KNJV-baal-proef

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
TimA
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 109
Lid geworden op: 16/06/10 22:20
Locatie: Wierden

Ongelezen berichtdoor TimA » 05/08/13 16:12

Wat een mooie cijfers zeg! Erg knap.

Dat maakt het wel iets zuurder van het apport te land, jammer zeg! Misschien kun je Flits de volgende x een wasknijpertje meegeven.. :D

Afgelopen zaterdag op de andere KNJV-proef (Vriezenveen) zag ik trouwens veel hondjes die meer moeite hadden met het konijn dan met de eend. Veel gesnuffel en getreuzel met het oppakken.... Zou het meespelen dat het konijn door meerdere honden gebruikt wordt en de eend exclusief is..??

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 05/08/13 18:24

TimA schreef:Wat een mooie cijfers zeg! Erg knap.

Dat maakt het wel iets zuurder van het apport te land, jammer zeg! Misschien kun je Flits de volgende x een wasknijpertje meegeven.. :D

Afgelopen zaterdag op de andere KNJV-proef (Vriezenveen) zag ik trouwens veel hondjes die meer moeite hadden met het konijn dan met de eend. Veel gesnuffel en getreuzel met het oppakken.... Zou het meespelen dat het konijn door meerdere honden gebruikt wordt en de eend exclusief is..??


Wie weet speelt dat voor sommige hondjes ook wel mee inderdaad.
Alleen Flits heeft daar verder nooit problemen mee, als we trainen met een groepje dan hebben ze ook allemaal het wild een keer vast en dan treuzelt Flits niet met dat wild. Maargoed, er is vast "iets" met het konijn wat meerdere honden niet zo aanspreekt haha.
Dus wie weet kan een wasknijper uitkomst bieden :D

Gebruikersavatar
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1552
Lid geworden op: 29/12/04 15:05
Locatie: Schouwen-Duiveland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Zeeuwse labjes » 05/08/13 19:26

Jammer zeg, dat zo'n konijntje voor Flits een barriere vormt. De rest van zijn lijst is prachtig!

Het kan natuurlijk de geur zijn, maar ook het gevoel van het konijn. Zo'n ontdooid konijn voelt net als een zak met water met een velletje erom.

Wat ik zelf gebruik bij de training als ik geen konijn tot mijn beschukking heb is een zelfgemaakte konijnendummy. Daarvoor heb ik 2 gelpacks in een konijnenvelltje gedaan. Ik heb zo'n konijnenvel voor om een dummy van de dummylauncher gebruikt. Die is al zo gemaakt dat je 'm om zo'n dummy heen kunt schuiven met aan beide kanten een elastiekje. Daarin heb ik 2 coldpacks gestopt. Het geheel voelt ongeveer zo aan als een konijn uit de vriezer.

Bij Sofie heeft dit goed gewerkt. Zij liep vorig jaar wat te klooien met het konijn en door met deze dummy te trainen is dat goed bijgestuurd.
Afbeelding
Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 06/08/13 07:30

Gisteren bij de onderlinge proef op de KNJV bij ons kregen we een gekraakt konijn. Cial vond het maar een raar ding en kwam er slingerend mee bij Pieter aanzetten. Juna pakte hem direct op, kwam terug en dacht na drie meter "jugh, wat is dit dan?" smeet dat konijn neer en stond vervolgens mij aan te kijken. Met aanmoediging kreeg ik dat konijn wel, maar voor Juna klopte dat ding absoluut niet!
Gezien het feit dat Juna NOOIT maar dan ook echt NOOIT wild loslaat tijdens jacht (eerder langer vasthoudt dan korter) zie ik daar ook geen probleem in. Als dat konijn raar is heb ik liever dat ze m niet pakt, dan wel :roll: Maar ja, tijdens een proef heb je er inderdaad niets aan 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 06/08/13 14:26

Ja dat is een beetje jammer op zo'n proef, het moet op dat moment gebeuren en anders heb je pech.
Ik ga er in ieder geval mee aan de slag, heb zaterdag alweer een proef en de kans is groot dat ik het niet zomaar klaar krijg, maargoed. Wie niet waagt wie niet wint.
Ook na de proeven gaan we gewoon door totdat hij het gewoon oppakt :)
Het zal in ieder geval wel nooit z'n favoriet worden.


Terug naar “Jachttraining”