Luna vandaag begonnen met flyball

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Gebruikersavatar
Kaylee
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 350
Lid geworden op: 15/08/04 15:35
Locatie: Zwaag

Ongelezen berichtdoor Kaylee » 19/05/09 14:25

Saskia.Bernadette schreef:Dat is voor jou ook niet naast de deur....... In Purmerend (Waterland) wordt ook geflyballt hoor. :D Die doen ook mee aan de competitie! Met de wedstrijden dus. Wij lopen er altijd de 1e en de laatste wedstrijd van het seizoen. 8)


Nee idd. eigenlijk niet naast me deur. Ach voorlopig heb ik geen puf om echt weer op hondensport te richten heb 30 mei laatste behendigheidswedstrijd en dan kap ik er voorlopig even mee en ga van mijn zwangerschap genieten :)
Afbeelding

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 20/05/09 09:03

Robert en Melissa; ik ben begonnen met balletjes rustig te rollen en de hond erachteraan te laten lopen vanaf de puppentijd. Dat is rustiger en beter voor de botten, minder onverwachte bewegingen immers.

Vangen moeten ze ook leren. Vanaf 6 maanden. Gewoon beginnen met een zacht balletje. Dan bezeren ze zich niet als het op hun neus terecht komt. Als ze er naar happen heel enthiousiast zijn. Dan moedig je de pogingen aan. Met een klein boogje gooien is het makkelijkste om te vangen voor de hond.

Als je er gewoon mee doorgaat komt het vanzelf. :D

Kaylee; kan me voorstellen dat je hoofd nu minder naar de hondensport staat hoor. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog


Terug naar “Hondensporten”