De eerste echte les voor Lina

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

De eerste echte les voor Lina

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 26/09/09 22:13

Lina heeft vanmiddag veel liggen slapen en ook heftig liggen dromen, met al haar pootjes die in beweging waren en allemaal geluidjes in haar slaap. :verliefd1:
Zou ze gedroomd hebben over haar 1e echte jachttraining?

Het was echt heerlijk weer vandaag en in het bos was het zo warm dat ik mijn vest wel uit moest doen. Ik kwam nog een flyball vriendin tegen met haar engelse cockerspaniel die ook in de beginnersgroep zat. Dat was leuk en gezellig. :)

Bij het inlopen was Lina erg aan het kijken naar al die honden en baasjes. Er lopen twee groepen tegelijk in, dus dat is dan best een redelijk grote groep. Maar na even volhouden had ik er toch wel een mooi appel op. Zit en blijf ging prima, terwijl om haar heen van alles gebeurde. Ik had er gelijk al plezier in en zij ook.

Na het uiteengaan van de groepen (1 beginners en 1 gevorderde groep) gingen we naar het fietspad en begonnen we na wat voor en achterlangs volgen en zigzaggen, met vooruit sturen. Lina ging als een speer van start, maar had de dummy niet zien vallen blijkbaar, want ze begon in het hoge gras naast het pad te zoeken. :confused: Zouden we teveel geoefend hebben met apportjes in het hoge gras dat ze dacht dat de dummy daar zou liggen? :roll:
De tweede keer ging het wel gelijk heel goed en ze heeft er zoveel plezier in, ze lacht erbij, echt waar. :D

Verloren zoeken in het bos (met de trainer in het bos in de buurt van de dummy) ging ze als een speer het bos in, denderde gelijk veel te ver rechtdoor -op het spoor van de meer ervaren hondjes die haar waren voorgegaan?- en kwam toen rechtsomkeert om te zoeken. Dat kon ik horen, want zien kon ik haar niet. Het leek wel of er een hele kudde labjes was losgelaten, zo stormde ze tussen de bomen in het rond. :? Maar ze kwam helemaal blij met haar dummy terug. De tweede keer zonder geluid van de trainer ging ook heel aardig. Ze zoekt wel, maar de concentratie kan nog wat beter. Nou ja, ze is ook nog net geen half jaar he? :wink:

Aan het einde van de apportjes kwam er een dummy uit de tas van de trainster. Nou ja, dummy :? Een duifje, in een sok, zodat de hondjes aan koud wild konden wennen. :shock: Ik vond het wel wat veel voor de 1e les eigenlijk.

Eerst de 'ervaren' hondjes. Duifje werd gegooid, hondjes erheen, snuffelen, met de neus ertegenaan duwen. Wel opwinding alom. Maar het is gek he, zo'n dummy waar pootjes uitsteken. :twisted:
De meeste hondjes wilden de duif dan ook niet oppakken. Gaf niks, komt wel hoor zei de trainster. Gewoon leuk houden en enthiousiast doen.

Als laatste komt Lina aan de beurt. Zit Lina! Lina gaat netjes zitten. Duifje werd opgegooid op een paar meter afstand. Lina vliegt als een speer naar het duifje, heeft er volgens mij niet eens aan gesnuffeld hoor :applaus: pakt het op en komt het me brengen. Ik jubelend achteruit gelopen en kon het zo van haar aanpakken na mijn los!!!

Ik heb echt een rondedansje gemaakt. En geroepen: Ik heb een kant en klaar hondje gekregen :banaan:
Iedereen lachen natuurlijk.
Ze dachten vast beginners geluk :twisted: Maar nee hoor, de tweede poging met de duif wat meer uit de sok ging net zo geweldig. :wohoo:

Bij het zwemmen begon ze wat te trekken bij het oplopen. Kon het me voorstellen, ik wilde zelf nog wel te water zo warm was het inmiddels geworden. :D Ze is dol op zwemmen en heeft een apport uit diep water gehaald, eerst op een meter of 5 en toen meer dan 15 meter.
Netjes op de kant gebracht ook. Vlak voor mijn voeten neergelegd. Keurig toch zeker. :schreeuw:

Eerlijk gezegd (niet verder vertellen he) liep ik tegen die tijd allang naast mijn schoenen. Mijn babygirl is echt een tophond. :eausadance:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 26/09/09 22:37

ja kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt :klasse:

dat concentreren komt wel, laat der maar gelijk ervaren wat ze zelf fout doet daar leren ze het hardst van, haha ze komen zichzelf wel tegen wanneer ze denken dat ze het zelf beter weten :wink:
al me kinders uitgevlogen

Gebruikersavatar
AnjaS
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23/11/04 21:58
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnjaS » 26/09/09 22:45

Heerlijk dat jullie zo genoten hebben en Lina heeft het super gedaan! :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 26/09/09 22:46

Nou ze heeft er zelf zoveel plezier in, dat maakt het alleen al de moeite waard, maar ze doet het ook echt heel goed. Ze gaf de 'ervaren' honden in de beginnersgroep op diverse punten het nakijken hoor :twisted: :D Zoals met het duifje, dat was echt gaaf. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19/11/06 00:00
Locatie: rotterdam

Ongelezen berichtdoor molletje » 26/09/09 23:05

knap van de kleine meid hoor!
heerlijk zo'n harde werker :)
daar kan je nog dagen van na-genieten hè?

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 26/09/09 23:07

Goed van haar hoor!!
Groetjes Miranda (cosy cottage)

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 26/09/09 23:38

Dan ga je helemaal uit je dak als ze dat doen , geweldig. Sas, je zult nog heel veel plezier beleven met die kleine zwarte, dat is een ding wat zeker is.
Ik was gisteren op de G&G, Nulay heeft echt de hele les naar mij opgekeken, borst vooruit, koppie omhoog. Ze zijn er allemaal verliefd op ( en ik het meest)

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 27/09/09 06:32

Nino&Toosje schreef:Dan ga je helemaal uit je dak als ze dat doen , geweldig. Sas, je zult nog heel veel plezier beleven met die kleine zwarte, dat is een ding wat zeker is.
Ik was gisteren op de G&G, Nulay heeft echt de hele les naar mij opgekeken, borst vooruit, koppie omhoog. Ze zijn er allemaal verliefd op ( en ik het meest)
Lina doet het echt erg goed hoor, maar ze kan ook ondeugend zijn gelukkig (anders was het een automaatje ipv een jonge hond :wink: ).
Alle bezitters van een pup uit dit nest gaan er nog veel plezier aan beleven vermoed ik zo. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 27/09/09 14:21

:wave: Goed gedaan Lina!! Ga zo door!!
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 27/09/09 17:11

Wow, geweldig, zo'n werklustig hondje!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 27/09/09 17:56

Miske schreef:Wow, geweldig, zo'n werklustig hondje!


Als Zweden genoeg gastgezinnen had gehad was ze misschien wel een geleidehond geworden. :) Nu gaat ze jachthond, huishond en misschien nog wel flyball hond worden. :applaus: Wij hebben enorm geboft. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Marjo

Ongelezen berichtdoor Marjo » 27/09/09 18:41

Saskia.Bernadette schreef:
Nino&Toosje schreef:Dan ga je helemaal uit je dak als ze dat doen , geweldig. Sas, je zult nog heel veel plezier beleven met die kleine zwarte, dat is een ding wat zeker is.
Ik was gisteren op de G&G, Nulay heeft echt de hele les naar mij opgekeken, borst vooruit, koppie omhoog. Ze zijn er allemaal verliefd op ( en ik het meest)
Lina doet het echt erg goed hoor, maar ze kan ook ondeugend zijn gelukkig (anders was het een automaatje ipv een jonge hond :wink: ).
Alle bezitters van een pup uit dit nest gaan er nog veel plezier aan beleven vermoed ik zo. :D


Dat vermoeden mag je naar een bevestiging om zetten, hier ook zo'n bijdehandje!

Maar wat knap van "zus" Lina, ik heb je verhaal met veel plezier gelezen, super!!

Gelukkig dat er te weinig gastgezinnen waren :twisted:

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 27/09/09 20:28

Wat kan je ales baas dan genieten he als je Lab het zo top doet!!!!!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 28/09/09 07:57

riwka schreef:Wat kan je ales baas dan genieten he als je Lab het zo top doet!!!!!
Ja ik was echt helemaal door het dolle heen, vooral bij dat apport van het duifje. Liep echt te dansen in het bos. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

maximum

Ongelezen berichtdoor maximum » 28/09/09 14:49

hier nog een uit dat nest: wij lopen wat achter, vandaag nl pas les 3 gehad van de puppy cursus, maar het ging perfect: Pip moest als eerste een uitgezet reukspoor volgen en meteen bingo! (het was ook wel errug lekkere worst).

Ook het bruggetje naar de training: heb ik Pip op advies van Carola aan halsband en kont overheen getrokken, halverwege ging ie zelf lopen en terug ging zonder problemen (wel kop heeeel laag..)

Waar ga je met Lina eigenlijk op jachttraining? Pip heeft nl vorige week zelf een stuk wild gevonden (een poot van een of andere vogel) en kwam hem brengen: hing er een klauw uit zn bek.... :? Hij gaf hem trouwens keurig af in ruil voor een brokje! :verliefd1: Dus lijkt me ook wel leuk om te gaan doen.


Terug naar “Jachttraining”