Luna vandaag begonnen met flyball

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 09/04/09 13:04

Nou goed dooroefenen dan maar met Luna, misschien komen we elkaar dan in 2010 eens tegen op een wedstrijd? :D

Dan loopt Missy niet meer 'voor het echie' denk ik, want ze wordt in augustug 7 jaar, we bekijken het per jaar hoe het gaat.
Maar misschien kan ze nog een jaar bij het dagteam lopen. Die lopen minder wedstrijden per jaar. :) En de training is minder intensief dan. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 09/04/09 13:35

Zou wel leuk zijn ja, we gaan iig ons best doen om goed genoeg te worden voor wedstrijden :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 09/04/09 14:27

Top! en hou je ons op de hoogte van jullie flyball avonturen?? :) :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Kaylee
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 350
Lid geworden op: 15/08/04 15:35
Locatie: Zwaag

Ongelezen berichtdoor Kaylee » 16/04/09 11:55

Saskia.Bernadette schreef:
Lunatic schreef:Welke is de nationale dan :confused:
Wedstrijden, mja geen idee of we ooit zover komen, de eerste les vond ze iig leuk, dus wie weet :D


Hieronder links van foto's van een wedstrijd dag (de foto's zelf waren te groot), daarop zie je de bak.

http://i3.photobucket.com/albums/y61/Sa ... IM0957.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y61/Sa ... IM0959.jpg

Op de ondersste foto mijn Missy in actie. :D

Gelijk zie je de reden waarom mijn vereniging voor de Nederlandse bak is blijven kiezen; de honden kunnen erlangs/erover gaan bij het vangen van de bal. Dat zou deze bak minder blessure gevoelig (schouders en ellebogen) maken.
Bij de internationale bak moeten ze er 'zijdelings' over gaan. Recht erop springen is een aanslag op de voorhand van de hond immers. :?

Of het echt veel verschil maakt weet ik niet hoor. Zo wordt het bij onze KC uitgelegd. :)


Bij ons de internationale (voorheen deden we de nederlandse bak, maar daar is de school meegestopt).

Wat jij zegt recht erop (internationale) bij ons niet hoor bij ons moet de hond een bocht maken raakt de bak aan en gelijk weer terug, maar is wel heel erg lastig aan te leren, want mijn hond was de oude bak gewend en ging er recht op af, maar na flink oefenen maakt zij nu wel de goede bocht. Helaas zijn wij er mee gestopt hebben heel veel plezier van gehad, maar alles bleef hetzelfde geen nieuwe mensen geen wedstrijden etc.
Afbeelding

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 16/04/09 12:48

Kaylee schreef:
Saskia.Bernadette schreef:
Lunatic schreef:Welke is de nationale dan :confused:
Wedstrijden, mja geen idee of we ooit zover komen, de eerste les vond ze iig leuk, dus wie weet :D


Hieronder links van foto's van een wedstrijd dag (de foto's zelf waren te groot), daarop zie je de bak.

http://i3.photobucket.com/albums/y61/Sa ... IM0957.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y61/Sa ... IM0959.jpg

Op de ondersste foto mijn Missy in actie. :D

Gelijk zie je de reden waarom mijn vereniging voor de Nederlandse bak is blijven kiezen; de honden kunnen erlangs/erover gaan bij het vangen van de bal. Dat zou deze bak minder blessure gevoelig (schouders en ellebogen) maken.
Bij de internationale bak moeten ze er 'zijdelings' over gaan. Recht erop springen is een aanslag op de voorhand van de hond immers. :?

Of het echt veel verschil maakt weet ik niet hoor. Zo wordt het bij onze KC uitgelegd. :)


Bij ons de internationale (voorheen deden we de nederlandse bak, maar daar is de school meegestopt).

Wat jij zegt recht erop (internationale) bij ons niet hoor bij ons moet de hond een bocht maken raakt de bak aan en gelijk weer terug, maar is wel heel erg lastig aan te leren, want mijn hond was de oude bak gewend en ging er recht op af, maar na flink oefenen maakt zij nu wel de goede bocht. Helaas zijn wij er mee gestopt hebben heel veel plezier van gehad, maar alles bleef hetzelfde geen nieuwe mensen geen wedstrijden etc.
Jammer, ik doe altijd erg mijn best om mensen te vinden die zouden kunnen flyballen met hun hond. Momenteel loopt het bij ons ook wat terug, maar elk seizoen trainen er toch weer een aantal beginners, waarvan er dan ook wel doorstromen naar de wedstrijd teams. We hebben er nog 2 (vorig jaar 3) een wedstrijd en een recreanten team.

Het is zo vreselijk leuk om te doen. Kun je zelf geen mensen vinden om opnieuw te beginnen dan? Je hebt tenslotte maar 6 honden nodig om een wedstrijd te kunnen lopen. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 04/05/09 11:58

Top! Giga leuke sport voor ballen idoten. Ramses mag helaas niet meer.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 04/05/09 18:43

Waarom mag Ramses het niet meer Pandora? Last van heupen of ellebogen? :(
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 05/05/09 11:11

Saskia.Bernadette schreef:Waarom mag Ramses het niet meer Pandora? Last van heupen of ellebogen? :(
Last van zijn schouders :(
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 05/05/09 11:37

Pandora schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Waarom mag Ramses het niet meer Pandora? Last van heupen of ellebogen? :(
Last van zijn schouders :(
:( Ja dan houdt het idd op. Flyball is een aanslag op schouders en ellebogen inderdaad. :roll: Als daar iets aan gaat mankeren kun je beter zo snel mogelijk stoppen, zoals jij dus hebt gedaan. :klasse:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 05/05/09 14:40

Saskia.Bernadette schreef:
Pandora schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Waarom mag Ramses het niet meer Pandora? Last van heupen of ellebogen? :(
Last van zijn schouders :(
:( Ja dan houdt het idd op. Flyball is een aanslag op schouders en ellebogen inderdaad. :roll: Als daar iets aan gaat mankeren kun je beter zo snel mogelijk stoppen, zoals jij dus hebt gedaan. :klasse:
Ja, het is beter om te stoppen nu het nog rustig ging. We waren nog niet verder dan het bedienden van de bak en 2 lage poortjes springen. Flyball op volle snelheid was voor Ramses funest geweest.
Het is desondanks toch wel balen want hij vond het helemaal geweldig.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 06/05/09 08:51

Ja, als een hond ballengek is dan is het echt de sport voor ze he.

Maar beter geen schade aan je hond dan na een paar jaar een hoop ellende hoor. :) Ik hou Missy ook goed in de gaten, ze is nu tenslotte ook al 6 geweest. Dus ik bekijk het per seizoen. Nu doet ze nog mee, maar over volgend jaar doe ik echt nog geen uitspraken, al proberen teamgenoten me wel al over te halen :roll:

Ik wil haar graag leuk oud laten worden. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Kaylee
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 350
Lid geworden op: 15/08/04 15:35
Locatie: Zwaag

Ongelezen berichtdoor Kaylee » 19/05/09 00:07

Saskia.Bernadette schreef:
Kaylee schreef:
Saskia.Bernadette schreef:
Lunatic schreef:Welke is de nationale dan :confused:
Wedstrijden, mja geen idee of we ooit zover komen, de eerste les vond ze iig leuk, dus wie weet :D


Hieronder links van foto's van een wedstrijd dag (de foto's zelf waren te groot), daarop zie je de bak.

http://i3.photobucket.com/albums/y61/Sa ... IM0957.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y61/Sa ... IM0959.jpg

Op de ondersste foto mijn Missy in actie. :D

Gelijk zie je de reden waarom mijn vereniging voor de Nederlandse bak is blijven kiezen; de honden kunnen erlangs/erover gaan bij het vangen van de bal. Dat zou deze bak minder blessure gevoelig (schouders en ellebogen) maken.
Bij de internationale bak moeten ze er 'zijdelings' over gaan. Recht erop springen is een aanslag op de voorhand van de hond immers. :?

Of het echt veel verschil maakt weet ik niet hoor. Zo wordt het bij onze KC uitgelegd. :)


Bij ons de internationale (voorheen deden we de nederlandse bak, maar daar is de school meegestopt).

Wat jij zegt recht erop (internationale) bij ons niet hoor bij ons moet de hond een bocht maken raakt de bak aan en gelijk weer terug, maar is wel heel erg lastig aan te leren, want mijn hond was de oude bak gewend en ging er recht op af, maar na flink oefenen maakt zij nu wel de goede bocht. Helaas zijn wij er mee gestopt hebben heel veel plezier van gehad, maar alles bleef hetzelfde geen nieuwe mensen geen wedstrijden etc.
Jammer, ik doe altijd erg mijn best om mensen te vinden die zouden kunnen flyballen met hun hond. Momenteel loopt het bij ons ook wat terug, maar elk seizoen trainen er toch weer een aantal beginners, waarvan er dan ook wel doorstromen naar de wedstrijd teams. We hebben er nog 2 (vorig jaar 3) een wedstrijd en een recreanten team.

Het is zo vreselijk leuk om te doen. Kun je zelf geen mensen vinden om opnieuw te beginnen dan? Je hebt tenslotte maar 6 honden nodig om een wedstrijd te kunnen lopen. :)


Helaas niet de school geeft geen flyball meer er is geen trainer meer die er les wil geven, maar nog makkeliljker ze willen vooral op de frisbeesport richten (ze zeggen van niet maar is echt wel zo :wink: )

In mijn regio is Den Helder nu nog flink aan het flyballen :)
Afbeelding

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 19/05/09 09:00

Dat is voor jou ook niet naast de deur....... In Purmerend (Waterland) wordt ook geflyballt hoor. :D Die doen ook mee aan de competitie! Met de wedstrijden dus. Wij lopen er altijd de 1e en de laatste wedstrijd van het seizoen. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

robertenmelissa

Ongelezen berichtdoor robertenmelissa » 19/05/09 12:02

Hele andere vraag... op welke leeftijd begonnen jullie labjes met vangen van dingen, bijvoorbeeld koekjes en ballen. Onze schat is nu bijna 8 maanden maar zowel de ballen als de koekjes laat ze bij wijze van spreken op haar neus vallen en reageert pas als het de grond raakt.. :oops:

Gebruikersavatar
Kaylee
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 350
Lid geworden op: 15/08/04 15:35
Locatie: Zwaag

Ongelezen berichtdoor Kaylee » 19/05/09 14:24

Hmmmmm met 8 maanden gooide ik nog niet eens een bal naar mijn hond. Begon pas later geloof toch zeker is ouder dan een jaar dat ik begon met een balletje heeft een tijdje geduurd voordat zij de bal ging vangen en terug kwam brengen.
Afbeelding


Terug naar “Hondensporten”