lid zijn vd nlv en niet op de lijst staan kan al iets betekenen, er is een reden waarom de pups er niet opstaan. Je mag de pupinfo lijn vd nlv daar ook altijd over bellen om een pup te laten controleren die je op het oog hebt. Zij kunnen de stamboom vd ouders alsnog nakijken en je vertellen over de gezondheidsuitslagen en het hoeveelste nest het is e.d.

Heb ik zelf ook gedaan. Hele aardige mensen!
Succes.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 25/09/12 18:12

Het zou leuk zijn om te horen of je nog wat met de tips hebt gedaan of gaat doen.........
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 25/09/12 21:57

Labrador5738 schreef:Wij zijn nu ook aan het wachten op onze pup van de lijst vd nlv.

Heb aub even geduld, want anders koop je dadelijk misschien een broodfokpup.

Wij hebben ook op andere sites gekeken, maar kwamen toen direct bij Fokkers terecht die bijvoorbeeld fokten met een teef die HD C als uitslag had. En dat wilden wij niet.

Mijn advies is:koop een pup vd lijst van de nlv, deze pups hebben een stamboom, gezonde ouders en strenge richtlijnen wat betreft het fokken. Dit is allemaal al gescreend door de nlv.

Lid zijn vd nlv en niet op de lijst staan kan al iets betekenen, er is een reden waarom de pups er niet opstaan. Je mag de pupinfo lijn vd nlv daar ook altijd over bellen om een pup te laten controleren die je op het oog hebt. Zij kunnen de stamboom vd ouders alsnog nakijken en je vertellen over de gezondheidsuitslagen en het hoeveelste nest het is e.d.

Heb ik zelf ook gedaan. Hele aardige mensen!
Succes.


Dat kan bijvoorbeeld ook simpel gezegd zijn omdat de wachtlijst al vol staat.... 8) Dus niet zozeer omdat het fout zit.
Afbeelding

mariska1972

Ongelezen berichtdoor mariska1972 » 27/09/12 17:45

Labrador5738 schreef:Wij zijn nu ook aan het wachten op onze pup van de lijst vd nlv.

Heb aub even geduld, want anders koop je dadelijk misschien een broodfokpup.

Wij hebben ook op andere sites gekeken, maar kwamen toen direct bij Fokkers terecht die bijvoorbeeld fokten met een teef die HD C als uitslag had. En dat wilden wij niet.

Mijn advies is:koop een pup vd lijst van de nlv, deze pups hebben een stamboom, gezonde ouders en strenge richtlijnen wat betreft het fokken. Dit is allemaal al gescreend door de nlv.

Lid zijn vd nlv en niet op de lijst staan kan al iets betekenen, er is een reden waarom de pups er niet opstaan. Je mag de pupinfo lijn vd nlv daar ook altijd over bellen om een pup te laten controleren die je op het oog hebt. Zij kunnen de stamboom vd ouders alsnog nakijken en je vertellen over de gezondheidsuitslagen en het hoeveelste nest het is e.d.

Heb ik zelf ook gedaan. Hele aardige mensen!
Succes.



Sorrie maar ik heb ook niet op de lijst van de nlv gestaan simpel omdat mijn pups al verkocht waren!!
betekend echt niet dat ik iets doe wat niet mag hoor 8) hier word gewoon netjes volgens de regels van hun gefokt shows gelopen de gezondheidsuitslagen zijn zoals het hoort zelfs nog op dingen getest die niet nodig zijn voor de nlv

vind echt dat je toch ff eerst goed moet informeren waarom mensen ook niet op de puppylijst staan voor je zoiets schrijft

gr mariska

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 27/09/12 18:01

mariska1972 schreef:
Labrador5738 schreef:Wij zijn nu ook aan het wachten op onze pup van de lijst vd nlv.

Heb aub even geduld, want anders koop je dadelijk misschien een broodfokpup.

Wij hebben ook op andere sites gekeken, maar kwamen toen direct bij Fokkers terecht die bijvoorbeeld fokten met een teef die HD C als uitslag had. En dat wilden wij niet.

Mijn advies is:koop een pup vd lijst van de nlv, deze pups hebben een stamboom, gezonde ouders en strenge richtlijnen wat betreft het fokken. Dit is allemaal al gescreend door de nlv.

Lid zijn vd nlv en niet op de lijst staan kan al iets betekenen, er is een reden waarom de pups er niet opstaan. Je mag de pupinfo lijn vd nlv daar ook altijd over bellen om een pup te laten controleren die je op het oog hebt. Zij kunnen de stamboom vd ouders alsnog nakijken en je vertellen over de gezondheidsuitslagen en het hoeveelste nest het is e.d.

Heb ik zelf ook gedaan. Hele aardige mensen!
Succes.



Sorrie maar ik heb ook niet op de lijst van de nlv gestaan simpel omdat mijn pups al verkocht waren!!
betekend echt niet dat ik iets doe wat niet mag hoor 8) hier word gewoon netjes volgens de regels van hun gefokt shows gelopen de gezondheidsuitslagen zijn zoals het hoort zelfs nog op dingen getest die niet nodig zijn voor de nlv

vind echt dat je toch ff eerst goed moet informeren waarom mensen ook niet op de puppylijst staan voor je zoiets schrijft

gr mariska


En volgens mij is het ook zo dat je ook aangesloten kunt zijn bij de NLV, maar niet gebruik maakt van hun koopovereenkomst (waarvoor je volgens mij ook shows moet lopen). Ook dit betekent niet dat er iets niet pluis is, puur omdat ze niet op de lijst van de NLV staan want dan kunnen ze dus alsnog aangesloten zijn en gewoon netjes de regels volgens. :)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 27/09/12 19:11

Labrador5738 schreef:Wij zijn nu ook aan het wachten op onze pup van de lijst vd nlv.

Heb aub even geduld, want anders koop je dadelijk misschien een broodfokpup.

Wij hebben ook op andere sites gekeken, maar kwamen toen direct bij Fokkers terecht die bijvoorbeeld fokten met een teef die HD C als uitslag had. En dat wilden wij niet.

Mijn advies is:koop een pup vd lijst van de nlv, deze pups hebben een stamboom, gezonde ouders en strenge richtlijnen wat betreft het fokken. Dit is allemaal al gescreend door de nlv.

Lid zijn vd nlv en niet op de lijst staan kan al iets betekenen, er is een reden waarom de pups er niet opstaan. Je mag de pupinfo lijn vd nlv daar ook altijd over bellen om een pup te laten controleren die je op het oog hebt. Zij kunnen de stamboom vd ouders alsnog nakijken en je vertellen over de gezondheidsuitslagen en het hoeveelste nest het is e.d.

Heb ik zelf ook gedaan. Hele aardige mensen!
Succes.


Wat een onzin!

Het heeft helemaal niets maar dan ook niets te betekenen als een nest niet op de lijst van de nlv staat.

Laat je eerst even goed informeren voordat je allerlei stellingen de wereld in slingert.

De meeste fokkers staan niet op de lijst van de nlv omdat zij al voorzien zijn van goede baasjes voor hun pups. Bovendien moeten fokkers betalen om op die lijst te komen en als je al voldoende kopers hebt is dat dus weggegooid geld.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Labrador5738

Ongelezen berichtdoor Labrador5738 » 29/09/12 20:16

Volgens mij voelen een aantal mensen zich aangesproken :?

Het hoeft niets te betekenen als je niet op de lijst staat, maar er is wel altijd een reden voor!

1. Dat de pups inderdaad allemaal al verkocht zijn, omdat je bekend staat als zeer goede fokker, prima reden toch!

Maar als een leek een pup wil kopen laat hem dan aub een pup vd lijst kopen dan heeft de nlv namelijk al het huiswerk gedaan, dan weet hij zeker dat het geen broodfok is.

De leek is toch vaak degene die het verschil tussen een goede fokker en broodfokker niet op het eerste oog ziet, en eenmaal met een pup in je armen zwicht je voor mooie praatjes van een broodfokker.

Maar als een leek toevallig een buurvrouw, familie, vrienden, collega met pups en zij is er heel goed voor dan is er niets mis mee om daar te kopen.

mariska1972

Ongelezen berichtdoor mariska1972 » 30/09/12 07:44

Labrador5738 schreef:Volgens mij voelen een aantal mensen zich aangesproken :?

Het hoeft niets te betekenen als je niet op de lijst staat, maar er is wel altijd een reden voor!

1. Dat de pups inderdaad allemaal al verkocht zijn, omdat je bekend staat als zeer goede fokker, prima reden toch!

Maar als een leek een pup wil kopen laat hem dan aub een pup vd lijst kopen dan heeft de nlv namelijk al het huiswerk gedaan, dan weet hij zeker dat het geen broodfok is.

De leek is toch vaak degene die het verschil tussen een goede fokker en broodfokker niet op het eerste oog ziet, en eenmaal met een pup in je armen zwicht je voor mooie praatjes van een broodfokker.

Maar als een leek toevallig een buurvrouw, familie, vrienden, collega met pups en zij is er heel goed voor dan is er niets mis mee om daar te kopen.



jij voelt je zeker niet lekker!!!! ik voel me aangesproken volgens jou en met mijn nog een paar mensen!! doe lekker normaal zeg!

ik zal het je nog 1 keer uitleggen en ik hoop dat je dan de onzin die je weer verkondigt voor je gaat houden

Ook al doe ik mijn pups niet ter bemiddeling geven kunnen mensen navraag doen bij de NLV over de combinatie en ja dan krijg je gewoon antwoord over het wel en wee van de honden

Je denkt toch zeker niet he dat de pup lijst daar meer toe staat?? ik Fok met honden die compleet gezond zijn dus ook getest zelfs extra op EIC en nog een aantal dingen getest wat niet eens verplicht is via de NLV ik loop met mijn honden shows mijn honden leven in huis en een ieder is welkom om een kijkje te komen nemen!

nu heb ik een nestje pups liggen die voor de geboorte allemaal net als vorige keer verkocht waren en voor mijn lijst met foxy begin volgend jaar zit ik vol!! denk je nu werkelijk dat bovenop de kosten die ik al maak ik dan ook nog onnodig dat geld gaan spenderen bij de NLV voor iets wat ik niet nodig heb??

ik snap dat er mensen zijn die naar die lijst grijpen maar mensen mail gewoon de gegevens naar de nlv of bel ze op en je krijgt precies dezelfde info als van pups die wel op de lijst staan omdat een fokker ze of niet verkocht krijgt zonder de bemiddeling of dat er zoals momenteel een crisis in nederland is waardoor het eventueel zo zijn zijn dat de verkoop moeilijker gaat! maar niet omdat hun honden echt veel perse beter zijn dan de rest van de nederlandse gefokte labradors! zelfs bij die op de lijst komen is het mogelijk dat je een pup kan treffen die iets mankeerd en helaas als fokker kunnen we er niet inkijken!!!!

mocht je nu nog niet in dit verhaal kinnen vinden dan bel er eens over met de NLV want dat nummer of mailadres ken je schijnbaar erg goed en die zullen je niets anders vertellen denk ik dan het bovenstaande!!

gr mariska

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 30/09/12 10:35

Labrador5738 schreef:Volgens mij voelen een aantal mensen zich aangesproken :?

Het hoeft niets te betekenen als je niet op de lijst staat, maar er is wel altijd een reden voor!

1. Dat de pups inderdaad allemaal al verkocht zijn, omdat je bekend staat als zeer goede fokker, prima reden toch!

Maar als een leek een pup wil kopen laat hem dan aub een pup vd lijst kopen dan heeft de nlv namelijk al het huiswerk gedaan, dan weet hij zeker dat het geen broodfok is.

De leek is toch vaak degene die het verschil tussen een goede fokker en broodfokker niet op het eerste oog ziet, en eenmaal met een pup in je armen zwicht je voor mooie praatjes van een broodfokker.

Maar als een leek toevallig een buurvrouw, familie, vrienden, collega met pups en zij is er heel goed voor dan is er niets mis mee om daar te kopen.



Mijn advies is:koop een pup vd lijst van de nlv, deze pups hebben een stamboom, gezonde ouders en strenge richtlijnen wat betreft het fokken. Dit is allemaal al gescreend door de nlv.

Lid zijn vd nlv en niet op de lijst staan kan al iets betekenen, er is een reden waarom de pups er niet opstaan. Je mag de pupinfo lijn vd nlv daar ook altijd over bellen om een pup te laten controleren die je op het oog hebt. Zij kunnen de stamboom vd ouders alsnog nakijken en je vertellen over de gezondheidsuitslagen en het hoeveelste nest het is e.d.


Als ik deze twee quote's van Labrador 5738 lees snap ik niet precies waarom jullie (fokkers) zo fel reageren :confused:
Het ene zinnetje staat er wat ongelukkig maar er wordt toch niets anders gezegd dan wat iedereen hier altijd adviseert?
En dat jullie kunnen werken met een wachtlijst en de lijst van de NLV niet nodig hebben is toch alleen maar mooi, snap eerlijk gezegd echt niet waarom jullie je zo druk maken :wink:

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 30/09/12 10:49

Precies :) En daarbij... fokkers weten precies hoe het hondenwereldje in elkaar zit. Pupkopers niet. Die weten meestal helemaal niks. Als iemand zijn huiswerk heeft gedaan, krijgt hij waarschijnlijk overal te horen en te lezen dat je een rashond het beste via de rasvereniging kan aanschaffen. Dan doet hij dat, helemaal trots omdat hij het goed doet, en dan krijgt hij hier een stortvloed van verwijten over hem heen. Hoe moet een argeloze pupkoper weten dat lang niet alle fokkers daarop staan? Dat heel veel fokkers een wachtlijst hebben die al ruim van tevoren vol zit? Dat lees je nergens. Maar om dan iemand meteen zo aan te vallen en af te branden, vind ik echt not done.
Help zo iemand, maak hem wegwijs i.p.v. hem af te serveren.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 30/09/12 13:14

Hoe jaag ik en pupkoper marktplaats op!!
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN


Terug naar “Fokkers”