Derde plaats op de WT in Delfzijl!!!

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Derde plaats op de WT in Delfzijl!!!

Ongelezen berichtdoor HennyH » 19/05/13 20:14

Vandaag de WT in Delfzijl gehad en Spirit deed het heel erg leuk! Bij de ene proef ging het wat beter dan de andere maar we zijn derde geworden bij de C klasse uit een groep van 10 honden. Ik ben supertrots op mijn bruine ventje. Hieronder heb ik geprobeerd een verslagje van de proefen neer te zetten.


Proef 1: Markeer
Op post staan. Links schot en dummy achter een boom, rechts schot en dummy in greppel.
Dummy rechts wordt goed geapporteerd maar vlak voor me gaat hij wat klooien en gooit de dummy voor mijn voeten. Dummy links rent hij naar het midden en vanaf daar wordt het zoekapport. Maar geeft deze zittend af.
13 punten

Proef 2: Nazoek
Spirit moet bij paaltje zittend wachten. Op commando bij me komen en 2 verloren apporten in de bosrand. Links en rechts. Spirit werkt perfect!
20 punten

Proef 3:Bosproef
Stukje los volgen en bij schot zitten. Valt dummy over slootje, deze apporteert Spirit heel mooi maar loopt heel voorzichtig langs de bosrand terug, takjes ontwijkend en springt zo dicht mogelijk bij mij de sloot weer over. Dan verloren apport uit bos en dat doet hij weer perfect behalve dat hij om me heen loopt en dan pas zittend afgeeft.
17 punten

Proef 4: Waterwerk
Proef op eigenlijk te hoog niveau voor C honden. Schot met dummy ter land over breed water en schot met dummy ter water. Dummy ter water gaat goed alleen schudden bij uit het water komen. Dan dummy ter land over het water, ingezet met een vooruit zoek apport en net als veel honden gaat hij de steiger op vanwaar de dummy in het water werd gegooid. Dan afwijken naar rechts, ik fluit en hij zoekt wat en wil leeg terugkomen en is alweer in het water. Ik geef opnieuw vooruit en zoek apport maar op het land kijkt hij me vragend aan. Ik dirigeer en roep `die kant` en wijs naar rechts en jawel. Hij hervat het werken en vind de dummy. Maar hij loopt weer de steiger op. Hij mag normaal niet van steigers springen dus kijkt me weer vragend en ik roep, PLONS. De keurmeester zegt, dat commando ken ik niet maar het werkt wel!
14 punten

Proef 5: Steadiness
Spirit zit en ik loop bij hem weg. Ondertussen schot en markeer op 40 meter. Ik zet hem in en hij gaat veel te diep, pikt even een slootje mee en op terugweg brengt hij me de dummy. Op terugweg een schot en een dummy tussen lokeenden in. Spirit gaat te veel naar links en met een boze Spirit herpakt hij zich en loopt naar de lokeenden. Die besnuffelt hij even en ik zeg nogmaals apport want hij is duidelijk aan het klooien. Hij maakt een klein sprongetje naar de dummy en brengt keurig de dummy zittend voor.
15 punten

Totaal hebben we 79 punten (van de 100 punten) en dat was goed voor de derde plaats! Er deden in de C klasse 10 honden mee waarvan er 2 te weinig punten haalden voor een certificaat. Nummer 1 had 91 punten.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 175
Lid geworden op: 17/02/13 19:03
Locatie: Noord-Brabant

Ongelezen berichtdoor Sigrid-75 » 19/05/13 20:18

proficiat!
Afbeelding
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 19/05/13 20:51

Gefeliciteerd!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

Gebruikersavatar
Nina
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 06/06/11 19:18
Locatie: Finsterwolde

Ongelezen berichtdoor Nina » 19/05/13 20:58

Gefeliciteerd!
Afbeelding

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 19/05/13 21:25

proficiat!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 19/05/13 21:40

Wow, super goed hoor! En zelfs volle bak voor proef 2. Dat is echt knap. Van harte gefeliciteerd :applaus: Leuk verslag :klasse:

Hanneke

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 19/05/13 21:58

Dat klinkt als een dagje hard werken met uiteindelijk (volgens mij) een goed resultaat. Ik moest erg lachen om de PLONS en de keurmeester zijn opmerking hierover :D Lekker bezig Henny :klasse:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 19/05/13 23:32

Bedankt voor de felicitaties!

Ja, het was een leuke dag werken met mijn hond en dan zo'n mooi resultaat. Dan weet je waar je altijd zo hard voor traint!

En dat plons, ik moest toch zorgen dat hij nu wel het water in ging! :D
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 20/05/13 00:04

heb je papa pom nog gezien toevallig? :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 20/05/13 08:31

sbientje schreef:heb je papa pom nog gezien toevallig? :)


Ja, Klaas met Pollux zat bij mij in groep 1. Wat een mooie en lieve hond is de papa van Pom! Ik was helemaal weg van hem. :verliefd1: Volgens mij heeft Pom de oogopslag van haar vader!

Spirit en hij waren in het begin even tegen elkaar aan het grommen maar de rest van de dag ging het helemaal prima. We zaten regelmatig dicht bijelkaar. De andere hond van Klaas, Castor, is een volle neef van Spirit en die heeft een tijdje bij Spirit in de groep getraind dus dat weerzien met Klaas was ook heel leuk.

Pollux heeft goed gewerkt, alle tien dummies binnengehaald en is vijfde geworden op zijn eerste WT en Klaas was ook heel blij met dit mooie resultaat.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 20/05/13 08:40

Wat leuk dat het zo goed ging, gefeliciteerd met je derde plaats!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 20/05/13 09:47

Gefeliciteerd!
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 20/05/13 12:13

HennyH schreef:
sbientje schreef:heb je papa pom nog gezien toevallig? :)


Ja, Klaas met Pollux zat bij mij in groep 1. Wat een mooie en lieve hond is de papa van Pom! Ik was helemaal weg van hem. :verliefd1: Volgens mij heeft Pom de oogopslag van haar vader!

Spirit en hij waren in het begin even tegen elkaar aan het grommen maar de rest van de dag ging het helemaal prima. We zaten regelmatig dicht bijelkaar. De andere hond van Klaas, Castor, is een volle neef van Spirit en die heeft een tijdje bij Spirit in de groep getraind dus dat weerzien met Klaas was ook heel leuk.

Pollux heeft goed gewerkt, alle tien dummies binnengehaald en is vijfde geworden op zijn eerste WT en Klaas was ook heel blij met dit mooie resultaat.
Leuk om te horen! Ik ga Pollux volgende week ontmoeten, ben wel benieuwd of ik wat van Pom in hem terugzie. Hopelijk kunnen pa en dochter even samen op de foto voor het familiealbum hahaha :)

Echt super om je verslag te lezen trouwens!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 20/05/13 14:21

Gefeliciteerd met de 3de plaats en wat een leuk verslag om te lezen en de plons commando. Geweldig :D

Maar als ik het zo lees is het behoorlijk moeilijk. Wel meer werken dan een KNJV proef. Dat is voor ons te hoog gegrepen. Vooral voor het baasje. haha.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 20/05/13 14:38

corretje schreef:Gefeliciteerd met de 3de plaats en wat een leuk verslag om te lezen en de plons commando. Geweldig :D

Maar als ik het zo lees is het behoorlijk moeilijk. Wel meer werken dan een KNJV proef. Dat is voor ons te hoog gegrepen. Vooral voor het baasje. haha.


Ik heb geen idee of het moeilijker is. Ik heb nog nooit een KNJV proef gedaan!
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit


Terug naar “Jachttraining”