Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/11/14 00:54

Sinds na de zomervakantie train ik met Pom bij Samantha (hier van het forum), in een groepje met nog 2 andere labradors. Pom heeft het eerste half jaar bij mij puppyjacht gedaan, en daarna een tijdje prive training gekregen, maar uiteindelijk dus bij sam terechtgekomen. De eerste keer bakte Pom er werkelijk niets van, afgeleid, steeds naar de andere honden rennen, echt totaal koekwaus eigenlijk. Maar nu na een aantal keren gaat ze echt super vooruit. Ze apporteert, negeert de helper, komt netjes terug bij mij ipv steeds een ereronde langs alle aanwezigen plus toevallige voorbijgangers :D Het is geen field trial lab natuurlijk, dus ze is niet de allersnelste maar ze lijkt er wel steeds meer lol in te krijgen. Alleen ze bliefde geen wild. Eerst met een duifje geprobeerd, toen met een eend, maar ze wilde het echt niet pakken. Nou ja, thuis maar wat meer apporteerspelletjes gedaan met andere dingen dan dummy's. Daar begreep ze eerst ook niets van, maar al snel viel het kwartje dat je ook best speelgoedbeesten kan apporteren. Dus wellicht loste dat al een deel van het probleem op.

Vandaag met Samantha afgesproken om te trainen. Eerst een kort apport met schot, dat ging prima, toen over water, dat ging eigenlijk ook best goed :) Zoeken, dat kan Pom als een grote hahaha, dus daar had ze wel lol in. 1 dummy was wat moeilijk te vinden maar ze heeft wel heel hard haar best gedaan dus toen heeft Samantha er stiekem een dummy bijgelegd om haar toch te belonen voor het harde werk. Die had ze dan wel weer zo opgesnord, dus uiteindelijk prima afgesloten. Daarna een heel ver apport uit het water, daar heb ik een filmpje van: https://www.youtube.com/watch?v=ZpHbqsoBjrM haha, het is wel een beetje een hobbelpaard maar ik vond het toch wel knap :)

Vervolgens dus De Duif. Pom naast mij, samantha om een hoekje met haar schietgeweer (:P) en een duif. Pom ging er als een raket naartoe, pakte de duif op, aarzelde toen even, dus toen wat aangemoedigd en pakte ze hem toch weer netjes op, en ineens zag ik haar de hoek om komen met een duif in haar bek. Beetje onverwacht maar ik was wel heel erg trots op haar haha. Daarna had ze het helemaal door, markeer in het bos, Pom kwam keurig terug met de duif. Daarna haar eerste sleep, ze ging er prima op, wapperde toen effe naar de waterkant maar toen de sleep het bos in ging, ging Pom ook en ze kwam weer netjes in 1 keer terug. Met duif! Als bewijs een plaatje, uit een filmpje geknipt (mn telefoon stond nog op filmen ipv foto's :roll: )
Afbeelding

Dus! al met al een hele geslaagde dag geweest voor mij en Pom, weer veel bijgeleerd en nieuwe dingen gedaan. Pom gaat super vooruit, en dat is mooi want ik heb gezegd dat ik in het voorjaar mee wil doen aan een clubdiplomadag haha.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 17/11/14 10:04

Leuk dat Pom nu ook wild heeft geappoteerd, trots ben je dan hè? :applaus: Sanna had laatst ook een sleep gelopen en kwam toen heel dapper met een gans uit de bosjes, hard werken :D

Pom doet het verder ook echt hartstikke goed! Laatste keer op training was ze echt super stabiel :klasse:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/11/14 10:17

Terra5 schreef:Leuk dat Pom nu ook wild heeft geappoteerd, trots ben je dan hè? :applaus: Sanna had laatst ook een sleep gelopen en kwam toen heel dapper met een gans uit de bosjes, hard werken :D

Pom doet het verder ook echt hartstikke goed! Laatste keer op training was ze echt super stabiel :klasse:

ja zo gaaf dat ze het eindelijk begreep. Ik denk dat ze ook gewoon niet zo snapte dat ze iets anders dan een dummy in haar bek moest pakken, want ze is normaal helemaal geen zeikerd. Maar nu kwam ze echt zo op z'n Poms met dat duifje aan, netjes zitten en afgeven, zo leuk om te zien! En toen had ze het ineens door. Grappig als je dat zo ziet.

Ohh ja met die sleep was ik er niet bij :( dat vind ik wel jammer, had ik wel willen zien, Sanna met een gans! Dat zal idd wel sjouwen geweest zijn ja! Ik ben benieuwd of Pom nu ook een eend/konijn/kraai oid pakt, maar dat zullen we binnenkort wel zien :D

En ja, ze doet het best goed, vind ik ook. Ze is niet zo razend snel (al had ze er gisteren wel flink de sokken in) maar ze is wel redelijk betrouwbaar en dat is wel prettig :) Dus ik ben blij!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 17/11/14 10:27

sbientje schreef:
Terra5 schreef:Leuk dat Pom nu ook wild heeft geappoteerd, trots ben je dan hè? :applaus: Sanna had laatst ook een sleep gelopen en kwam toen heel dapper met een gans uit de bosjes, hard werken :D

Pom doet het verder ook echt hartstikke goed! Laatste keer op training was ze echt super stabiel :klasse:

ja zo gaaf dat ze het eindelijk begreep. Ik denk dat ze ook gewoon niet zo snapte dat ze iets anders dan een dummy in haar bek moest pakken, want ze is normaal helemaal geen zeikerd. Maar nu kwam ze echt zo op z'n Poms met dat duifje aan, netjes zitten en afgeven, zo leuk om te zien! En toen had ze het ineens door. Grappig als je dat zo ziet.

Ohh ja met die sleep was ik er niet bij :( dat vind ik wel jammer, had ik wel willen zien, Sanna met een gans! Dat zal idd wel sjouwen geweest zijn ja! Ik ben benieuwd of Pom nu ook een eend/konijn/kraai oid pakt, maar dat zullen we binnenkort wel zien :D

En ja, ze doet het best goed, vind ik ook. Ze is niet zo razend snel (al had ze er gisteren wel flink de sokken in) maar ze is wel redelijk betrouwbaar en dat is wel prettig :) Dus ik ben blij!

En terecht blij!!

Het is mooi om te zien dat er dan dingen op zijn plek gaan vallen. Sanna was met die sleep toen echt stoer hoor :D Er kwam toen op dat moment zelfs een andere loslopende labrador aan om met haar te spelen, maar dat negeerde ze en ging gewoon door met de sleep :D

Sanna is dan nu nog wel super snel, maar (nog) niet erg betrouwbaar. Afgelopen vrijdag ging ze ineens heel veel ere rondjes lopen met een kraai in d'r bek. Samantha gaf als tip dat ik met mijn rug naar haar toe moest weg lopen en je zag heel d'r houding veranderen "dit was niet de bedoeling". Rondjes om mij heen werden steeds kleiner en uiteindelijk bleef ze stil voor me staan..

Als het goed is, gaan we aanstaande vrijdag zien hoe de dames het vinden om vacht te apporteren :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/11/14 10:33

Terra5 schreef:
sbientje schreef:
Terra5 schreef:Leuk dat Pom nu ook wild heeft geappoteerd, trots ben je dan hè? :applaus: Sanna had laatst ook een sleep gelopen en kwam toen heel dapper met een gans uit de bosjes, hard werken :D

Pom doet het verder ook echt hartstikke goed! Laatste keer op training was ze echt super stabiel :klasse:

ja zo gaaf dat ze het eindelijk begreep. Ik denk dat ze ook gewoon niet zo snapte dat ze iets anders dan een dummy in haar bek moest pakken, want ze is normaal helemaal geen zeikerd. Maar nu kwam ze echt zo op z'n Poms met dat duifje aan, netjes zitten en afgeven, zo leuk om te zien! En toen had ze het ineens door. Grappig als je dat zo ziet.

Ohh ja met die sleep was ik er niet bij :( dat vind ik wel jammer, had ik wel willen zien, Sanna met een gans! Dat zal idd wel sjouwen geweest zijn ja! Ik ben benieuwd of Pom nu ook een eend/konijn/kraai oid pakt, maar dat zullen we binnenkort wel zien :D

En ja, ze doet het best goed, vind ik ook. Ze is niet zo razend snel (al had ze er gisteren wel flink de sokken in) maar ze is wel redelijk betrouwbaar en dat is wel prettig :) Dus ik ben blij!

En terecht blij!!

Het is mooi om te zien dat er dan dingen op zijn plek gaan vallen. Sanna was met die sleep toen echt stoer hoor :D Er kwam toen op dat moment zelfs een andere loslopende labrador aan om met haar te spelen, maar dat negeerde ze en ging gewoon door met de sleep :D

Sanna is dan nu nog wel super snel, maar (nog) niet erg betrouwbaar. Afgelopen vrijdag ging ze ineens heel veel ere rondjes lopen met een kraai in d'r bek. Samantha gaf als tip dat ik met mijn rug naar haar toe moest weg lopen en je zag heel d'r houding veranderen "dit was niet de bedoeling". Rondjes om mij heen werden steeds kleiner en uiteindelijk bleef ze stil voor me staan..

Als het goed is, gaan we aanstaande vrijdag zien hoe de dames het vinden om vacht te apporteren :D

Haha, Pom had het begin wel goed en ze liep er ook netjes over maar toen ging ze helemaal opzij (anderhalve meter ofzo). Ze bleef wel lopen maar niet meer op het spoor. Nou ja, waar de haak zat dook ze dus meteen de struiken in, dus ze was toch best goed bezig. Met haar neus is niets mis haha. En weer netjes terug met die sneue duif, daar is de foto ook van :) Zag er niet meer zo heel fris uit..

Ben benieuwd vrijdag!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 17/11/14 11:40

Ik geloof dat ik Gio maar een keer met jullie mee stuur om te gaan leren, even goed kijken hoe het moet!
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor flamingo » 17/11/14 14:07

Wat kan je trots zijn he op je hond als hij het eindelijk door heeft! En je ook ze er van ziet genieten! Hier heeft het ook even geduurd voordat hij het door had. Maar nu zie je hem ervan genieten om iets te apporteren en maakt hem nu ook niet meer uit wat het is een dummy, een eend, een konijn.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 18/11/14 13:49

Knappe Pom!!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor rimanime » 18/11/14 14:14

Wat een leuk verslag Sabine :) Ik ben echt van plan om bij een volgende lab jachttraining te gaan doen. Lijkt me enorm leuk....
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor sbientje » 18/11/14 14:28

rimanime schreef:Wat een leuk verslag Sabine :) Ik ben echt van plan om bij een volgende lab jachttraining te gaan doen. Lijkt me enorm leuk....

is het ook echt! Wel hard werken voor het baasje hoor, moet zoveel leren en op letten enzo. maar is zeker superleuk!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor marron » 18/11/14 15:20

:applaus: :applaus: knap gedaan hoor :applaus: :applaus:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Pom's eerste wild (met foto) en meer klets

Ongelezen berichtdoor Milou » 19/11/14 07:47

Goedzo Pommetje!!! :klasse:
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Jachttraining”