mee op bestrijding kraai

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

mee op bestrijding kraai

Ongelezen berichtdoor perelaar » 11/06/12 09:47

Gisteren meegevraagd op bestrijding van kraaien.

Blijkbaar is apporteren van een kraai iets wat veel honden niet graag doen, maar Harpo had er geen probleem mee!
Hij is ook kalm bij ons op post gebleven, had in het begin een beetje correctie nodig omdat hij wou inspringen bij het schot maar zodra hij doorhad dat dat niet gewenst was ging alles goed :klasse:

In het geval iemand zich afvraagt waarom we kraaien lieten ophalen door Harpo: we laten ze niet graag in het volle zicht van alle voorbijgangers liggen, en de boer die bestrijding aangevraagd had wil natuurlijk resultaat zien.

In elk geval moeten we deze week weer meegaan :D
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 11/06/12 10:07

Toevallig las ik van de week een recept voor Kraaiensate... en tja, wat de jager schiet moet hij ook gebruiken... Hier hebben ze geen enkele moeite met een kauw of een kraai, alles wordt meegebracht!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 11/06/12 10:14

Ik weet dat ze in Engeland wel eens een kraai eten (rook pie, iemand?), maar als je ziet wat zo'n zelf eet :kots:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 11/06/12 10:17

Wat leuk!
Foto's :evil:


Wij hebben Bob het aangeleerd met een kraai. Vond hij ook eerst heel goor :D . De 13 jarige border James van mijn schoonvader erbij, Bob een kwartiertje laten kijken en ineens ging hij als een speer.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 11/06/12 10:33

Geen tijd gehad voor foto's... maar volgend jachtseizoen komen foto's van Harpo met fazanten/eenden, beloofd :D !
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 11/06/12 11:04

Palingen zijn ook aaseters, maar een stukje gerookte paling schuif ik toch voor aan hoor! :D
Wat je schiet moet je eten zeggen ze he :twisted: Al moet ik zeggen: ik heb tot op heden ook alles braaf geproefd en gegeten, op de kraai na (omdat ik geen idee had hoe je het klaarmaakt, maar nu ga ik het zeker proberen!)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 11/06/12 11:50

:shock: Kraaiensate, klinkt erg aantrekkelijk :D

Hier in Leeuwarden mogen ze ook wel eens iets aan kraaienbestrijding doen, er zitten er zoveel daar in het bos en die maken een herrie :?
Ik dacht eigenlijk dat je kraaien niet zomaar af mag maken, of denk ik dat nu helemaal verkeerd?

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 11/06/12 11:52

Roos schreef::shock: Kraaiensate, klinkt erg aantrekkelijk :D

Hier in Leeuwarden mogen ze ook wel eens iets aan kraaienbestrijding doen, er zitten er zoveel daar in het bos en die maken een herrie :?
Ik dacht eigenlijk dat je kraaien niet zomaar af mag maken, of denk ik dat nu helemaal verkeerd?


Kraaien en kauwen mogen het gele jaar geschoten worden en zijn de enige vogels (voor zover ik weet) waar geen enkele periode beperking op is. Bij veel dieren mag er buiten het seizoen enkel op vergunning geschoten worden, bij kraaien geldt dit niet. :wink:
Maar, als de kraaien op een plaats zitten waar ze verder geen schade aanrichten (en dat kan ik me zo voorstellen in een bos), dan wordt er ook niet geschoten. Het is niet voor niets schadebestrijding, jacht in NL. Dus in de polders en op de akkers wordt er schade bestreden, maar in een bos mogen de kraaien gewoon zitten hoor, zolang ze de mais niet opeten of de tarwe is er niets aan de hand :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 11/06/12 12:05

Weer wat geleerd, dank je :klasse:

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 11/06/12 14:20

In Vlaanderen mag je ze zeker niet zomaar doodmaken; het valt wettelijk gezien onder bestrijding, met een hele aanvraagprocedure. Zie hier.


Kraaienbestrijding is hier in VL meestal op velden, maar mag ook in bossen, ter bescherming van de fauna. Als je een toelating krijgt, natuurlijk...

Voorzover ik weet heb je alleen voor invasieve exoten (vb nijlgans) geen toelating nodig.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006


Terug naar “Jachttraining”