jachttraining..

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

jachttraining..

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 02/12/11 11:34

As weekend start ik met Yara met de jachthonden puppy training.. Dat hebben we met BO ook gedaan maar die is meer van de behendigheid.

Met yara gaan we weer opnieuw beginnen.. Maar wat is er dan na de puppencursus ? Bij een standaard hondenschool heb je vervolg cursussen maar k kan zo 1,2,3 niets vinden bij de jacht..

Wie helpt me even op weg ?
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 02/12/11 12:05

Poeh, dat ligt er een beetje aan waar je gaat trainen denk ik?
Als je bij de KNJV gaat trainen, dan gaat dit gewoon door eigenlijk, je gaat naar niveau trainen zeg maar op een gegeven moment als je jonge hond het een beetje door heeft.
Eerst voor je C dat zijn dan bepaalde dingen die ze leren en waar je dan uiteindelijk wedstrijden op C niveau kan lopen, gaat dit goed dan ga je verder voor B, hier komen weer wat dingen bij dan, zoals over water bijv. Ook daarin kan je dan weer wedstrijden gaan lopen. Uiteindelijk kan je dan voor je A gaan, daar komt dan dirigeren e.d. bij. Steeds een stukje meer en moeilijker dus, A is het hoogst haalbare binnen de KNJV.

Succes en veel plezier 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 02/12/11 13:02

Als je echt een serieuze poging wilt doen om ver te komen in de jachthondensport, raad ik je ten zeerste aan om zeker het eerste jaar zoveel mogelijk in prive training te doen. Met name voor de jonge hondjes is de opwinding in een groep met de concurrentie al snel veel te hoog, met alle ongewenste gedragingen tot gevolg. Denk daarbij aan onrust op post, piepen, inspringen en in de war raken. De concurrentie rustig opbouwen is echt essentieel om de basis goed te hebben (en de basis is gehoorzaamheid op post). bijvoorbeeld www.cerbelgundogs.nl doet prive trainingen en er zal allicht ook een trainer bij jou in de buurt zijn die dat doet :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 02/12/11 14:50

ik ga trainen in Balk (friesland) bij http://www.jachthondenopleidingfryslans ... /index.php

in een groepje van in totaal 5 pups.. dus dat valt wel mee..bij de gemiddelde hondenschool is dat 12, althans wel hier in Emmeloord e.o

volgens mij is dit ook knjv..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014


Terug naar “Jachttraining”