Proefexamen

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Proefexamen

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 04/07/11 22:30

Nou vanavond het oefenexamen gehad..
Narda had er zin in, ik ook, en was niet echt gespannen, het was dan ook geen echt examen, maar verder was alles wel precies het zelfde.. maargoed..
Hier de cijfers van de oefeningen.. en ja op 2 (vooral 1 ding) dingen moeten we nog érg veel oefenen!

Volgen aangelijnd en los - 8
Vooruit sturen - 6 (1e probeersel ging ze 15 meter, mocht ik haar opnieuw inzetten, ze hoorde ergens een schot en ging ineens recht vooruit, kwam ook gelijk terug nadat ik haar naam riep en floot :D)
Apport over water - 0 (alleen een paar keer gedaan met opgooien..)
Down uit zicht - 0, echt heel erg, ze doet het gewoon niet, gaat ook echt uitdagen incl. blaffen en rondrennen :(
Zoek apport (verloren zoek) - 10!!
Apport te land - 9
Apport te water - 8
Markeerapport - 9

Al met al ben ik trots op 't meisje, we zijn ook nog maar 3 maandjes bezig met de training.. :)
Alleen het downleggen is echt heel lastig. Met de hulphondenopleiding moest ze juist bij mij in de buurt blijven en hoefde ze nooit uit zicht, kent ze niet. En dus vind ze dat, logisch, heel lastig.
28 Augustus hebben we examen.. en hoop echt dat het ons gaat lukken.. gewoon focussen op het down leggen en evt over water.. maar dat is latere zorg :)

Gebruikersavatar
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1878
Lid geworden op: 28/03/10 19:01
Locatie: wychen gelderland

Ongelezen berichtdoor miranda » 04/07/11 22:38

Gaat vast goed komen met Narda,probeer het op te bouwen de tijd uit zicht.Niet te lang ineens.
Zal zeker voor jullie duimen!!!!
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 04/07/11 22:41

Maar de rest heeft ze wel super goed gedaan!!
Blijven oefenen. Komt goed!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 04/07/11 23:00

En als Miranda gaat duimen.... Succes verzekerd :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 05/07/11 08:39

Mijn kritiek is goedbedoeld: waarom wil je al examen lopen als niet alle onderdelen goed gaan?
Je geeft zelf al aan: pas 3 maanden bezig, niet alles gaat goed en daarnaast is Narda nog geen 2 jaar oud! Zo zonde als je nu al de druk gaat opvoeren met een examen en daarnaast de kans loopt dat je hondje de fout ingaat. Op een examen kun je niets corrigeren, met als gevolg dat ze wedstrijdslim kunnen worden en dan kun je het helemaal vergeten.
Het lijkt bijna een must om je hond zo jong en snel mogelijk uit te brengen en dat vind ik persoonlijk zoooo zonde :oops:
Natuurlijk moet ieder dat voor zich weten, en nogmaals: het is niet bedoeld als aanval naar jou, maar ik vind het zo zonde van de hondjes :oops:
In elk geval veel succes!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 05/07/11 13:54

Lupos schreef:Mijn kritiek is goedbedoeld: waarom wil je al examen lopen als niet alle onderdelen goed gaan?
Je geeft zelf al aan: pas 3 maanden bezig, niet alles gaat goed en daarnaast is Narda nog geen 2 jaar oud! Zo zonde als je nu al de druk gaat opvoeren met een examen en daarnaast de kans loopt dat je hondje de fout ingaat. Op een examen kun je niets corrigeren, met als gevolg dat ze wedstrijdslim kunnen worden en dan kun je het helemaal vergeten.
Het lijkt bijna een must om je hond zo jong en snel mogelijk uit te brengen en dat vind ik persoonlijk zoooo zonde :oops:
Natuurlijk moet ieder dat voor zich weten, en nogmaals: het is niet bedoeld als aanval naar jou, maar ik vind het zo zonde van de hondjes :oops:
In elk geval veel succes!


Ik snap je kritiek goed, want ik hoor/zie het zelf ook erg veel. Alleen ik doe het niet omdat ik zo snel mogelijk diploma's wil of zo. Nee helemaal niet, daar gaat het mij niet om, het gaat er mij om dat ik lol heb met m'n hond. Ik weet dat we gewoon ontzettend ons best moeten doen om voor die tijd die 2 dingen te halen. Maar ik ga er geen exta druk op zetten, het moet tenslotte wel leuk blijven. Maar als ik het examen niet haal, geen punt hoor. Het is dan een leerzame voor zowel Narda als mij geweest, en daar leren we alleen maar van ;)
Maar ik twijfel er nog wel een beetje over, want je hebt wel gelijk. Misschien is het beter een tijd uit te stellen wanneer we zeker weten dat we er wél klaar voor zijn.. :)

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 05/07/11 14:27

Ellenn. schreef:
Lupos schreef:Mijn kritiek is goedbedoeld: waarom wil je al examen lopen als niet alle onderdelen goed gaan?
Je geeft zelf al aan: pas 3 maanden bezig, niet alles gaat goed en daarnaast is Narda nog geen 2 jaar oud! Zo zonde als je nu al de druk gaat opvoeren met een examen en daarnaast de kans loopt dat je hondje de fout ingaat. Op een examen kun je niets corrigeren, met als gevolg dat ze wedstrijdslim kunnen worden en dan kun je het helemaal vergeten.
Het lijkt bijna een must om je hond zo jong en snel mogelijk uit te brengen en dat vind ik persoonlijk zoooo zonde :oops:
Natuurlijk moet ieder dat voor zich weten, en nogmaals: het is niet bedoeld als aanval naar jou, maar ik vind het zo zonde van de hondjes :oops:
In elk geval veel succes!


Ik snap je kritiek goed, want ik hoor/zie het zelf ook erg veel. Alleen ik doe het niet omdat ik zo snel mogelijk diploma's wil of zo. Nee helemaal niet, daar gaat het mij niet om, het gaat er mij om dat ik lol heb met m'n hond. Ik weet dat we gewoon ontzettend ons best moeten doen om voor die tijd die 2 dingen te halen. Maar ik ga er geen exta druk op zetten, het moet tenslotte wel leuk blijven. Maar als ik het examen niet haal, geen punt hoor. Het is dan een leerzame voor zowel Narda als mij geweest, en daar leren we alleen maar van ;)
Maar ik twijfel er nog wel een beetje over, want je hebt wel gelijk. Misschien is het beter een tijd uit te stellen wanneer we zeker weten dat we er wél klaar voor zijn.. :)
Natuurlijk is een examen leerzaam, maar ga dan zonder hond om bij te leren :wink:
Voor de komst van Juna ben ik een aantal keer helper geweest, en ook toen Juna er was en ze nog niet klaar was voor wedstrijden heb ik geholpen op wedstrijden. Hier leer je gigantisch veel van! Maar, en daar zit t m in, op een wedstrijd kun je een oefening niet even overnieuw doen of goed afsluiten als zijnde training. Het lukt, of het lukt niet, maar je kunt je hond daarin geen vertrouwen geven als het niet goed gaat en dat bedoelde ik ermee :wink: Wat je dan kan krijgen met een slimme hond, is dat hij aan de keurmeester kan zien wanneer ie een loopje me je kan nemen (je mag immers niet ingrijpen) en dan wordt het helemaal ondoenlijk om je hond om te turnen in die zin. Mees is ook nog een jonge friemel, die overigens geweldig kan werken. Met nadruk op "kan" want ze werkt nog niet stabiel altijd goed. Tot dat ze zover is dat ze het altijd goed doet, zal ik haar niet in een wedstrijd zetten
:wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 680
Lid geworden op: 14/02/10 16:35
Locatie: Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor Ellenn. » 05/07/11 15:34

Nee inderdaad, ik snap je uitleg ook wel. Maar het lijkt mij gewoon leuk om met Narda wat proeven te lopen.. Maar voor mezelf twijfelde ik ook al, gisteravond tijdens het proefexamen maakte ik ook al een grapje toen ze niet bleef liggen.. ik zei: "Ach, als ze 6 jaar is, blijft ze wel een keer liggen :P" Maar daarmee bedoel ik dat we gewoon geduld moeten hebben. En het gaat mij echt niet om de wedstrijden. Maar mijn trainer zei dat als ik dit jaar een C en B diploma haal, ik een splinternieuwe jas krijg (die oude van mij is versleten en lek).. dus daar trainde ik dan ook maar naar :D Snap je..

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 05/07/11 15:47

ik zou pas op gaan voor de C als ze de B redelijk goed beheerst.
ben een maand geleden opgegaan voor een C en ik had een 1e plaats met 45 punten en ben afgelopen zondag opgegaan voor een C met 48 punten 2e plaats maar eigenlijk had ik Ace best op kunnen geven voor een B maar dat doet ik bewust niet want ze beheerst de B voor 90 % en dat vind ik te weinig ik ga pas volgend jaar op voor een B als Ace dat voor de 100% beheerst.
wil alleen maar aangeven hoe leuk het ook is kijk naar je hondje op een wedstrijd ben jij anders de hond is anders dus het is dan wel handig dat je er op kan vertouwen dat ze de onderdelen beheerst geduld hoe moeilijk het ook is :?


Terug naar “Jachttraining”