Flits z'n eerste Working Test

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Flits z'n eerste Working Test

Ongelezen berichtdoor lucievd » 15/10/12 23:41

Gister hadden Flits en ik onze eerste Working Test, super spannend, maar heel leuk!
We begonnen al gelijk in de stromende regen dus dat was iets minder fijn..gelukkig klaarde het later wel op en hebben we het overwegend droog gehad.
We begonnen met proef 6, ik had nog nooit mee gedaan dus had geen idee wat me te wachten stond.

Proef 6:
Afbeelding

(VJ = voorjager en de rest spreekt wel voor zich).

Ik kreeg te horen dat er 3 verloren apporten waren, nr 1 op ongeveer 7 meter voor me in het riet/ruigte. nr 2 op ongeveer 30 meter vanaf de inzetplek, hij lag tegen de bosrand aan in het hoekje. En nr 3 lag ook op ongeveer 30 meter tussen wat hoge pollen.
Ik vond dit een zeer lastige proef, ik ben natuurlijk wel bezig met lijnen lopen maar we stonden op een totaal open grasveld met daar omheen bos. Ik probeerde eerst nr 1, helaas vloog Flits als een speer over die dummy heen en heeft hem nooit geroken. Hij lag ook maar op 7 meter dus met 2x rennen zijn ze al te ver en als ie dan geen verwaaiing krijgt omdat ie aan de verkeerde kant van de wind loopt dan wordt het lastig. Dus ik floot Flits gelijk weer in. Opnieuw ingezet, weer het zelfde verhaaltje, weer bij me gehaald. Eerst maar die op de hoek geprobeerd. Hij hield wonderbaarlijk goed mijn hand/richting aan en ik gaf hem het zoekcommando toen hij in het gebiedje was. Hij zocht goed maar vond hem niet direct, ik was bang dat hij weer richting mij zou komen, maar hij draaide zich toch weer om. Hij ging dit keer het bos in dus ik zag hem even niet, ik wilde hem net influiten toen hij de bocht ineens om kwam met de dummy in z'n bek.
Toen de nr 3 geprobeerd. Ook hier hield hij weer aardig goed mijn hand aan en kwam in de buurt van de dummy alleen hij rende veel te lang door. Ik gaf hem wel het zoekcommando, maar het was voor hem erg lastig om dan in een straal van een aantal meters te blijven zoeken. Ik was al blij dat hij het bos niet in vloog, want dat lokt natuurlijk ook enorm. Vooral omdat hij meestal in het bos zoekt en niet vaak op een ruig stuk gras omdat ik het nog wat te moeilijk vind voor 'm om dan precies mijn hand aan te houden op zo'n open stuk zonder "hulp" van natuurlijke lijnen of iets dergelijks. Maargoed, Flits weer terug geroepen en op het moment dat hij weer ter hoogte van de dummy was opnieuw zoekcommando gegeven. Dit keer tekende hij wel en had hem na eventjes zoeken, hij lag goed verstopt onder de rommel.
Toen alleen nog die bij het riet, het dichtste bij maar zeker het lastigste. Nu er maar voor gekozen om hem niet eerst vooruit te sturen maar gelijk het zoekcommando gegeven, hij had er flink moeite mee maar uiteindelijk toch net op tijd gevonden.
Ik voelde me na deze proef behoorlijk gesloopt haha, we hadden er echt moeite mee en het was voor mij vooral zenuwslopend omdat ik niks anders kon doen dan hem een richting proberen op te sturen en maar hopen dat ie een mooie lijn loopt en op de juiste plek z'n neus aan de grond doet. Maar toch gelukt, 15 punten.

Vervolgens proef 8.
Afbeelding

Hier moesten we op het fietspad staan, er werd een individuele walk-up gedaan. We liepen in de richting van de pijl en de werper liep achter ons. Bij het eerste schot werd er een dummy in het water gegooid, nr 1. Flits ging keurig zitten maar draaide zichzelf wel iets richting het water waardoor hij niet kaarsrecht naast me zat, maar hij bleef wel op z'n kont zitten. Vervolgens moesten we direct verder lopen en viel er even later nog een dummy, dit keer 2 meter van de kant af, in het riet/hoog gras.
Toen moesten we nog een stukje doorlopen en mocht ik Flits inzetten (zie afbeelding: inzetplek). Omdat de dummy's eigenlijk in lijn lagen, was het moeilijk om hem eerst perse naar 1 te sturen. Dus heb gewoon wel de richting meegegeven en zou wel kijken of hij eerst die uit het water haalde of eerst die op de kant. Flits koos voor de laatst gegooide en bracht netjes terug. Daarna snel het water in voor dummy 2, opzich had ik beter die in het water eerst kunnen laten halen ivm afdrijven, maar dit was lastig omdat hij dan op de heenweg over dummy nr 2 zou struikelen. En wist op dat moment niet hoe ik hem dan toch nr 1 kon laten halen als eerste. Nummer 1 kwam ook binnen, al liet hij de dummy uit z'n bekkie vallen toen hij voor me stond. Maar pluspunt was dan wel weer dat hij niet had geschud voor die tijd, want dat vindt ie nog wel eens lastig om eerst netjes af te geven en dan pas te schudden. Maar daar zijn we mee bezig :) Resultaat 15 punten.

Vervolgens proef 9.
Afbeelding

Hier stonden we op een pad. De keurmeester vertelde dat er een verloren zoek in het bos lag "op aanvaardbare afstand passen bij C-niveau). Achteraf bleek dat dit betekende dat je hond er zo ongeveer over struikelde op de heenweg haha. En er viel een markeer aan de overkant van een greppel. In die greppel groeiden wat brandnetels en ruigte. Je mocht zelf weten welke volgorde. Ik ging eerst voor de markeer op schot. Flits wachtte netjes totdat hij mocht en sprong als een gek over die greppel, evenals de terugweg. Vervolgens het bos ingestuurd en na 8 meter struikelde hij al over de dummy. Dus dat ging soepel.
Ik hoorde later wel dat er veel honden aan het prutsen waren bij die greppel, die maakten niet zo'n megasprong als Flits, maar liepen meer door de greppel waardoor ze in contact kwamen met die brandnetels enzo. Dus heel veel honden wilden niet meer terugkomen toen ze eenmaal aan de overkant waren en gingen plekjes zoeken waar ze makkelijk terug konden. En veel honden vlogen bij die verloren zoek gelijk heel ver het bos in en hebben de dummy in het begin dus niet geroken. Dat is weer het gevaar als je altijd dummy's ver weg gooit in het bos, ze kunnen ook zomaar eens dichtbij liggen op een proef blijkt wel weer.
Resultaat: 20 punten.

Proef 2.
Afbeelding

Weer een individuele walk-up, helaas kregen wij net een dikke bui op onze kop maar gelukkig werkte Flits er niet minder goed om.
We startten tegen de bosrand aan en lopen in de richting van de pijl naar de inzetplek. Na een aantal meters gelopen te hebben klinkt er een schot en valt nr 1 rechts van ons. Weer verder lopen, na 5 meter valt nr 2 links van ons. Weer verder lopen tot aan de inzetplek en omdraaien.
De keurmeester gaf aan dat hij het liefste had dat je eerst dummy nummer 1 ophaalde, de eerst gegooide dus. Ik zette Flits in die richting en hij ging zonder twijfel naar de eerst gegooide, die kwam netjes binnen.
Toen nr 2 laten halen, hij had 'm goed gemarkeerd. Op de terugweg met nummer 2 in de bek, was de bedoeling dat er nog een schot klonk en dat nr 3 werd gegooid. Helaas deed het alarmpistool het niet direct waardoor Flits al bijna bij me was voordat het schot klonk. Doordat die man aan het prutsen was met z'n pistool en al stond te zwaaien met de dummy in z'n hand trok dit enorm de aandacht van Flits en hij stond er echt zo bij van: gooiuhh maar, ik pak 'm wel. Helaas was dat natuurlijk niet de bedoeling dus ik moest even m'n fluit gebruiken om hem bij me te krijgen, dus niet gewisseld gelukkig.
Resultaat: 19 punten.

Als laatste proef 4.
Afbeelding
De keurmeester vertelde mij dat ik de hond in een rechte lijn naar voren moest sturen en dat hij dan voor de sloot van de linkerkant verwaaiing van de dummy moest krijgen zodat ie de dummy uit de dekking/bos zou halen.
Ik vond dit gelijk al een rare proef eerlijk gezegd, want eigenlijk betekend dit dat ik hem "vooruit" moet geven en dat ik dan zelf maar moet wachten totdat hij een keer linksaf slaat. Ik doe altijd dat ik hem vooruit geef en daarna een vervolgcommando. Maar in dit geval wist ik niet waar de dummy lang dus kon ook niet echt aangeven waar hij het bos in moest. En tis ook niet de bedoeling dat je je hond gaat dirigeren natuurlijk. En wanneer de hond dan met de dummy uit het bos kwam stond er een helper op 5 meter vanaf het bos (ter hoogte van dummy 2) enorm lawaai te maken en te zwaaien met een dummy, om die vervolgens te gooien.
Ik gaf Flits dus maar een lijn zoals de keurmeester had gezegd, deze hield hij weer heel mooi aan, helaas iets te mooi. Want hij rook dus helemaal niks, althans hij liet geen signaal zien dat hij iets rook. Maarja, je kunt ook zeggen dat ie gewoon heel braaf was. Wie weet rook ie wel wat maarja, ik had gezegd "vooruit". Dus Flits sprong de sloot al over en ging aan de overkant maar wat rennen want hij snapte er niks van. Dus ik floot hem weer bij me. Nog een keer ingezet. Nou wat denk je, precies hetzelfde liedje. Weer over die sloot en weer geen teken dat ie de dummy rook vanuit het bos. De keurmeerster vond het wel knap dat Flits steeds zo netjes terug kwam wanneer ik hem floot. Maar ik vond het wel zielig voor 'm, hij deed zo z'n best en liep de lijn netjes, maar hij snapte de bedoeling gewoon niet denk ik. Dus ik zei ook dat ie het niet snapte. Toch nog 1 keer ingezet want het zou ook zonde zijn als hij dit net niet binnen zou krijgen. En de helper was ook vlakbij het bos gaan staan waardoor Flits daar toch maar een kijkje ging nemen (ook weer jammer dat ie dus leert om op de helper af te gaan maar ok :?) Nou toen kwam ie dus met de dummy terug. De helper was snel een paar meter van het bos af gaan staan en maakte direct flink geluid en zwaaide uitdagend met de dummy. Dit was iets teveel van het goede voor Flits en hij vloog direct op dummy 2 af en liet dummy 1 vallen :( Dit was dus erg jammer. Deze verleiding was nog net te moeilijk voor hem. Had dit ook nooit zo getraind dat er recht voor z'n neus op 5 meter een dummy met veel lawaai valt. Ik zit nog een een paar fases daarvoor. Dat hij al wel richting mij loopt en dat er dan rechts of links van Flits een dummy op de grond valt. Dan is hij in ieder geval al op weg naar mij toe, nu was het eerste wat hij zag een persoon die veel kabaal maakte en een dummy flink aan het rondzwaaien was. Nouja, weten we ook weer dat we daar nog meer mee aan de slag moeten, maar wel rustig opbouwen :)
Dus helaas ging deze proef niet zo goed. Want hij bracht dus dummy 2 als eerste naar me, maar hij was door alle hectiek compleet vergeten waar ie dummy 1 had laten vallen. Dus dat was ook nog even weer hard werken voordat die binnen was.
Maar toch alles binnen gekregen, resultaat deze proef: 11 punten.
Maar dat had ik ook wel verwacht dat dat geen hoge score zou zijn.

Was allang blij dat we ondanks een paar, voor Flits, pittige proeven alles binnen hadden. Het was tenslotte ook nog maar de eerste keer dat we meededen. En ook gelijk al een 4e plaats behaald, dus ging zeer voldaan en met een trots gevoel weer naar huis :) :verliefd1:
Echt heerlijk om zo met je hondje samen bezig te zijn. Heb genoten van de dag! Volgende week weer een WT, eens kijken of het ons dan weer lukt :D

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 16/10/12 01:10

Wat een mooie duidelijke omschrijving! :) En ik kan me voorstellen als ik het zo lees dat zulke WT's dan nog hard werk betekenen. Maar het lijkt me superleuk hoor. :D En al gelijk zo'n prachtig resultaat ook. Super :applaus: je kunt er met een goed gevoel op terug kijken. Gefeliciteerd met het resultaat. :klasse:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 16/10/12 09:39

Wat een mooi verslag heb je geschreven en ook de tekeningen erbij. Kreeg je die van de organisatie?

De proeven lijken me behoorlijk zwaar en ook vaak 3 dummies om te apporteren. Bij de enige WT die ik heb gedaan vorig jaar bij de Chessen moesten de honden in de C-klasse steeds 2 dummies apporteren.

Ik ben heel benieuwd hoe het a.s. zaterdag zal zijn!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 16/10/12 10:35

Wat gaaf die tekeningen, super Lucie! Mooi uitgelegd ook. Ik vind alleen proef 8 wel heel vreemd. Die WT's zijn er om "echte" jachten na te bootsen. Maar zeg nou eerlijk: welke gek gaat er bij een walk-up voor het geweer lopen :? :? Ernaast of erachter oke. Het draaien van Flits is trouwens heel normaal: hij kijkt waar de dummy heen gaat en dat mag natuurlijk ook. Dat hij dan scheef zit zou eigenlijk geen afstraffing behoeven, mits hij in ruste zit en dat begrijp ik wel uit je verhaal.
Bij de laatste proef heb je helemaal gelijk: wie zet er nu zijn hond in onder het mom "tot jij denkt dat het goed is". Lijn lopen is lijn lopen, en niet "lopen tot je zelf besluit te gaan zoeken". Kortom: helemaal met je eens!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 16/10/12 11:08

HennyH schreef:Wat een mooi verslag heb je geschreven en ook de tekeningen erbij. Kreeg je die van de organisatie?

De proeven lijken me behoorlijk zwaar en ook vaak 3 dummies om te apporteren. Bij de enige WT die ik heb gedaan vorig jaar bij de Chessen moesten de honden in de C-klasse steeds 2 dummies apporteren.

Ik ben heel benieuwd hoe het a.s. zaterdag zal zijn!


Nee die kreeg je er helaas niet bij. Maar vond het leuk om ze zelf even te tekenen voor hier op 't forum en voor mezelf als ik het ooit eens terug wil lezen en het nog wil begrijpen :D

Ja sommige proeven waren vrij pittig, maar wel weer een uitdaging! Echt super spannend is dan of het je samen lukt om alles binnen te krijgen.

Ik ben ook benieuwd naar zaterdag, ik zie je dan vast nog wel!! :)

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 16/10/12 11:09

Mooi en duidelijk verslag 8)

Ik ben het met Dorine eens, er zitten rare proeven tussen zeg, Walk-ip voor de geweren slaat nergens op en vooruit sturen in de hoop dat ze verwaaiing krijgen :confused: lijn is lijn, tot jij een ander commando geeft, erg vreemde proef dus!

Super dat jullie het zo goed gedaan hebben, op naar de volgende :schreeuw:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 16/10/12 11:14

Lupos schreef:Wat gaaf die tekeningen, super Lucie! Mooi uitgelegd ook. Ik vind alleen proef 8 wel heel vreemd. Die WT's zijn er om "echte" jachten na te bootsen. Maar zeg nou eerlijk: welke gek gaat er bij een walk-up voor het geweer lopen :? :? Ernaast of erachter oke. Het draaien van Flits is trouwens heel normaal: hij kijkt waar de dummy heen gaat en dat mag natuurlijk ook. Dat hij dan scheef zit zou eigenlijk geen afstraffing behoeven, mits hij in ruste zit en dat begrijp ik wel uit je verhaal.
Bij de laatste proef heb je helemaal gelijk: wie zet er nu zijn hond in onder het mom "tot jij denkt dat het goed is". Lijn lopen is lijn lopen, en niet "lopen tot je zelf besluit te gaan zoeken". Kortom: helemaal met je eens!


Hahaha ja, ik vond het ook al vreemd dat ik voorop moest lopen, helemaal als je bedenkt dat je dan inderdaad pal voor het geweer loopt haha..echt gek :?. Ja Flits bleef wel rustig zitten, dus dat kan het probleem niet geweest zijn.
Alleen ik volgde op den duur zo langzaam dat Flits ging zitten omdat hij dacht dat ik stilstond haha. Dus hij ging dus 1x zitten terwijl we eigenlijk nog heeeel langzaam aan het volgen waren. Dus waar ik precies de overige 3 punten ben verloren..geen idee. Nouja maakt ook niet meer uit :)
Maar soms wordt er dus blijkbaar niet helemaal logisch nagedacht over de proeven. Die laatste proef ging ook onder het mom van: de keurmeester wil zelfstandigheid zien. Maarja, dat kun je toch ook gewoon zien als ik hem het bos in stuur voor een verloren apport. Je wilt juist geen zelfstandigheid/eigenzinnigheid zien als je je hond een lijn mee geeft lijkt me, dus dat was ook wat apart. Ik ga dat dan ook echt niet trainen, dan maar geen volle punten bij zo'n proef.

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 16/10/12 12:29

zelfstandigheid bij oplijnen??? Wacht even, effe mn broek ophijsen anders staat t zo raar :lol:
Euhm, volgens mij is oplijnen nu net een stukje van het dirrigeren, namelijk richting aanduiden. Dat zou toch wat wezen als jij je hond oplijnt en hij loopt totaal de andere kant op :? en dan de volle punten krijgen omdat je kan zeggen dat hij "zelfstandig" is 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/10/12 12:35

haha die plaatjes, geweldig :D Paar pittige proeven waren dat, hartstikke goed gedaan van jou en FLits Lucie! topcombi :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 16/10/12 12:43

Leuk om het hele verslag te lezen!! Super goed gedaan van jou en Flits!! :applaus:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 16/10/12 16:36

Knap gedaan hoor :applaus: Er zaten zo te lezen een paar lastige oefeningen tussen. En inderdaad oplijnen en dan zelf maar uitzoeken waar ze ongeveer moeten gaan zoeken, is een beetje vreemd. Het gebeurt vaker hoor, ik heb het ook wel eens meegemaakt bij een WT: oplijnen langs een sloot en ´ergens´ links in het bos lag de dummy. Toen had ik het geluk dat er al tig honden vóór mij op die plek linksaf het bos waren ingegaan en dus ging mijn hond ook op de goede plek naar links. Maar ik vond het toen ook al een rare oefening.
Des te knapper dat Flits het allemaal voor elkaar heeft gekregen :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 16/10/12 17:05

Ik denk dat iedereen wel eens zo'n proef heeft waarvan je denkt :confused:
Ik had het vorig jaar in Borculo op de OWT Novice met Juna: stond ik achter een dijk, en over de dijk heen was een bos 50m diep, 150m breed.
Vrij zoeken was de bedoeling. Maar omdat je achter die dijk stond, kon je absoluut niet zien welk stuk je hond had uitgewerkt. Juna kwam na enig zoeken dan ook op de dijk staan "ligt niks" en ik stuur haar terug naar euhm... tja welke plek eigenlijk? Je ziet immers niets! Juna komt opnieuw terug "ligt niks" en ik mocht haar gelijk aanlijnen want "in de praktijk kun je je hond ook wel eens niet zien" :? :? Dat is natuurlijk onzin, ja, misschien fysiek de hond zelf niet, maar je kunt echt wel redelijk volgen waar je hond uithangt, tenzij het donker is in de mais, dan is het vrijwel onmogelijk. Maar laten we eerlijk zijn: hoe vaak komt dat voor?? Aan de manier waarop tarwe, mais of riet beweegt, weet ik precies welk stuk er is uitgewerkt en kan ik Juna daarop op een andere plaats inzetten of een ander stuk laten uitwerken. Ik denk niet dat de boer er blij mee is als ik haar de tarwe instuur en de hele tarwe laat platwalsen omwille van "zelfstandigheid" 8)
Heel veel ervaren voorjagers gingen er die dag uit en iedereen was even pissig :lol:
ach ja, t hoort erbij en ik blijf erbij: er gaat niets boven de praktijk. De wedstrijden zullen me een ... zijn, zolang ze in praktijk dusdanig werkt dat ik op vele plekken de uitdaging mag beleven klaag ik nergens over :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 16/10/12 18:25

lucievd schreef:
HennyH schreef:Wat een mooi verslag heb je geschreven en ook de tekeningen erbij. Kreeg je die van de organisatie?

De proeven lijken me behoorlijk zwaar en ook vaak 3 dummies om te apporteren. Bij de enige WT die ik heb gedaan vorig jaar bij de Chessen moesten de honden in de C-klasse steeds 2 dummies apporteren.

Ik ben heel benieuwd hoe het a.s. zaterdag zal zijn!


Ik ben ook benieuwd naar zaterdag, ik zie je dan vast nog wel!! :)


Ja, waarschijnlijk zitten we zelfs in dezelfde groep want ik ga ook op voor C.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor irma » 16/10/12 18:28

Leuk verslag. en begrijpelijke fouten;
ook trainen met verloren apport die dichtbij ligt
eerst de dummy van een "loper"halen dan dummy in het water (idd ivm afdrijven) dan pas de dummy op het land.
Mocht je vlak voor de sloot (na het vooruit sturen) geen zoeksignaalgeven? Als een hond vooruit moet , volg er meestal nog een commando dus ik vind de proef een beetje vreemd.
Toch prima gedaan hoor!! :D :D Proficiat, lekker door trainen
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009

Gebruikersavatar
timo junior
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/04/10 09:19

Ongelezen berichtdoor timo junior » 16/10/12 21:54

mooi omschreven hoor,heb je wel veel werk aan gehad
In de b1 zat zelfs een proef dat je hond van de steiger moest afspringen of omlopen.Timo mag van mij niet van een steiger afspringen je weet nooit wat er in het water ligt oude fiets oid.Hij wilde eerst die steiger al niet op toch deed hij het met mij heel angstig staart tussen zijn poten en toen moest hij er zonder mij weer af nou dat werd hem niet.Vond het een vreemde proef :confused:


Terug naar “Jachttraining”