Nestinformatie

Plaats hier alles wat te maken heeft met Labrador stambomen en lijnen.
Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Nestinformatie

Ongelezen berichtdoor Miske » 05/06/12 17:55

Ik heb een chipnummer en de stamboom van Xpencer maar nu zou ik graag willen weten uit hoeveel puppies het nest bestond? Kan je dat opsnorren? Meneertje is geboren in Engeland overigens, en 1 broer is ook in opleiding als geleidehond maar over de rest weet ik niks!

Ik ben benieuwd of je die informatie kan (laten) opzoeken of ?
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 05/06/12 19:14

In Nederland staat het gewoon op de stamboom (zowel reuen als teven), maar bij Xpencer zie ik het niet staan. Staat er nog iets op de achterkant van de stamboom?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 05/06/12 20:07

Lupos schreef:In Nederland staat het gewoon op de stamboom (zowel reuen als teven), maar bij Xpencer zie ik het niet staan. Staat er nog iets op de achterkant van de stamboom?

Neen, sorry, da's een gewoon lege kant!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Gebruikersavatar
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1260
Lid geworden op: 19/11/08 13:17
Locatie: Kootwijkerbroek
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marlotte » 05/06/12 21:21

Lupos schreef:In Nederland staat het gewoon op de stamboom (zowel reuen als teven), maar bij Xpencer zie ik het niet staan. Staat er nog iets op de achterkant van de stamboom?


Wat bedoel je precies? Ik heb alleen het nestnummer op de stamboom staan, of bedoel je dat ook?
Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 05/06/12 22:05

Vóór het NHSB-nummer op de stamboom staan twee hele kleine cijfertjes. Bijv. 3/1. Dat betekent dat het nest uit 3 reuen en 1 teef bestond. Maar of dat ook op Engelse stambomen staat, betwijfel ik.

@ Miske: het enige wat ik heb kunnen ontdekken is, dat de moeder van jouw hond gefokt is door Mr. A.R. Macdonald Buchanan en die woont hier: http://www.ngs.org.uk/gardens/gardenfin ... px?id=2783
Sjieke mama heeft Xpencer!

Maar de geleidehondenschool waar Xpencer vandaan komt, weet toch wel meer van het nest af? Kunnen die je niet helpen?

Hanneke

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 05/06/12 22:18

Misschien ook nog wel interessant voor jou, Miske. Ik heb de ouders van jouw hond ingevoerd in Mate Select van de Kennelclub.
Hier is de link: http://www.the-kennel-club.org.uk/servi ... breed=2048
Eerst op OK klikken. Dan krijg je het inteeltpercentage. En als je dan in het rechtermenu klikt op ´Health Summary for this mating´ krijg je ook nog een PDF-bestand met de gezondheidsuitslagen van de ouders, grootouders en overgrootouders van Xpencer. Voorzover die uitslagen er zijn natuurlijk.

Hanneke

Gebruikersavatar
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1260
Lid geworden op: 19/11/08 13:17
Locatie: Kootwijkerbroek
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marlotte » 05/06/12 22:41

Laboriginals schreef:Vóór het NHSB-nummer op de stamboom staan twee hele kleine cijfertjes. Bijv. 3/1. Dat betekent dat het nest uit 3 reuen en 1 teef bestond. Maar of dat ook op Engelse stambomen staat, betwijfel ik.


Ik heb het gevonden :D
Afbeelding

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 06/06/12 05:19

Ja, ik ga zeker eens polsen bij de geleidehondenschool alleen dacht ik dat je het zo ook kon raadplegen via het chipnummer of de stamboom ofzo ;).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 06/06/12 05:22

Laboriginals schreef:Misschien ook nog wel interessant voor jou, Miske. Ik heb de ouders van jouw hond ingevoerd in Mate Select van de Kennelclub.
Hier is de link: http://www.the-kennel-club.org.uk/servi ... breed=2048
Eerst op OK klikken. Dan krijg je het inteeltpercentage. En als je dan in het rechtermenu klikt op ´Health Summary for this mating´ krijg je ook nog een PDF-bestand met de gezondheidsuitslagen van de ouders, grootouders en overgrootouders van Xpencer. Voorzover die uitslagen er zijn natuurlijk.

Hanneke


Daar moet je me nog even bij helpen, denk ik!

Sire: Max's Young Man of Guidewell
Dam: Gamborough Bess

Er gebeurt niets als ik op "OK" klik ...?

Edit: Er komt een "server error" tevoorschijn :(.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 06/06/12 09:59

Wat raar Miske, ik heb het net nog even geprobeerd via de link en bij mij doet hij het wel. Als het jou echt niet lukt, kan ik wel het PDF-bestand doormailen naar jou, maar dan moet je me even een mailadres pb´en.

Hanneke

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 06/06/12 15:11

Je mag mij gerust die pdf's mailen, bedankt alvast! Ik stuur je via pb mijn mailadres!

Ik weet niet zo goed wat die gezondheidsuitslagen zeggen trouwens (nu kan ik 't wel raadplegen)? Kan je ook zien hoe vaak die teef en reu al zijn ingezet voor nakomelingen, hoe oud de ouders zijn enz.?

Verder had de geleidehondenschool mss nog info over het nest; ze hebben destijds heel wat info van de fokker meegekregen over Xpencer en zijn broer en hoe die in het nest waren enz., maar ze wisten niet zeker of ze dat nog hadden liggen. Ze hebben het nl. aan het pleeggezin gegeven maar men wist niet of men daar nog een kopie van had of niet, en ook of het pleeggezin die info nog had, was onduidelijk.

Het was een groot nest met allen zwarte puppies, maar ze wist ook niet zeker uit hoeveel pups dat bestond en wat er evt. met de andere puppies gebeurd is (dit stond wel in de brief van de fokker).

Ik zal Xpencers' pleeggezin dus ook eens contacteren!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 06/06/12 16:38

Nee, volgens mij staan er verder geen gegevens in. Maar met een beetje puzzelen, kom je wel achter bijv. de geboortedatums van de ouders. Bij de testuitslagen van Xpencers vader staat dat hij op 17-11-2008 een oogonderzoek heeft gehad en toen was hij 3 jaar en 2 maanden. Dus reken maar uit :)
Een broer van Xpencer´s moeder, Gamborough Balthasar, staat als dekreu op de site van Willowyck. De geboortedatum op zijn stamboom is 20-6-2006. Dus dat is ook de geboortedatum van Xpencer´s moeder.

Ik vind in de Engelse database de volgende Kiwipovey´s honden:
Reuen:
K. Lucky
K. Moose of Guidewell
K. Pluto of Guidewell
K. Tigger
K. Wally
Teven:
K. Bella Rose
K. Una

Maar of dat allemaal nestgenootjes zijn, is maar de vraag. Ik heb er een paar nagetrokken en daar zijn geen gezondheidsuitslagen van bekend. Anders zou je de geboortedatums kunnen vergelijken.
Ik ben bang dat je aangewezen bent op de gegevens van de hondenschool, anders kom je niet veel verder.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 06/06/12 16:43

Bedankt voor je speurwerk, Hanneke!!! Als ik iets meer weet, dan hoor je het ook wel!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.


Terug naar “Stambomen en lijnen”