Van de hooydamhoeve

Post hier ervaringen met fokkers.
ArjanK
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 04/05/13 11:54
Locatie: Halsteren

Van de hooydamhoeve

Ongelezen berichtdoor ArjanK » 08/05/13 23:09

Heeft iemand ervaringen met deze fokker uit Woensdrecht?

Op de site wordt aangegeven dat ze fokken volgens de richtlijnen van de NLV en daar ook lid van zijn maar ben wel benieuwd.

http://www.hooydamhoeve.nl

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

pup

Ongelezen berichtdoor lablove » 09/05/13 09:30

Ik vind het altijd moeilijk beoordelen vanaf een website.

Ik kan ook wel vanalles op mijn site zetten. Maar het belangrijkste is dat je je ogen open houd wanneer je bij de fokker gaat kijken.

Dus zijn alle papieren aanwezig, (hd ed ogen uitslagen en tenminste een optigen uitslag). Hoe doet de fokker naar de honden en hoe is de interactie van de mama met de fokker en de pupkopers. (lees agressief, terughoudend of lekker sociaal zoals het hoort)

Ik zeg altijd tegen onze pupkopers trek gerust alles na bij de NLV. En ik zeg vraag het vraag het vraag het. Ik heb geen geheimen :D

Hoop dat je wat met mijn antwoord kan.

Groetjes,
Miranda
Groetjes Miranda (cosy cottage)

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 09/05/13 11:43

Geen ervaring met de fokker zelf maar Jackson is een kind van Loyal Sample van de Hooydamhoeve. Jackson is een fantastische hond, goede werkhond en heeft een super lief karakter. De kennel waar Jackson vandaan komt gaat volgend jaar waarschijnlijk weer een nest proberen te krijgen uit dezelfde combinatie ouders dus ook zij zijn tevreden. En als er een fokker secuur en liefdevol met hun honden omgaan zijn zij het wel. Dus ik denk dat het een betrouwbaar en goed adres zou kunnen zijn. Nogmaals ik ben er nooit geweest dus ken de mensen persoonlijk niet.

Veel plezier met de voorbereidingen!
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

Henk

Ongelezen berichtdoor Henk » 18/05/13 23:50

Hoi Arjan,

wij hebben vorig jaar onze Saar (Dual Britt v/d Hooydamhoeve) bij Cora en Andrie gekocht. We hebben toen een goed contact gehad en zijn bij hun terecht gekomen via de puppy lijst van de NLV. We konden snel en uitgebreid naar de pups komen kijken en ze hebben ook uitgebreid de tijd genomen om alle papieren en uitslagen van de ouder honden door te nemen. Alle honden zitten er mooi bij en ze hebben ook een flink stuk grond waar ze kunnen rond lopen.

De website wordt niet echt goed bijgehouden volgens mij want als ik kijk naar de laatste nesten dan staan de ouder honden niet altijd op de site ondanks dat die wel van hun zijn. Helaas doet het gastenboek het ook niet meer en wordt er niet of nauwelijks op mail gereageerd tenzij het over de aanschaf van een pup gaat, vind ik erg jammer. Het duurde ook even voordat we alle papieren (stamboom en registratie bewijs) binnen hadden, bijna 3 maanden. Voor alle zekerheid kun je terecht bij de NLV waar je veel informatie kunt krijgen.
Ze zijn erg bezig met fieldtrail labradors en ze hebben over het algemeen hele mooie slanke en fijna labradors.

Onze Saar wordt a.s. woensdag 1 jaar en doet het hartstikke goed, een hele lieve hond, een echte allemans vriend en dol op kinderen en andere honden. Wij gaan er heel aak een eind mee wandelen en hier geniet ze echt van. Ondanks dat het contact na de koop niet echt top is zou ik ze toch aanraden bij potentiele pup kopers. Ik zeg, bel ze eens en ga eens een kijkje nemen, zo krijg je toch de beste indruk.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag en succes met de keuze.

Henk

Esther van Vlerken

Ongelezen berichtdoor Esther van Vlerken » 29/05/13 19:51

Hoi Arjan
Onze Noa (dual Bente) komt uit hetzelfde nest. Hooydamhoeve staat goed bekend in de jachthondensport.

Ik denk dat je wel moet nadenken over wat je met de hond wil doen. Een volle field (heet bij hen Loyal) of een halve (dual) of een gewone lab. Een volle field moet je echt wel iets mee ondernemen.

De ervaringen van Henk zijn gelijk aan die van ons. Noa is een geweldige hond en daar gaat het om, super werklust lief met andere honden en kinderen. Noa is wel wat klein maar dat is ook wel weer handig.

ArjanK
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 04/05/13 11:54
Locatie: Halsteren

Ongelezen berichtdoor ArjanK » 29/05/13 20:06

Ik heb inmiddels een fijne fokker gevonden die elk moment pups kunnen krijgen waar wij er ook een van krijgen 8)

Wel bedankt voor de info :D
Of Angels Fantasy Chippendale "Castor"


Terug naar “Fokkers”