Ervaringen met neopreen vest?

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Gebruikersavatar
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1552
Lid geworden op: 29/12/04 15:05
Locatie: Schouwen-Duiveland
Contacteer:

Ervaringen met neopreen vest?

Ongelezen berichtdoor Zeeuwse labjes » 25/11/12 12:06

In de zomer zijn de waterapporten geen enkel probleem, madam gaat vlot te water om welk apport dan ook tegaan halen. Hoe anders is dat nu het water weer kouder wordt.... Vorige winter had ze er ook al last van, maar toen hadden we ook een trainingsstop en heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed.

Maar nu wordt het dus weer kouder en gaat ze weer met tegenzin het water in. Ik gebruik nu extra lekkere beloningen voor de waterapporten om haar motivatie te verhogen. Bramen, brandnetels, maakt niet uit, ze gaat erdoor, dus ik twijfel of het aan de motivatie ligt, ze krijgt het gewoon koud.

Sofie zit ook niet overdreven dik in de vacht, zeker als ik het vergelijk met Saar (maar ook met Ixor en Bailiff). Ze heeft wel een dubbele vacht, maar veel minder dik dan ik bij de anderen gewend ben.

Nu zag ik toevallig ergens een neopreen vest voor honden, bedoeld voor het trainen en jagen onder extreme omstandigheden. Nu is het verre van extreem koud hier, maar wellicht dat het toch wat is.

Iemand ervaring met zo'n neopreen vest?
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 25/11/12 16:47

Ik heb zelf geen ervaringen met een neopreen vest maar weet wel dat iemand op de jachttraining het gebruikte bij zijn Duitse staande ruwhaar. Deze honden hebben totaal geen "spek op de ribben" zoals de Labrador en zijn hond wilde ook slecht het water in 's winters. Bij hem werkte het goed.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 18/04/06 10:37
Locatie: Nieuwe Pekela
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Naomie » 25/11/12 16:49

Ervaring, zelf niet maar wel in die zin dat in onze trainingsgroep een paar honden trainen en dus ook zwemmen met deze vesten. Met name voor Vizla's en duitse staanders met een mindere ondervacht. Deze hebben het duidelijk minder koud tijdens en na de trainingen. De vest moet wel goed aansluiten op de borst. Anders heeft het geen enkel effect.
Afbeelding

Honden1

Ongelezen berichtdoor Honden1 » 10/12/12 22:23

Ik heb het vest van dokken's gekocht bij dogwork
webshop, het bevalt super!!!!


Terug naar “Jachttraining”