Jachttraining

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Jachttraining

Ongelezen berichtdoor Muiske » 02/11/12 07:28

Vanmiddag gaan we voor onze eerste training naar Hank toe. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan! We hebben er onwijs veel zin in. Ik heb al veel goede verhalen gehoord over hen. (en het leuke is dat ik zelf ook vroegah in dat dorp heb gewoont :)). De tas met spulletjes staat al klaar, nog eventjes werken en dan vanmiddag lekker aan de slag. Ik ben benieuwd hoe onze Bob het gaat vinden.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 02/11/12 07:46

Veel plezier alvast!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 02/11/12 08:06

Laat me raden...Marianne van Soest? Heeeeeeeeel veel plezier, wij hebben er in elk geval altijd van genoten bij haar te trainen met Juna. Onze Cial is een zoon van 1 van haar reuen. 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 02/11/12 08:11

Jachttraining is heel leuk. Veel plezier.
Afbeelding

bedankt Sharon !

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 02/11/12 08:39

Jaaaa, bij Marianne en Rinus gaan we trainen, op de buitendijk. Heb er ook onwijs veel zin in. Lekker positief aan de slag met ons ventje, geen slipkettingen en geschreeuw meer :)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 02/11/12 09:06

Heel veel plezier jullie vinden het vast heel leuk.

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 02/11/12 11:22

Muiske schreef:Jaaaa, bij Marianne en Rinus gaan we trainen, op de buitendijk. Heb er ook onwijs veel zin in. Lekker positief aan de slag met ons ventje, geen slipkettingen en geschreeuw meer :)


Lijkt me een prima keuze :klasse: er zijn hier veel meer mensen die met plezier bij hen trainen/getraind hebben. Mocht je Mike te zien krijgen; da's Cials papa :)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 02/11/12 18:08

Wauw zeg, dat was leuk!. Wat kan zij alles goed uitleggen en vertellen. De komende weken wordt het zwaar voor Bob, we moeten helemaal back to basic. Er zijn een hoop fouten in geslopen. Volgen moeten we nog flink oefenen en diverse commando's gaan we anders aanleren. Volgende week woensdag gaan we weer :D

Bob gedroeg zich als een echte 'of the music forest' zei Marianne.. (ik vond hem gewoon een hork). Hij was lekker aan het springen en in de riem aan het bijten. Normaal zeg ik Nee! en zet ik hem op de grond. Nu moesten we hem gaan negeren.. En het was zo gedaan met het gedrag.

@ Lupos, Ik heb de twee zwarte dames nog even gezien geen Mike. Misschien de volgende keer :)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 17/11/12 23:32

Vandaag weer training gehad, was een heftige training. Bob is flink aan het puberen sinds een paar weken. Hij hapt en bijt ons, krijgt vaak zn dolle bui en doet maar waar hij zin in heeft. Vandaag dus daar mee aan de slag gegaan. Ik had van Marianne een jachtlijntje gekregen, bob zn halsband zat te ruim. Dat jachtlijntje zat dan hoog in zn nek bij zn oren. Als hij iets deed wat ik niet wou moest ik hem corrigeren dmv een rukje omhoog. Na 5 minuten begon hij al te stieren en Marianne nam het over... Bob ging me toch tekeer..... Hij begon te vechten tegen de lijn, erin happen en op zn achterste poten aant rond tollen. Hij leek wel op dogs From hell van cesar. Toen hij het op had gegeven ging het een stuk beter. We hebben geoefend met de hond van Marianne (langs lopen en negeren) en dat ging erg goed.

Opdracht is nu om helemaal terug te gaan naar de basis, ground zero. Alles moet verdiend worden. En we moeten strenger en consequenter zijn. De komende weken gaan dus niet zo leuk worden voor hem. :cry: 8)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 18/11/12 04:53

Wat leuk dat je met jachttraining bent begonnen! Fijn dat je een goede trainer hebt.

Muiske schreef: En we moeten strenger en consequenter zijn. De komende weken gaan dus niet zo leuk worden voor hem. :cry: 8)


Miss wordt het voor hem juist wel leuk, als het allemaal goed duidelijk is wat er precies wel en niet mag.
Denk dat het meer jouw gevoel is, dat het niet leuk is....

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 18/11/12 16:56

roelien schreef:Wat leuk dat je met jachttraining bent begonnen! Fijn dat je een goede trainer hebt.

Muiske schreef: En we moeten strenger en consequenter zijn. De komende weken gaan dus niet zo leuk worden voor hem. :cry: 8)


Miss wordt het voor hem juist wel leuk, als het allemaal goed duidelijk is wat er precies wel en niet mag.
Denk dat het meer jouw gevoel is, dat het niet leuk is....


Zo denk ik er ook over, duidelijk zijn en grenzen stellen. Het zal even afzien voor jullie beiden zijn maar ik denk dat jullie daarna veel meer plezier zullen hebben samen :wink:

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 18/11/12 17:16

Wauw, waar is onze puber gebleven? Ik heb net een ronde van 3 kwartier gelopen, bob heeft geen 1 keer gesnuffeld, niet getrokken en bij het passeren van andere honden had hij maar 1 of 2 correcties nodig.... Het werkt dus. Nu volhouden, dan gaan we een super hond krijgen :D
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 18/11/12 18:26

Veel succes met de jachttraining! Het is zo leuk om te doen! :)
Lekker bezig zijn met je maatje!!
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 235
Lid geworden op: 02/08/10 15:36

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 19/11/12 07:55

Zie dit nu pas .... Inderdaad klinkt het zoals het een echte Music forest .... Enzo vind Marianne (en Rinus ) he-le-maal geweldig !
Een goede keuze om hier te gaan trainen !!!
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 19/11/12 12:20

miran&joost schreef:Zie dit nu pas .... Inderdaad klinkt het zoals het een echte Music forest .... Enzo vind Marianne (en Rinus ) he-le-maal geweldig !
Een goede keuze om hier te gaan trainen !!!


Ja, het zijn wel pittige hondjes he.. die of the music forestjes.. :D
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015


Terug naar “Jachttraining”