Broertjes en zusjes van Levi (geboren 5-10-2011 te Kampen)

Plaats hier alles wat te maken heeft met Labrador stambomen en lijnen.
yvonne39

Broertjes en zusjes van Levi (geboren 5-10-2011 te Kampen)

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 26/01/12 18:20

Ik ben op zoek naar broertjes en/of zusjes van onze Levi. Levi is geboren op 5 oktober 2011 in Kampen. Levi is op een boerderij geboren en heeft nog 10 broertjes/zusjes. In totaal bestond de nest uit 11 pups. Ik ben heel benieuwd hoe het met zijn broertjes/zusjes gaat.

Beau5
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 15/12/11 13:47
Locatie: Dedemsvaart

Ongelezen berichtdoor Beau5 » 28/01/12 12:17

Hallo Yvonne,

Wat leuk zeg contact te hebben met de baasjes van het broer(tje) van Beau!
Met Beau gaat het eigenlijk best goed. Hij is wel een volhoudertje wat betreft de opvoeding. Maar de aanhouder wint zeg maar.
Hij gaat naar puppycursus en de basiscommando's kent hij al. High five vind hij ook erg leuk om te doen.
De bench vind hij superfijn,alleen heeft hij nog een beetje last van verlatingsangst...maar dat zijn wij aan het trainen...
Ik zal eens kijken of ik een fotootje kan plaatsen.

Groetjes! :)

Beau5
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 15/12/11 13:47
Locatie: Dedemsvaart

Ongelezen berichtdoor Beau5 » 28/01/12 12:21

Afbeelding

Zo groot is Beau nu.

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 29/01/12 08:30

Hoi,

Ik vind het harstikke leuk dat ik een broertje van Levi heb gevonden op dit forum. Levi heeft ons de eerste 7 weken wel uit ons slaap gehouden. Hij kon de nacht nog niet volhouden en moest dan ook even plassen/poepen. Dat gaat nu gelukkig heel goed. Hij slaapt nu gemiddeld 10 uren per nacht, dus we kunnen onze slaap nu weer inhalen. Hebben jullie dat ook gehad of sliep Beau al gauw snel door. Verder kent Levi ook al een paar commando's. Ik merk wel dat hij het sneller doet als je hem beloont, want hij mag graag iets eten. Levi heeft geen last van verlatingsangst. We kunnen gerust een paar uur weggaan, hij gaat dan gewoon slapen. Levi moet je nog wel in de gaten houden, want hij mag graag lege bekers van tafel halen en achter onze katten aanzitten. Verder is hij vrij rustig, maar mag hij graag bij je liggen.
Ik heb de foto van Beau bekijken, ze lijken wel veel op elkaar. Ik zal ook proberen een foto van Levi te plaatsen.

Gr .Yvonne :klasse:

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 29/01/12 09:01

Afbeelding

Zo ziet Levi eruit

sjako67

Ongelezen berichtdoor sjako67 » 30/01/12 11:12

Halllo,

Ook wij hebben een bruine reu uit het nestje in kampen. wij waren de eerste die een pup uitkozen en hebben hem ook de naam Beau gegeven.
Hij doet het prima. snachts geen problemen gehad en op de pupie cursus doet hij het ook goed.
hij is wel een uitdager maar dat hoort erbij.

Groeten,
Jacco en Jolanda

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 30/01/12 17:37

Hoi Jacco en Jolanda,

Wat leuk dat jullie ook hebben gereageerd op dit forum. Wat grappig trouwens dat jullie beiden de naam Beau hebben gegeven. Die naam kwam ook even in ons op. Maar we hebben toch gekozen voor Levi.
Wij hebben de eerste weken dus wel lange nachten gehad en dat viel niet altijd mee. Ja Levi mag ook graag uitdagen vooral als hij iets verkeerd doet. Even kijken hoever hij dan kan gaan.

Gr. Yvonne

Beau5
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 15/12/11 13:47
Locatie: Dedemsvaart

Ongelezen berichtdoor Beau5 » 30/01/12 20:33

:D wat zijn bepaalde dingen herkenbaar zeg. Beau was de laatste uit het nest toen we hem ophaalden. Dit kwam door persoonlijke omstandigheden,dus was hij gewend bij elke piep of blaf aangehaald te worden,en dat is voor hen ook logisch want de mensen uit Kampen waren echte lieverds met de honden. Maar ja iets afleren is moeilijker dan aan te leren. Maar de nachten gaan nu ook goed. Hij slaapt 6 a 7 uren door. Dus we mogen niet klagen. :D
En het is een echte volhouder...doet alles voor eten inderdaad. Hij kan ook al wat commandos en het is een ongeloofelijk lieverd en heel aanhankelijk. Maar wel een klein bijtertje... :oops:

Lien&Pien

Ongelezen berichtdoor Lien&Pien » 31/01/12 16:27

Hoi baasjes van het nestje uit Kampen,

ook onze Pien is van de boerderij en op 5-10-11 geboren.
wat een schatje en een drukke tante is het, heel herkenbaar wat jullie schrijven! wat leuk om zo contact te hebben met haar 'broertjes en zusjes'!
ik moet nog even uitvinden hoe t forum werkt, want ik kan nog niet de foto's zien geloof ik.
ik zal ook binnenkort een plaatje van Pien en het nest posten.

groetjes Lieneke

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 04/02/12 11:56

Hoi Lieneke,

Ik lees nu pas je berichtje, maar wat leuk dat ook op dit forum zit. Ik ben benieuwd hoe Pien eruit ziet. Als je de link in een nieuwe pagina zet, moet de foto's kunnen bekijken. Volgens mij doet mijn foto het niet meer. Ik zal ook nog even wat anders proberen. Levi ligt nu lekker te slapen in zijn bench, we hebben vanochtend lekker in de sneeuw gewandeld en heeft lekker gespeeld met een labrador van 5 maanden oud. Nu moet hij even verplicht rusten, want om 13.00 uur moet hij naar de hondencursus.

Gr. Yvonne

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 04/02/12 12:35

[url]http://imageshack.us/photo/my-images/832/dsc01977d.jpg/

Levi in de sneeuw

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 04/02/12 12:35

[url]http://imageshack.us/photo/my-images/14/dsc01972su.jpg/

Levi in de sneeuw

Beau5
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 13
Lid geworden op: 15/12/11 13:47
Locatie: Dedemsvaart

Ongelezen berichtdoor Beau5 » 19/02/12 11:01

Jee wat is Levi ook een knapperd he :verliefd1: Super om hem zo in de sneeuw te zien!
Beau vond de sneeuw ook leuk,maar op een gegeven moment ging het tussen zijn tenen zitten en dat was voor hem absoluut niet leuk.

Beau is een klein volhoudertje,waar je heel consenquent mee moet zijn, want als je de teugels 1 keer laat varen is het mis. Maar hij is supersociaal en superaanhankelijk.
Hoe gaat het met Levi ? :D

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 19/02/12 15:23

Daar had Levi ook last van. Op een gegeven moment ging hij zelfs op de grond liggen en zag in hem ineen krimpen. Dat leek heel eng. Na tips van anderen ging ik zijn voetjes insmeren met vaseline als ik met hem ging wandelen. En dat ging toen heel goed.

Levi is een paar daagjes ziek geweest. Hij was heel erg in de diarree. Op advies had ik hem pedigree kauwsticks gegeven. Nou dat doe ik dus nooit meer, want daar raakte hij waarschijnlijk van in de diarree. Hij had er zo last van zelfs 's nachts. En vrijdag liet hij zelfs zijn plas tot 5 keer aan toe lopen terwijl hij door de kamer liep. Ik ben met hem nog naar de dierenarts geweest. Zijn urine, temperatuur, nieren alles was goed. Hij heeft nu pillen tegen de diarree en zijn ontlasting is nu ook weer goed, en het plassen heeft gelukkig maar 1 middag geduurd. Maar we zijn wel geschrokken.

Levi is ook een volhoudertje (zit zeker in de familie) en mag je ook graag uitdagen. Als hij geen aandacht krijgt, gaat hij voor je staan te blaffen. We negeren hem dan maar en dan gaat hij vaak uit zichzelf naar zijn kleed/bench. Hij kan goed luisteren naar de commando's maar soms heeft hij daar geen zin in, maar ja daar is hij ook nog een pup voor.
Ik heb net lekker met hem in het bos gelopen en toen heb ik hem los laten lopen. Dit ging harstikke goed, zelfs bij mij komen op commando ging super. Levi is ook heel sociaal, ook naar anderen toe, waardoor hij dan begint te trekken aan de lijn. Door hem meer af te leiden gaat het steeds beter.

yvonne39

Ongelezen berichtdoor yvonne39 » 19/02/12 15:27

http://imageshack.us/photo/my-images/838/dsc01993jp.jpg

Ik weet dat ik niet op de bank mag liggen, maar ik kan het toch proberen........

Foto van Levi


Terug naar “Stambomen en lijnen”