Sinds na de zomervakantie train ik met Pom bij Samantha (hier van het forum), in een groepje met nog 2 andere labradors. Pom heeft het eerste half jaar bij mij puppyjacht gedaan, en daarna een tijdje prive training gekregen, maar uiteindelijk dus bij sam terechtgekomen. De eerste keer bakte Pom er werkelijk niets van, afgeleid, steeds naar de andere honden rennen, echt totaal koekwaus eigenlijk. Maar nu na een aantal keren gaat ze echt super vooruit. Ze apporteert, negeert de helper, komt netjes terug bij mij ipv steeds een ereronde langs alle aanwezigen plus toevallige voorbijgangers

Het is geen field trial lab natuurlijk, dus ze is niet de allersnelste maar ze lijkt er wel steeds meer lol in te krijgen. Alleen ze bliefde geen wild. Eerst met een duifje geprobeerd, toen met een eend, maar ze wilde het echt niet pakken. Nou ja, thuis maar wat meer apporteerspelletjes gedaan met andere dingen dan dummy's. Daar begreep ze eerst ook niets van, maar al snel viel het kwartje dat je ook best speelgoedbeesten kan apporteren. Dus wellicht loste dat al een deel van het probleem op.
Vandaag met Samantha afgesproken om te trainen. Eerst een kort apport met schot, dat ging prima, toen over water, dat ging eigenlijk ook best goed

Zoeken, dat kan Pom als een grote hahaha, dus daar had ze wel lol in. 1 dummy was wat moeilijk te vinden maar ze heeft wel heel hard haar best gedaan dus toen heeft Samantha er stiekem een dummy bijgelegd om haar toch te belonen voor het harde werk. Die had ze dan wel weer zo opgesnord, dus uiteindelijk prima afgesloten. Daarna een heel ver apport uit het water, daar heb ik een filmpje van:
https://www.youtube.com/watch?v=ZpHbqsoBjrM haha, het is wel een beetje een hobbelpaard maar ik vond het toch wel knap
Vervolgens dus De Duif. Pom naast mij, samantha om een hoekje met haar schietgeweer (:P) en een duif. Pom ging er als een raket naartoe, pakte de duif op, aarzelde toen even, dus toen wat aangemoedigd en pakte ze hem toch weer netjes op, en ineens zag ik haar de hoek om komen met een duif in haar bek. Beetje onverwacht maar ik was wel heel erg trots op haar haha. Daarna had ze het helemaal door, markeer in het bos, Pom kwam keurig terug met de duif. Daarna haar eerste sleep, ze ging er prima op, wapperde toen effe naar de waterkant maar toen de sleep het bos in ging, ging Pom ook en ze kwam weer netjes in 1 keer terug. Met duif! Als bewijs een plaatje, uit een filmpje geknipt (mn telefoon stond nog op filmen ipv foto's

)

Dus! al met al een hele geslaagde dag geweest voor mij en Pom, weer veel bijgeleerd en nieuwe dingen gedaan. Pom gaat super vooruit, en dat is mooi want ik heb gezegd dat ik in het voorjaar mee wil doen aan een clubdiplomadag haha.