Slechte ervaring met Emke's Hoeve, Opijnen; Bekijk filmpje!

Post hier ervaringen met fokkers.
Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Slechte ervaring met Emke's Hoeve, Opijnen; Bekijk filmp

Ongelezen berichtdoor Lien » 22/05/16 19:09

Ik bescherm niet de fokker maar ik weet wel dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. Verder ben ik het niet eens met de tekst onder het filmpje m.n. het stukje waarin je zegt dat je bij voorkeur geen rashond moet kopen bij een fokker. Daarmee generaliseer je en scheer je alle goede en slechte fokkers over één kam. Ik heb medelijden met de hond. Hij kan wel plezier hebben, maar een labrador kwispelt altijd, ook als hij pijn heeft. Voor mij is dit geen prettig hondenleven.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Re: Slechte ervaring met Emke's Hoeve, Opijnen; Bekijk filmp

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 22/05/16 20:55

Sneu om te zien... wat de oorzaak is weet ik niet... ik ben geen da... en zal dus ook niet oordelen

Pelle
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 06/05/16 14:15

Re: Slechte ervaring met Emke's Hoeve, Opijnen; Bekijk filmp

Ongelezen berichtdoor Pelle » 22/05/16 20:59

'Sommige labradoreigenaren beschermen de fokker. En weer andere baasjes reageren met mededogen en medeleven. Hoe anders kunnen mensen reageren.'

Wij zijn geen rechters en al waren we dat: wij hebben nu niet alle informatie. Deze hond heeft duidelijk gigantisch veel pijn en natuurlijk wil hij mee, het is een labrador, de 'will to please' zit ingebakken!

Bommie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 03/05/16 14:50

Re: Slechte ervaring met Emke's Hoeve, Opijnen; Bekijk filmp

Ongelezen berichtdoor Bommie » 22/05/16 21:22

Dank voor alle reacties.
Nog een paar afsluitende opmerkingen.
Hoe dan ook: de eigenaren hebben al jaren een enorm probleem en veel medische kosten. En een heel moeilijke beslissing die ze moeten nemen, waar ik ze niet om benijd. Ik vind ook dat al het nodige gedaan moet worden om dit soort leed te voorkomen. Voor de honden!
Verder vond ik het teleurstellend dat de fokker zo onverschillig reageerde.
En ja, ieder bepaalt zelf waar hij zijn hond vandaan haalt. De mijne komt uit het asiel (een halve labrador) omdat ik "afgedankte" dieren graag een tweede kans wil geven. Zij verdienen ook een goed thuis. Maar dat is puur mijn persoonlijke keuze.

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Slechte ervaring met Emke's Hoeve, Opijnen; Bekijk filmp

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 23/05/16 11:33

Bommie schreef:
Romke schreef:HD en artrose bij de geboorte al aanwezig is onmogelijk.

Jammer dat jullie niet inzien dat deze hond aan het lijden is


Nog maar wat extra info: de pup werd met ca. 10 weken opgehaald en wilde niet veel lopen. Ging steeds zitten. Speelde niet met de andere pups, bleef maar zitten. Vanaf zijn geboorte liep hij slecht. In ieder geval: aangeboren artrose met pijn? De dierenarts zag ook geen andere conclusie.

En verder: het is niet mijn hond. Ik beslis niet over hem. De hond laat zelf zien over nog heel veel zin en levenslust te beschikken. Hij wil graag mee en geniet nog erg van zijn leventje. Dieren gaan anders met pijn om dan mensen.

Sommige labradoreigenaren beschermen de fokker. En weer andere baasjes reageren met mededogen en medeleven. Hoe anders kunnen mensen reageren.



Waarom koop je in godsnaam dan zon pup? Dan stimuleer je evt malafide fokkers. ( ik zeg niet dat deze dat ook is) als je een pup ophaald en vertoond dit dan was ik of eerst naar de dierenarts gegaan om het te onderzoeken voor ik een koopcontract onder teken of ik had van de koop afgezien.

Dan moet je niet achteraf gaan klagen en de fokker de schuld geven.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Slechte ervaring met Emke's Hoeve, Opijnen; Bekijk filmp

Ongelezen berichtdoor Romke » 23/05/16 19:37

Ik snap niet waarom iemand een pup meeneemt die niet veel wil lopen.
Dan ben je als pup eigenaar ook niet slim. En vanaf de geboorte al slecht lopen....
Pffttt.... pups lopen de eerste twee weken zeker niet fatsoenlijk.
Als de pupkoper weet dat de pup dit vanaf de geboorte al doet, waarom de pup dan gekocht en pas met 10 weken opgehaald?
Hoe meer je schrijft, hoe een vager verhaal het word.

Honden gaan idd anders met pijn om, ze zullen doorgaan tot ze erbij neervallen.
Daarom aan ons als mensen te zorgen dat ze niet lijden.

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: Slechte ervaring met Emke's Hoeve, Opijnen; Bekijk filmp

Ongelezen berichtdoor perelaar » 27/05/16 15:55

Hierbij aansluitend een verhaaltje over honden en pijn. Vorig jaar, kleinwildjacht in een stuk bos. Collega jager was daar met zijn epargneul breton. Geweldig hondje.

Er wordt een fazant geschoten, zijn hond gaat de fazant halen in de dekking. Ineens een (kleine) schreeuw van de hond, dus mijn mede-jager fluit het hondje terug. Ze komt ook terug, mét fazant, en een gigantische open wonde in de borstkas. Was in een scherpe tak gelopen, maar heeft toch apport afgemaakt...

Mijn labradorteef, enorm veel artrose door onwetendheid van vorige eigenaars, bleef kwispelen en balletjes aanbrengen zelfs toen ze in het begin bijna niet meer van plaats kwam...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006


Terug naar “Fokkers”