Puppy-jachttraining

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
roelien

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor roelien » 22/02/14 14:47

Leuk!! En ze is nog zooooo jong... alle tijd, ooit komt het goed. Het begin is er al!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor sbientje » 22/02/14 20:31

tuurlijk :) Het gaat ook echt wel vooruit hoor, op het moment! En het kost gewoon tijd, ze is idd nog piepjong dus ach :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor flamingo » 22/02/14 21:13

:) Het klinkt allemaal zo leuk!!! Ik hoop eind maart/begin April te horen dat ik mag beginnen met de jachttraining!
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor flamingo » 01/04/14 09:19

Helaas te vroeg gejuicht voor mij. Er is weer geen plek voor mij doordat degene met een puppydiploma voor gaan. En doordat ik die niet heb mag ik weer niet beginnen:'(. Baal er vreselijk van!
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor sbientje » 01/04/14 09:44

wat vervelend :(
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor flamingo » 01/04/14 10:39

Nu aan het twijfelen of ik me ergens anders in ga schrijven. Dat is wel een uur rijden en aangezien ik helaas ook werkloos ben... Maar ik het wel heel graag wil.
Erg lastig dus allemaal...
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor sbientje » 26/04/14 21:15

Gisteren weer training gehad, en het ging echt zo goed! We hadden wat weekjes stilgelegen, ook vanwege de loopsheid van Pom, maar nu kon het weer dus dummy's in de tas en gaan met die banaan ;) En echt, Pom heeft nog nooit zo hard gewerkt als gisteren. Ontzettend leuk!

We begonnen met een apport wat de trainster opgooide op een meter of.. 30 ofzo denk ik.. pom moest naast mij zitten en zodra de dummy op de grond was mocht ik haar sturen. Ze ging in 1 streep, pakte hem op en kwam ook weer netjes terug. Toen Pom op de terugweg was, was er nog een dummy op ongeveer dezelfde plek gegooid, dus moest ik haar nog een keer naar dezelfde plek sturen. Omdat de trainster daar ook stond ging ze er gewoon naartoe en onderweg had ze de dummy volgens mij al geroken want ze ging m meteen pakken en kwam weer netjes terug. Heel knap dus!

Daarna zoeken in hoog gras, dat was wel leuk om te zien. Ze is niet helemaal gek dus ze ging vlot op pad, liep langs 1 dummy, kreeg toen lucht van nummer 2 en die kwam ze netjes brengen. Nog een keertje voor nummer 1 en toen vond ze die ook. Heel leuk om te zien hoe ze ineens de geur in haar neus kreeg en er recht opaf ging.

Vervolgens moest ik Pom ergens parkeren, zelf ook weer 30 meter verderop gaan staan, trainster stond daar zeg maar weer dwars op, een soort driehoek dus. Zij gooide een dummy, daarna moest ik Pom voorfluiten en moest ze dus zonder dummy eerst naar mij komen. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze dat nooit zonder slag of stoot zou doen, de vorige keer dat we dit oefenden was Pom net een ezel en kostte het me geloof ik 4 pogingen, en bij de laatste poging stond ik zo ongeveer salto's te maken hahahaha. Maar blijkbaar had dat geholpen, want nu kon ik het af met 1 keer fluiten en een beetje enthousiaste stembegeleiding :) Daarna mocht ze dan naast me komen zitten en alsnog de dummy ophalen. Dat deed ze weer heel goed! Engeltje ;)

Volgende oefening, omdat het zo goed ging. Pom naast mij zitten, een eindje verderop viel weer een dummy, daarna moest ik met Pom een heel eind opzij lopen en haar vanaf daar vooruit sturen. Dat was helaas wat te hoog gegrepen. Ze ging wel, maar ze had niet onthouden dat er iets te halen was. Even dacht ik nog dat ze hem toch zou vinden, maar helaas niet. Jammer :) Ze begon naar mij te kijken omdat ze het niet meer wist dus toen moest ik haar weer fluiten en is de trainster naar de valplek gelopen, als een soort baken dus. Haha, stuur ik Pom weer vooruit, rent ze in 1 streep naar haar toe en gaat er prompt op haar kont voorzitten. Ze was er zelf heel trots op en we schoten allebei in de lach hahaha.. Het zag er ook zo dom uit! maar met wat aanmoediging ging ze toch weer op zoek en kwam weer met dummy bij mij.

Daarna steadiness, Pom was al een tikkie moe en het was warm, dus even rustig zitten was wel ok. Pom dus op haar kont, ik een meter of 10, 15 ernaast en dummy's gooien naar tussen ons in. Steady is ze prima, ze blijft gewoon zitten. Daarna mocht ik er 2 over haar heen gooien, ook dat kon haar niet zo boeien. toen moest ik haar ophalen, volgen naar een stukje verder, daar weer blijven zitten. Toen moest ik zelf 1 dummy halen en toen ik terug was mocht Pom nummer 2 gaan pakken. ook weer goed!

Toen zat de les er alweer op, nog even nagepraat met hoe ik het beste kan oefenen en dat ik haar vooral niet even vast moet houden als ze niet meteen netjes naast wil gaan zitten bijvoorbeeld. Dat weet ik eigenlijk wel, maar het was wel fijn om er zo op gewezen te worden, dat Pom daar echt NIET van houdt en er van dichtslaat. Dan wil ze liefst weg, en dat is nou net wat ik niet wil. Dus voortaan gewoon lijntje erom en even met een brokje netjes aan de voet zetten. En oefenen. Als losse situatie kan ze het wel, aan de voet, maar in alle hectiek van apporteren en dergelijke vindt ze het nog moeilijk dus daar moet ik rekening mee houden en dat nog niet van haar verwachten. Sorry Pom :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor rimanime » 27/04/14 14:38

Het enthousiasme spat er vanaf Sabine :) Leuk om te lezen :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor Bowie » 27/04/14 16:09

Ik vond het ook leuk om te lezen. :)

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 29/04/14 20:33

Ik zie het helemaal voor me. Leuk hoor! Zo zie je maar: alles wat je er in de puppytijd ingestopt hebt, blijkt in vruchtbare aarde te hebben liggen kiemen en begint nu te groeien.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor sbientje » 29/04/14 22:32

haha, fijn dat het enthousiast overkomt want dat ben ik ook :) En het is idd prettig dat het de goede kant op gaat. Niet in de laatste plaats voor Pom zelf, want we waren allebei even de weg kwijt toen we stopten bij de vorige training. Achteraf is het alleen maar goed geweest, want bij Marianne zitten we veel beter. Zeker geen spijt van mijn beslissing destijds, dus.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor flamingo » 29/04/14 22:59

Wij zijn eindelijk vorige week begonnen met jachttraining. Ik vond het heel erg spannend maar ben erg tevreden met hoe het gaat. Hij blijft al netjes 1,5 minuut liggen terwijl ik uit het zicht sta. Het vast en los volgen gaat steeds beter. vooruitsturen en dan weer voor komen gaat super. Alleen het apporteren is nog wel lastig. Hij gaat er netjes op af en haalt het ook nog binnen en komt ook terug, maar dan ongeveer 1 meter voor mij maakt hij rechts om keer. Dat is wel erg frustrerend en als ik dan weg loop dan komt hij wel achter mij aan en kan ik hem weg pakken bij hem. Maar we zijn ook nog maar net begonnen dus komt vast wel goed. Volgende week trainen we op een andere locatie en gaan we bezig met apport over water. Heel benieuwd hoe dat gaat aangezien meneer watervrees heeft en alleen het water in gaat als de grond onder zijn voeten blijft. Maar ik heb wel weer zin in volgende week!
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor -kim- » 30/04/14 08:40

Fijn dat het zo goed gaat !!

En de oefeningen zijn herkenbaar van de training met JC :)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor sbientje » 30/04/14 22:24

:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Puppy-jachttraining

Ongelezen berichtdoor sbientje » 18/08/14 22:59

Zo, we zijn weer een maand of 3 verder. Met Pom gaat het eigenlijk hartstikke goed! Ze maakt echt vorderingen. Gisteren heb ik wat afgewisseld met 2 dummy's. Eentje op een vooruit en eentje voor een zoek-apport, of eentje in het water en eentje ergens anders. Dat soort dingetjes. (edit - wel een eind uit elkaar gelegd natuurlijk, heb het haar niet heel moeilijk gemaakt zo voor de eerste keer) Ze volgde mijn aanwijzingen goed op vond ik, liet zich netjes sturen. Best wel braaf dus, al met al :) Mijn doel is nog steeds een B-diploma en dat moet er ook wel inzitten, das nou niet echt een onmogelijk doel. Ik moet gewoon veel leren en daar is zij een beetje de 'dupe' van geworden in het begin denk ik. Maar tijd zat, komt wel goed!

Verder heb ik vrijdag met Samantha en Jones samen getraind en dat ging ook best goed. Ik was bang dat Pom ieder onbewaakt ogenblik naar Jones zou rennen maar dat viel gelukkig erg mee. Ze wilde alleen geen duifje apporteren, maar ook daar gaan we aan werken :)

Nog een filmpje :) let niet op mijn duffe gepraat hahaha
https://www.youtube.com/watch?v=zYxI5ZlsziM
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)


Terug naar “Jachttraining”