Ramses is een knapperd!

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ramses is een knapperd!

Ongelezen berichtdoor Pandora » 17/04/11 01:14

Vandaag was de WT van de NLV in Biddinghuizen en wij mochten meedoen, Ramses & Me :)
Dus zaten we om 6 uur in de auto richting Biddinghuizen en het beloofde een mooie dag te worden met mooi weer en leuke proeven. Hij heeft vorig jaar zijn B-diploma gehaald dus moesten we starten in de B1. Leuk ook om te zien dat er nog meer hondjes waren doorgestroomd zodat we nu bij hondjes (en baasjes) zaten die we vorig jaar tegenkwamen in de C klasse :wink:

Hoe hebben we het gedaan:
Onze eerste proef was er eentje waarbij twee dummy's in de rietkraag lagen en die moest Ramses eruit halen. Op zich geen moeilijke proef maar deze keurmeester krijg ik altijd de zenuwen van omdat ik hem ken, hij altijd zo streng kijkt en Pandora bij hem altijd de proef verkloot terwijl ik juist graag wil laten zien hoe goed ze is :roll: Ramses had daar gelukkig geen last van dus die ging voorvarend te werk. Hij sjeesde eerst langs de rietkraag maar na een territoriumfluitje dook hij de rietkraag in en stond even later midden in het riet als een debiel te kwispelen :confused: Ik dacht "Wat staat die idioot daar nu weer te doen?" :confused: dus ik floot hem in en hij kwam met een dummy in zijn bek terug. De tweede keer liep hij recht de plek af waar hij stond te kwispelen pakte de dummy en kwam terug. Ik wist dus ook meteen wat hij daar de eerste keer stond te doen: Hij had al een dummy in zijn bek maar stond dus bij de tweede.... GZD zonder de tweede ook in zijn bek te proppen want daar is hij ook heel goed toe instaat :? 16 punten want hij heeft een keer gepiest en gaf de dummy's staand af.

De tweede proef moesten we heeeeeeeeel lang wachten maar we hadden wel leuk zich op proef 6 voor de A en de B2 hondjes die over water een sleep moesten doen dus we hebben ons niet echt verveeld.
Er lagen 3 dummy's bij boomstammetjes waarvan ik er 2 moest oprapen terwijl Ramses zat te wachten en vervolgens moest ik hem de andere kant in de dekking laten zoeken. Wachten ging goed, ik stuurde hem de dekking in maar hij speerde daar als een jekko doorheen om met een grote boog (zo liep het pad) weer bij de stammetjes uit te komen bij de dummy die hij nog niet moest halen. Hij haalde hem dus wel en bracht hem ook bij mij. Bij de tweede keer de dekking in sturen deed hij dat ietsje rustiger en vond de dummy. Hij liep een beetje te klooien op de terugweg dus de KM vond het 'nog net voldoende' en gaf on 11 punten.

De derde proef was Ramses geweldig maar maakte ik een enorme fout :oops:
Ramses moest naast mij zitten wachten terwijl er verderop een sleepje werd getrokken waarbij ook nog geschoten werd. En vervolgens moest ik hem eerst het bos in sturen om daar een dummy te halen.
Ik was zo gefocussed op dat hij bleef zitten (wat hij netjes deed :klasse: )dus toen de KM ook nog zei:"Zodra het schot gevallen is mag je hem sturen!" dat ik per ongeluk 'apport' zei ipv hem eerst het bos in te sturen :dom: De KM zei "Wat doe je nou?" :shock: Gelukkig boog hij iets te vroeg af zodat hij er niet meteen bovenop zat, daardoor kon ik hem met een beetje moeite nog terughalen en alsnog eerst de dummy uit het bos laten halen. De dummy's heeft hij verder netjes binnengebracht. We kregen 16 punten en ik denk dat hij me daar gematst heeft :eusashhh:

De vierde proef moest hij twee dummy's markeren die verderop over de sloot, over een pad in de bosrand werden gegooid. Handicap: de slootkanten zaten vol brandnetels! :(
De eerste keer ging hij als een speer die sloot over en na een beetje zoeken kwam hij terug met een dummy. De tweede sprong deed hij veel voorzichtiger over de sloot, die brandnetels waren waarschijnlijk toch niet zo goed bevallen, kwam terug met de dummy als een sigaar in zijn bek. Over de sloot bedacht hij dat het ook wel lekker verkoelend zou zijn om met zijn 'blije-aardbeihoofd' een stukje door de sloot te banjeren, het lag toch op de route :roll:
Volgens deze KM moesten we eens aandacht gaan besteden aan het afgeven van het apport :D Ik zei tegen hem dat ik weet dat het nog niet goed genoeg is maar dat het al veel beter is dan vorig jaar en dat we daar zeer zeker heel veel op oefenen :D We kregen 17 punten :klasse:

De laatste proef kwam weer na meer dan een uur wachten. Ik had hem al een uurtje in de auto gelegd om wat te rusten maar dat heeft ook niet echt geholpen. Ramses had het wel gehad :moe:
Hij moest eerst wachten terwijl ik met de KM verder liep en een praatje maakte en daarna moest ik hem influiten. Dat deed hij keurig. Toen moest hij twee dummy's uit het bos halen, waarvan één heel dichtbij lag in een tunneltje. Hij heeft keurig lopen zoeken, de verste dummy had hij al snel gevonden maar na nog een paar keer sturen ging hij lopen vragen en snuffelen. Niet echt van zijn gewoonte maar hij wist het gewoon niet meer. Maakt niet uit... hij had de hele dag vreselijk zijn best gedaan dus hij mocht stoppen en kreeg zijn balletje :schreeuw: We kregen 5 punten. Dat vind ik dan weer een beetje weinig omdat het wachten en influiten wel netjes was en hij ook netjes gezocht heeft. Maar goed, je kan niet alles hebben en op een andere proef waren we gematst dus ik klaag niet :)

Met een totaal van 67 punten toch genoeg voor een diploma en een tevreden gevoel :)
Hij heeft het best netjes gedaan, lijkt weer een stukje stabieler dan vorig jaar en ook het afgeven gaat steeds beter.
Aandachtspunt vandaag voor mezelf was dat ik me niet naar de proeven liet sleuren maar dat hij dan netjes meeloopt en ik moet zeggen dat hij dan ook minder hyperdepiep start bij een proef :wink:
Minpuntje van vandaag vond ik dat we voor iedere proef minstens een uur moesten wachten en dat gaat op den duur wel opbreken bij mij en bij Ramses.

Meteen na de proeven, het was inmiddels vier uur moesten wij ons haasten om te gaan werken en was Martin zo vriendelijk om ons diploma in ontvangst te nemen (en Lin om de resultaten door te sturen 8) ). Thanx! :klasse:

Volgende WT: 1 mei 8)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 17/04/11 02:23

Goed gedaan hoor Ramses :applaus:

Ik kan me voorstellen dat hij het bij die laatste proef wel een beetje gehad had, een zeer lange dag en dan nog weer een uur wachten voor je wat mag doen :?

Die tunnel is echt vervelend, dat is een favoriet van Christel (die het georganiseerd en uitgedacht heeft) :D Die gebruikte ze ook regelmatig op de training, de eerste keer lag hij in een greppel, sommige honden vonden de dummy niet, andere durfde niet in de tunnel en sommige, zoals Luna gingen de hele les terug naar de tunnel, daar ligt vast nog wel een dummy verstopt :schreeuw: muts :lol: maargoed als je dat soort vreemde afleidingen nog nooit gehad heb is hij erg lastig.

Maar een geslaagde dag én een diploma, prima prestatie van jullie 2 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 17/04/11 09:17

Go Brigitte :klasse: leuk verslag ook weer :D
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 17/04/11 09:25

Geweldig gedaan, gefeliciteerd Brigitte en Ramses. Inderdaad een leuk verslag en ik zie het zo voor me. Kan me voorstellen dat je gesloopt bent na zo'n lange dag. Maar je hebt een diploma, super toch !
Afbeelding

bedankt Sharon !

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 17/04/11 09:50

Gefeliciteerd Brigitte en Ramses!!! Toppie gedaan. Erg leuk hoe je alles beschijft. Kan ik er eens oefeningen van maken met Nulay. :klasse: :applaus:

Michelle/Dinky

Ongelezen berichtdoor Michelle/Dinky » 17/04/11 11:14

Gefeliciteerd! Leuk om je verhaal te lezen! Dinky en ik gaan op 10 mei beginnen met jachttraining, dus zo krijg ik ook een beetje een indruk van hoe of wat :)

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 17/04/11 11:26

:klasse: super gedaan!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1420
Lid geworden op: 25/02/11 20:20
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Imca » 17/04/11 12:45

Ramses & Brigitte, van harte gefelicteerd! :applaus:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 17/04/11 13:05

Mooi verslag :wink: en ondanks de lange wachttijden super gedaan :applaus:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Gebruikersavatar
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1878
Lid geworden op: 28/03/10 19:01
Locatie: wychen gelderland

Ongelezen berichtdoor miranda » 17/04/11 15:29

:klasse: Van harte gefeliciteerd met het mooie resultaat,goed gedaan Ramses :applaus: en Brigitte :klasse:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 17/04/11 15:40

Goed gedaan zeg!!

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 17/04/11 16:43

:klasse: :applaus: Goed gedaan!! Gefeliciteerd met dit resultaat!!
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 17/04/11 16:55

Lunatic schreef:Goed gedaan hoor Ramses :applaus:

Ik kan me voorstellen dat hij het bij die laatste proef wel een beetje gehad had, een zeer lange dag en dan nog weer een uur wachten voor je wat mag doen :?

Die tunnel is echt vervelend, dat is een favoriet van Christel (die het georganiseerd en uitgedacht heeft) :D Die gebruikte ze ook regelmatig op de training, de eerste keer lag hij in een greppel, sommige honden vonden de dummy niet, andere durfde niet in de tunnel en sommige, zoals Luna gingen de hele les terug naar de tunnel, daar ligt vast nog wel een dummy verstopt :schreeuw: muts :lol: maargoed als je dat soort vreemde afleidingen nog nooit gehad heb is hij erg lastig.

Maar een geslaagde dag én een diploma, prima prestatie van jullie 2 8)
Hij kreeg gewoon geen verwaaiing van die dummy in dat tunneltje. Er stond vrijwel geen wind en na een hele dag proeven barstte dat stukje bos natuurlijk van de geuren, zijn koppie zat ook gewoon vol, hij was op. Geen wonder, het was toen kwart voor 4 en hij was al vanaf half 9 bezig. De wachttijd gebruikt hij ook niet om te rusten maar dan zit hij om zich heen te kijken naar alles wat er om hem heen gebeurt. En dan steeds opnieuw inlopen en presteren... het houdt ook een keertje op natuurlijk :wink: Vorig jaar waren we om half drie al klaar met alle proeven, dan gaat het nog, het laatste uurtje was er net teveel aan.
Maakt niet uit, ik had dit nog nooit gezien van Ramses en het is wel goed om hem ook eens zo mee te maken. Hij is er vandaag nog moe van :D
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 17/04/11 16:56

ElisabethErnstDave schreef:Mooi verslag :wink: en ondanks de lange wachttijden super gedaan :applaus:
Het was net de Efteling in het hoogseizoen, wachttijd voor iedere attractie: 1 uur :D En in twee minuten ben je weer klaar :lol:
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1078
Lid geworden op: 06/01/09 17:46

Ongelezen berichtdoor brigitte064 » 17/04/11 17:39

Goed gedaan jullie twee, een dikke proficiat :applaus:
Afbeelding


Terug naar “Jachttraining”