Een lijstje fokkers :)

Post hier ervaringen met fokkers.
RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 03/08/14 14:29

Zo, ik heb de startpagina eens flink onder handen genomen. Wat een hoop staan er daar op zeg.
Ik heb nu Utrecht, Flevoland en Gelderland door gespit :D
Ik ben tot nu toe op de volgende uitgekomen die ons wel aanspraken, hebben jullie ervaring met een van deze fokkers?
Ik heb al gezien dat de fokker in langbroek een goede fokker is en niet de bekende broodfokker dus dat is weer fijn.

Jammer dat Labradorestad enkel zwarte lapjes fokt, wij willen weer een blonde reu hebben maar het had wel leuk geweest om een hondje uit dezelfde stad te hebben :)

Hondenfokkers

http://www.dutchbarks.nl/
Lopik

http://www.achterhetdijkje.nl/
Baarn

http://www.labradorgardens.nl
Langbroek

http://www.lepkeshof.nl/
Kilder

http://www.vanforeburgh.nl
Bant
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 03/08/14 15:25

Lepkeshof is een hele goede, zij fokken ook het meest blond :) Derest ken ik niet.
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013

RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 03/08/14 16:24

Aha. Dat komt dat wel even goed uit. Dat is toch een fokker die mij vanuit de website een hele fijne eerste indruk geeft.
En een stukje rijden voor een nieuwe vriend is dan ook geen probleem :)
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 04/08/14 11:05

Nu wordt het me even onduidelijk.
Ik heb net gesproken met 1 van de fokkers uit het lijstje, ik zal niet noemen welke want dan schaad ik wellicht de fokker en dat is niet de bedoeling, ik ken de fokker voor de rest niet en dat kan best een hele goede zijn.
Ik wilde dus een afspraak maken om vast te kijken hoe alles in zijn werk gaat zonder dat er pups zijn maar dat was niet de gang van zaken kreeg ik te horen, dat kost teveel tijd want de mensen gaan toch vaak nog kijken bij andere fokkers.
Toen ik vertelde dat ik dat juist van alles sites en het forum had werd er verteld dat de meeste fokkers hier wel van terug komen omdat het teveel tijd kost.
Het kijken is pas als er pups zijn.

Ik had juist begrepen uit alle berichten en verhalen over de aanschaf van een nieuwe pup dat je juist van te voren bij fokkers gaat kijken hoe dingen in zijn werk gaan en of er een wederzijdse klik is bij de koper en de fokker.
Heb ik dit nu mis of tref ik nu net de verkeerde fokker?
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Karlien » 04/08/14 11:16

RodyCynthia schreef:Nu wordt het me even onduidelijk.
Ik heb net gesproken met 1 van de fokkers uit het lijstje, ik zal niet noemen welke want dan schaad ik wellicht de fokker en dat is niet de bedoeling.
Ik wilde dus een afspraak maken om vast te kijken hoe alles in zijn werk gaat zonder dat er pups zijn maar dat was niet de gang van zaken kreeg ik te horen, dat kost teveel tijd want de mensen gaan toch vaak nog kijken bij andere fokkers.
Toen ik vertelde dat ik dat juist van alles sites en het forum had werd er verteld dat de eerste fokkers hier wel van terug komen omdat het teveel tijd kost.
Het kijken is pas als er pups zijn.

Ik had juist begrepen uit alle berichten en verhalen over de aanschaf van een nieuwe pup dat je juist van te voren bij fokkers gaat kijken hoe dingen in zijn werk gaan en of er een wederzijdse klik is bij de koper en de fokker.
Heb ik dit nu mis of tref ik nu net de verkeerde fokker?


Iedere fokker werkt op zijn manier,
de één heeft graag dat je op voorhand langskomt,
de ander wil dat pas als de pups er zijn.
Wat belangrijker is, is dat jij er een goed gevoel bij hebt.
Als jij deze gang van zaken niet fijn vindt, dan zou ik voor een andere fokker kiezen.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Milou » 04/08/14 11:19

Ik snap de fokker wel. Telkens weer mensen ontvangen omdat zij een kijkje willen nemen kost natuurlijk veel tijd. Als jij er geen goed gevoel bij hebt kan je ervoor kiezen om niet voor die fokker te gaan en het bij een andere te proberen. Maar dat de fokker er geen voorkeur aan geeft dat je voor de tijd komt kijken wil niet gelijk zeggen dat het geen goede fokker is die iets te verbergen heeft.
Ook ik zou je aanraden om bij het kiezen van een fokker af te gaan op je gevoel, de gezondheidsuitslagen van de ouders en je indruk die je krijgt bij het kijken voordat het nest er is of terwijl de pups al zijn geboren.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 04/08/14 11:40

Iedere fokker maakt inderdaad een eigen keuze daarin. Ik zelf zou het ook fijn vinden als je kan kijken als er nog geen pups zijn. Bij de fokker van Danouk ben ik ook wezen kijken toen de teef nog zwanger was. Ik vond het juist fijn om dan rustig te kunnen praten en kennis te maken, zonder dat je door een roze bril van pups kijkt :D

Met Sanna kwam ik bij deze fokker uit terwijl het nestje er wel al was. De pups waren eigenlijk allemaal al besproken, maar ik had toch aangegeven graag te willen komen kijken. Ik wilde graag zien of deze fokker mij aansprak en het type hond mij ook. Wie weet wilde ik dan wel wachten op een volgend nestje.. Dit was voor de fokker geen enkel probleem ;-) Uiteindelijk bleek de klik zo groot en had de fokker en het hele gezin ook zo'n vertrouwen in mij, en had hij twijfels bij een andere pupkoper, dat wij toch een teefje mochten :-)

Voor een fokker lijkt het mij ook juist een prettig teken dat een pupkoper belangstelling heeft voor alles er omheen en niet alleen wanneer er een nestje pups ligt. Maar ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe vaak het gebeurt dat er iemand zomaar komt kijken. Als je vervolgens iedere week van het jaar iemand op bezoek hebt, dan is dat wellicht wat veel.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Gebruikersavatar
Ellen64
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10/04/14 15:47

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Ellen64 » 04/08/14 12:47

Ik ken de fokkers niet. Wel is onze Daryl zijn papa van Labradors Garden, namelijk BB. Mooie forse reu.

RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 04/08/14 14:10

Karlien schreef:Iedere fokker werkt op zijn manier,
de één heeft graag dat je op voorhand langskomt,
de ander wil dat pas als de pups er zijn.
Wat belangrijker is, is dat jij er een goed gevoel bij hebt.
Als jij deze gang van zaken niet fijn vindt, dan zou ik voor een andere fokker kiezen.

Klopt, op zich inderdaad logisch. De fokkers zullen niet allemaal hetzelfde werken :)
Ik zou inderdaad persoonlijk liever een keertje kijken hoe het allemaal gaat ja, maar dat komt misschien ook wel omdat we nog helemaal nieuw zijn op deze manier.

Milou schreef:Ik snap de fokker wel. Telkens weer mensen ontvangen omdat zij een kijkje willen nemen kost natuurlijk veel tijd. Als jij er geen goed gevoel bij hebt kan je ervoor kiezen om niet voor die fokker te gaan en het bij een andere te proberen. Maar dat de fokker er geen voorkeur aan geeft dat je voor de tijd komt kijken wil niet gelijk zeggen dat het geen goede fokker is die iets te verbergen heeft.
Ook ik zou je aanraden om bij het kiezen van een fokker af te gaan op je gevoel, de gezondheidsuitslagen van de ouders en je indruk die je krijgt bij het kijken voordat het nest er is of terwijl de pups al zijn geboren.

Ik begrijp ook inderdaad waarom een fokker het niet zou willen, het kost zeker een boel tijd en als dan 7 van de 10 mensen die je over de vloer krijgt enkel even willen "gluren" omdat ze het gewoon leuk vinden kan ik me voorstellen dat een fokker dit aan zich voorbij laat gaan.
En ik noem de fokker ook zeker niet slecht, daarom heb ik bewust de naam er niet bij gezet omdat dit niks aan de fokker afdoet, dat zou ik pas kunnen beoordelen als ik de mensen ook daadwerkelijk heb ontmoet.
Misschien kreeg ik er ook een ander gevoel bij omdat ik een ander antwoord had verwacht :) ik had gedacht "Ja natuurlijk, kom maar langs" maar er niet bij gedacht dat er ook een boel mensen gewoon voor jan joker komen koekeloeren.

Terra5 schreef:Iedere fokker maakt inderdaad een eigen keuze daarin. Ik zelf zou het ook fijn vinden als je kan kijken als er nog geen pups zijn. Bij de fokker van Danouk ben ik ook wezen kijken toen de teef nog zwanger was. Ik vond het juist fijn om dan rustig te kunnen praten en kennis te maken, zonder dat je door een roze bril van pups kijkt :D

Met Sanna kwam ik bij deze fokker uit terwijl het nestje er wel al was. De pups waren eigenlijk allemaal al besproken, maar ik had toch aangegeven graag te willen komen kijken. Ik wilde graag zien of deze fokker mij aansprak en het type hond mij ook. Wie weet wilde ik dan wel wachten op een volgend nestje.. Dit was voor de fokker geen enkel probleem ;-) Uiteindelijk bleek de klik zo groot en had de fokker en het hele gezin ook zo'n vertrouwen in mij, en had hij twijfels bij een andere pupkoper, dat wij toch een teefje mochten :-)

Voor een fokker lijkt het mij ook juist een prettig teken dat een pupkoper belangstelling heeft voor alles er omheen en niet alleen wanneer er een nestje pups ligt. Maar ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe vaak het gebeurt dat er iemand zomaar komt kijken. Als je vervolgens iedere week van het jaar iemand op bezoek hebt, dan is dat wellicht wat veel.

Klopt, ik vind het zelf prettig om ook even met de mensen kennis te maken. Ik ben bang dat als je enkel langs gaat als er pups zijn dat je, zoals je aangeeft, enkel door die roze bril kunt kijken en dan misschien andere dingen niet zo goed/bewust meer bekijkt.

Het is wel mooi om te zien dat het ook zeker de andere kant op kan werken, het nest was al besproken en de fokker heeft een dusdanig vertrouwen in jullie dat hij zijn andere twijfels heeft kunnen loslaten :D dat moet weer een goed gevoel geven.

Ellen64 schreef:Ik ken de fokkers niet. Wel is onze Daryl zijn papa van Labradors Garden, namelijk BB. Mooie forse reu.

Ah kijk, dat is goed om te horen :)
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 04/08/14 16:36

Zoals ons gevoel op dit moment is staan Lepkeshof en Achter het dijkje bij ons hoog op de lijst :)
Ik zie steeds meer dieren op het forum langskomen uit Baarn :D
Even de reacties afwachten van de fokkers of we een afspraak kunnen maken.
In Langbroek mogen we ook kijken maar die hebben voorlopig geen blonde nestjes dus dat is wel jammer. Daar hebben we ook een fijne reactie van gehad.
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor rimanime » 04/08/14 16:57

Ik ben persoonlijk ook meer van de fokkers waar ik ten alle tijden welkom zou zijn. Ik kan me voorstellen dat bijv in een jachtseizoen het niet altijd uitkomt, maar dan nog is er altijd wel een gaatje te vinden na een aanral weken. Je zou ook een aantal shows kunnen bezoeken en daar de honden en de fokker aanschouwen cq aanspreken :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Kay » 04/08/14 20:21

Ook hier gaan we voor een hond waarbij wij de fokker en de honden kunnen leren kennen zonder dat er pups zijn op het moment van kennismaken ....
Voor mij voelt dat gewoon goed, en ik wil heel graag weten hoe moeders is als ze niet loops/zwanger/bevallen is :D

Maar ken zat mensen die dat niet zo boeiend vinden, en dat is het mooie van zoveel fokkers ... Er zit voor ieder wel wat wils bij 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 05/08/14 09:52

De 3e fokker heb ik destijds contact mee gehad.
Ze zou de teef houden voor de FOK en met 9w ging ie er toch uit. Ik heb info gevraagd wat naast de richtlijn en verplichte onderzoeken ook belangrijk vind.
Dat ik hoorde dat dit net het 5e nest was heb ik afgemaild. Kreeg een best boze mail terug dat ze geen broodfok doet en volgens nlv je 5 nesten mag(!) ja mag niet moet!
Maar goed zegt weinig over de kwaliteit van de hondjes. Maar een leuk gesprek werd het uiteindelijk niet.

Er zat er nog een daar in de buurt die was aan de telefoon weer heel kortaf en bot is hem ook niet geworden maar staat er niet tussen en geen idee meer hoe de kennel heet ;)

Succes!

RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 05/08/14 12:31

rimanime schreef:Ik ben persoonlijk ook meer van de fokkers waar ik ten alle tijden welkom zou zijn. Ik kan me voorstellen dat bijv in een jachtseizoen het niet altijd uitkomt, maar dan nog is er altijd wel een gaatje te vinden na een aanral weken. Je zou ook een aantal shows kunnen bezoeken en daar de honden en de fokker aanschouwen cq aanspreken :)

Ik vind het inderdaad wel fijn ja, voor beide partijen kan het goed zijn denk ik.
Shows heb ik nog niet over nagedacht eigenlijk, daar zal ik me ook eens in verdiepen.

Kay schreef:Ook hier gaan we voor een hond waarbij wij de fokker en de honden kunnen leren kennen zonder dat er pups zijn op het moment van kennismaken ....
Voor mij voelt dat gewoon goed, en ik wil heel graag weten hoe moeders is als ze niet loops/zwanger/bevallen is :D

Maar ken zat mensen die dat niet zo boeiend vinden, en dat is het mooie van zoveel fokkers ... Er zit voor ieder wel wat wils bij 8)

Klopt, alles er omheen vind ik inmiddels ook wel erg interessant.
En gelukkig dat er inderdaad veel verschil in zit, anders zou iedereen straks bij dezelfde fokker de honden halen en worden de wachtlijsten heeeeel lang :?

Lady-J schreef:De 3e fokker heb ik destijds contact mee gehad.
Ze zou de teef houden voor de FOK en met 9w ging ie er toch uit. Ik heb info gevraagd wat naast de richtlijn en verplichte onderzoeken ook belangrijk vind.
Dat ik hoorde dat dit net het 5e nest was heb ik afgemaild. Kreeg een best boze mail terug dat ze geen broodfok doet en volgens nlv je 5 nesten mag(!) ja mag niet moet!
Maar goed zegt weinig over de kwaliteit van de hondjes. Maar een leuk gesprek werd het uiteindelijk niet.

Er zat er nog een daar in de buurt die was aan de telefoon weer heel kortaf en bot is hem ook niet geworden maar staat er niet tussen en geen idee meer hoe de kennel heet ;)

Succes!

Aha, jammer dat het dan geen fijn contact is he. Dat is nooit nodig vind ik. Ik heb tot nu toe nog wel goed contact gehad met de fokker.
Maar er zit wel een hoop verschil in ja, de een doet maar 2 nestjes en de ander doet er inderdaad 5.

Er zit er daar inderdaad eentje nog vlakbij, maar dat is een plek waar ik met een zeer grote boog omheen huppel, op het forum zag ik daar al een topic over staan. Hier in de wijk zijn er al 3 mensen die daar een pup vandaan hebben waarvan 1tje een grote vriendin was van onze Bumper. Zij kreeg na 4 jaar last van de bekende kwalen en kermen van de pijn :cry: Na een bezoekje aan de da kwam er HD uit. Een van de andere pups had al een uitstekend ribbetje..wat bij mij direct al vragen oproept waarom je dan tot de keuze komt om daar een pup te halen. De 3e woont inmiddels niet meer hier in de wijk. Maar allemaal hebben ze op de een of andere manier een specifieke bouw waardoor je in 1 oogopslag kan zien waar ze vandaan komen.
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 05/08/14 14:45

Welke bedoel je? Of mogen er geen namen van fokkers genoemd worden?


Terug naar “Fokkers”