Dan maar met de clicker...

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
LoveLab

Dan maar met de clicker...

Ongelezen berichtdoor LoveLab » 26/09/10 15:19

Pfff, Jones en de dummy... Een heel verhaal op zich..

Om een lang verhaal kort te houden, Jones vindt de dummy niks. Niet leuk, niet interessant, niks.. Tijdens de training haalt ie m netjes op, hij gaat door de struiken, door het water, dat vindt ie allemaal geweldig, maar zodra hij de dummy heeft is het afgelopen, wordt ie uitgespuugd en niet meer naar om gekeken.

Nu dus maar weer even overgegaan naar de clicker, puur om het vasthouden aan te leren. Stapje voor stapje. Eerst ruiken, click! Dan de bek er een klein stukje omheen, click! De bek er helemaal omheen, click!!

Inmiddels zitten we al op 3 seconden!!! Ik heb de dummy dan nog wel vast, maar dat werken we de aankomende dagen eruit.

Ik merk dat het voor Jones gewoon veel duidelijker is, waar ie nu voor beloond wordt en wat ik van hem verwacht. We gaan dus maar even op deze manier door!

Op naar de 5 seconden!!

Tilly
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8819
Lid geworden op: 29/12/05 20:56
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tilly » 27/09/10 22:03

Gaat vast lukken.
Als ik Akka nu tijdens de terugweg naar mij op de zitfluit zet houdt ze de dummy netjes vast.
Komt ze deze binnen brengen laat ze de dummy los en gaat zitten.
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*

bink
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 141
Lid geworden op: 07/07/07 17:42
Locatie: Bergen op Zoom

Ongelezen berichtdoor bink » 28/09/10 18:01

Probeer anders eens met een voerdummy.
Ziet er hetzelfde uit alleen kan je er allemaal lekkere snoepjes in stoppen.
En er komt pas een snoepje uit als de dummy keurig is gebracht naar het vrouwtje.

astrid schilder

Ongelezen berichtdoor astrid schilder » 28/09/10 19:32

Pfft dat heeft bij Bono heel heel heel lang geduurd om hem dat te leren.
opeens was het zover, ook met de clicker trouwens! :)

LoveLab

Ongelezen berichtdoor LoveLab » 29/09/10 16:45

Ik oefen ongeveer 3x per dag, en dan korte stukjes.

Ik begin eerst heel vrolijk te doen, loop ik naar de la waar de dummy in ligt ( het is maar goed dat mijn man dan niet thuis is!) en doe met mijn allerhoogste stemmetje dat er wel iets heel interessants in die la moet liggen. Jones is dan al best geprikkeld.

Ik zorg dat ik de clicker en beloningen al in mijn handen heb. Ik haal dan de dummy te voorschijn, doe heel vrolijk en hou m voor de bek van Jones. Die houdt m nu uit zich zelf, zonder dat ik m vasthou, 4 sec vast. Dit doe ik dan een keer of 3, beloon m met de clicker en dan gaat de dummy op dezelfde vrolijke manier weer de la in. Inmiddels dus al een aardig ritueel er van gemaakt.

Het stomme is dat ie het commando vast dus wel kan. Maar meneer is gewoon selectief met het gene wat voor m ligt. De wubba, de bal of zijn flos zijn vele malen leuker. Maar ja, daar worden dan ook spelletjes mee gedaan en daar mag ie zelf mee spelen. Met de dummy doen we nu dus ook een soort van spelletje, maar daar mag ie zelf dus niet mee spelen. Denk dat daar het 'grote probleem' zit. Het is geen speeltje, maar iets waar ie mee moet werken..

Maar ik heb nog steeds goede hoop, dat ie ook dit uiteindelijk gaat doen. Ik geef niet zo snel op!!!

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 29/09/10 21:59

Jones ook niet :D
Succes
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014


Terug naar “Jachttraining”