Jachthondenproeven

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Joco
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 27/02/05 08:51
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Jachthondenproeven

Ongelezen berichtdoor Joco » 03/08/09 15:14

Officielle jachthondenproeven te Beerse op zondag 6 september

Mogelijkheid voor luchpakket voorzien.

30 Euro inschryving
5 Euro lunchpakket

ester

Ongelezen berichtdoor ester » 07/08/09 08:48

Klinkt leuk. Ik heb alleen al ingeschreven voor de clubdiplomadag op 6 sept. Dus helaas.

Joco
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 27/02/05 08:51
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Joco » 06/09/09 17:48

Vandaag dus de jachthondenproef gaan doen te Beerse met volgend verslag.

De hele week nog extra getraind zelfs nog 2x op het terrein zelf dus we hadden er alle vertrouwen in.
We moesten starten met aangelijnd en los volgen + de blijven zitten/liggen oefening. 16/20 en 20/20 Eindelijk eens niet met een 0 gestart :) .
Volgende oefening het vrij sturen,werd deze gedaan net aan de waterkant dus ik kreeg het alweer warm op dat moment omdat ik al zeker wist dat die dadelijk het water zou gaan induiken dan.Vrij gestuurd en ja hoor daar ging hij meteen het water in,even wat gaan verfrissen en daar was die weer ik mocht nogmaals proberen en stukje meelopen,toen ging hij wel weg hij was uiteindelijk toch ver genoeg en mocht hem terugroepen,hij kwam meteen terug maar een metertje voor mij rook die toch alweer wat lekkers en bleef daar wat neuzen toch nog 12/20.
Op naar de apport te land wat er best moeilijk uit zag van de zijkant (hoog gras en toch grote afstand) Hij deed het vrij goed enkel net voor het afgeven liet hij de eend vallen en had een fluitsignaal gegeven bij het terugroepen 14/20.Toen heb ik gekozen voor het apport over water alvorens het apport te water te doen. Daar hij op vorige weken hier 0 had gekregen ging hij nu wel over,wel 1x extra over moeten roepen,vond de eend en heb hem dan nog extra geroepen en aangemoedigd.De KM zei dat ik daardoor punten verloor maar vond het terecht als ik nadien zei dat ik op zeker wou spelen ,dan niets te zeggen en nul te krygen 16/20 hiervoor.
Op naar de apport uit water,deze werd lang de zijkant ergens in het water gegooid waardoor hij niet vlak voor je in of uit het water kon komen.Hiervoor een 19/20 wat meteen een basisbrevet oplevert.
Nadien de markeer gedaan .Helaas liep hij enkele meters te ver draaide zich om en vond de eend dan wel,netjes afgegeven maar door te ver door te lopen kregen we hiervoor een 0. Op naar de verloren apport,dit is één van zijn sterkste oefeningen meestal maar vandaag vond hij de eend niet,KM vertelde me dat hij in het bos weinig zoekwerk deed en er niet echt veel zin meer in had.Na 2 pogingen mocht ik stoppen en zaten de oefeningen er op.
Al bij al toch nog 81/100 behaald en het basisbrevet,alvast beter dan vorige proeven.We zijn toch tevreden :-)

Gebruikersavatar
Labje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9709
Lid geworden op: 12/12/02 12:03
Locatie: Hoorn NH

Ongelezen berichtdoor Labje » 06/09/09 17:58

Yeahhhh, goedzo. :klasse:
Een leuk verslag. :)
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding

ester

Ongelezen berichtdoor ester » 07/09/09 19:05

Toch een leuke dag gehad.
Op naar de volgende wedstrijd

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 07/09/09 19:18

:klasse: Gefeliciteerd met het basisbrevet!! :feest3:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Gebruikersavatar
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1078
Lid geworden op: 06/01/09 17:46

Ongelezen berichtdoor brigitte064 » 07/09/09 19:29

:klasse: :applaus:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 07/09/09 23:01

Goed gedaan hoor! Wij zijn trots op jullie :applaus:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 09/09/09 09:11

goed gedaan! Basisbrevet is dus binnen :)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012


Terug naar “Jachttraining”