(FoxRed)Labrador?

Plaats hier alles wat te maken heeft met Labrador stambomen en lijnen.
Ruben91

(FoxRed)Labrador?

Ongelezen berichtdoor Ruben91 » 23/07/17 03:33

Beste allen,

Al een tijd ben ik bezig met het uit zoeken of mijn Labrador nu wel echt een labrador is?
Onze hond Bobbie is ondertussen 6 jaar oud en heeft een bewogen leventje gehad.

Het eerste half jaar van zijn prille leven woonde hij bij een voor ons onbekende man alvorens hij in het asiel belandde.
Hij is bij deze meneer zwaar mishandeld, gelukkig heeft hij er geen blijvend letsel aan over gehouden. Zowel fysiek als psychisch niet...(en gelukkig maar)!
Hij heeft een half jaar in het asiel gezeten om vervolgens door de zus van mijn vriendin geadopteerd te worden.
Tot zijn 4e heeft hij bij mijn vriendin en haar zus in huis gewoond.
Echter was het wegens omstandigheden voor de zus van mijn vriendin niet meer mogelijk om voor de hond te zorgen.
Mijn vriendin wilde Bob vervolgens overnemen en ik als enorme hondenliefhebber was het daar natuurlijk direct mee eens.

Oke, hierbij de introductie, nu mijn vraag!!
Bobbie is met een schofthoogte van 68 cm en een gewicht van 43 kilo wel heel erg groot en zwaar voor een lab.
Let op: hij is verre van dik, sterker nog: hij is erg gespierd en een smalle taille, je ziet alle lijnen in z'n poten en z'n borstkas lopen...
Als ik de rassenstandaard van een labrador opzoek is dat voor een reu van 55 tot 58 cm en ik kom eigenlijk weinig lab's tegen die zwaarder zijn dan 37/38 kilo.
Tel daarbij op dat hij zo rood is als een vos(hierover heb ik wat info gevonden). Dat zou hem dan tot een foxred? labrador maken?
Toen we naar de dierenarts gingen voor zijn jaarlijkse check-up was het eerste wat de arts zei: Goedemorgen, wat is dit voor een geval?
Dit deed mij extra twijfelen, als een dierenarts onze Bob al niet eens kan plaatsen.. wie dan wel?
Verder heeft hij wel een typisch labrador karakter: betrouwbaar, lief, een allemansvriend, een kwispelstaart/mokerslag waar de meubels de bibbers van krijgen en hij werkt graag voor de baas, kortom een echte lab wat dat betreft.

We hebben een paspoortje waarin staat dat hij wel degelijk een gewone labrador is, echter ontbreekt een stamboom.
Ik ben erg benieuwd wat labradorkenners(die zich ongetwijfeld op deze site begeven) hiervan vinden?

Denken jullie dat het gewoon een uit de kluiten gewassen labrador is met een ander kleurtje, of zitten er wellicht wat andere rassen in?

Ik ben nu op werk, dus kan helaas geen foto posten, dit zal ik de volgende dag doen zodra ik tijd heb.

Tot die tijd alvast bedankt voor de reacties, en ik zal de foto's gauw toevoegen(als ik erachter kom hoe dit werkt).

Groetjes en een poot,

Ruben en Bob.

adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 09/11/11 14:44

Re: (FoxRed)Labrador?

Ongelezen berichtdoor adderoos » 23/07/17 09:19

Hoi,

Qua kleur zou het een foxred labrador kunnen zijn, daarvan zijn ook wel een aantal fokkers in Nederland.
De hoogte valt naar mijn idee nog wel mee, onze reutjes waren en zijn ook niet laag.
Als ik het gewicht bekijk dan zullen de meest dat zwaar vinden, ik dus niet, onze lapjes hebben ook een behoorlijk gewicht.
Mogelijk dat aan de vormen wat meer te zien is of Bobbie een echte labrador is, maar ook dat soms lastig.
Misschien wat foxred fokkers aanschrijven in de hoop dat ze iets kunnen vertellen van ooit gefokte nestjes.

Best lastig zo'n speurtocht, misschien iets met de chip, mogelijk dat nest genootjes in dezelfde serie te vinden zijn ?

Doe maar eens een paar foto's wie weet zien we dan iets.

Groetjes, Ad
Blitz (Black Blitz of Cabot Strait) 30-jan-1991 ~ 12-mei-2003
Roi (Silronrays Roi du Lac) 10-apr-2002 ~ 11-jul-2012
Jack (Woefdram's Jack of al Trades) 2-dec-2003 ~ 12-sep-2011
Rav (Riverdancer Of the Music Forest) 3-sep-2011
Lev (Silronrays Now or Never) 21-jan-2017

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: (FoxRed)Labrador?

Ongelezen berichtdoor Romke » 23/07/17 14:18

Ik ken genoeg labrador reuen die over de 40 kg zijn, zonder dat ze té dik zijn.
Hij is voor een labrador wel erg hoog, maar ook dat kan gebeuren.

Je weet enkel of je hond echt een labrador is als er een stamboom bij zit, dat geeft aan of het een volbloed labrador is.
Als je enkel een paspoort hebt, kan het maar zo zijn dat er wat anders bij in zit, neem tenminste aan dat er in het paspoort geen stamboomnaam en nhsb nummer staan. Want dan had je het zelf al geweten.

Er bestaat tegenwoordig een dna test waarbij je kan uitzoeken of er meerdere rassen inzitten.
Het is alleen niet geschikt om te weten of een hond echt 100%ras zuiver is

Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1295
Lid geworden op: 03/11/07 14:02
Locatie: Smurfendorp
Contacteer:

Re: (FoxRed)Labrador?

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 30/07/17 16:16

:welkom3:

Ik heb je toegevoegd als lid dus nu kan je in het hele forum posten ;) Mijn excuus dat het iets langer heeft geduurd...

Veel plezier op ons gezellige forum! Ik heb je onderwerp verplaatst naar een betere categorie.
Afbeelding Al smurfende, leert men!

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: (FoxRed)Labrador?

Ongelezen berichtdoor Netty » 16/08/17 22:54

Wij hebben een gele labrador met schofthoogte 63 cm en weegt ook 43 kilo. Daarbij hebben we een bruine labrador met wel de juiste schofthoogte (58 cm ) en weegt 40 kilo. Beide hebben een stamboom.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe


Terug naar “Stambomen en lijnen”