Pensioen voor Missy

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Pensioen voor Missy

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 07/09/09 14:00

Zoals ik al in de seniorenhoek heb gemeld, Missy is per gisteren gestopt met wedstrijd flyball. Het ging haar teveel moeite kosten, dat kon je echt zien. :(

Ik ga haar aftrainen, door haar nog wat laag te laten springen, veel te fietsen en te zwemmen. Met de jachttraining hoop ik nog een hele tijd door te gaan. Dat is toch een heel andere belasting immers. En ze kan dat in haar eigen tempo doen.

Ze heeft heel wat jaren alles gegeven voor de sport. Ze heeft haar rust verdiend, al denk ik wel dat ze het spelletje zal gaan missen. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Jitske-Esther

Ongelezen berichtdoor Jitske-Esther » 07/09/09 14:02

geniet van je welverdiende pensioen Missy
het waren trouwens prachtige foto's in het andere topic ;)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 07/09/09 14:52

Missy, geniet van je pensioen meid! Lijkt met rouwens wel een heel moeilijke beslissing, SaskiaBernadette; althans ik zou het er mentaal best wel ff moeilijk mee hebben :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 07/09/09 14:56

Miske schreef:Missy, geniet van je pensioen meid! Lijkt met rouwens wel een heel moeilijke beslissing, SaskiaBernadette; althans ik zou het er mentaal best wel ff moeilijk mee hebben :).

Dat is ook zo Kim, ik was er echt eventjes door aangedaan........... :( maar ik moet nu eerst aan Missy denken. En zij heeft haar rust verdiend nu. Het gaat snel minder in de sport, qua snelheid en herstellen duurt ook langer. Je mag je hond ook niet overvragen immers. Missy gaat wel door, ze vind het spelletje zo vreselijk leuk, maar ik moet mijn verstand gebruiken. Ook als ik het erg moeilijk vind. :cry: :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 07/09/09 14:58

Saskia.Bernadette schreef:
Miske schreef:Missy, geniet van je pensioen meid! Lijkt met rouwens wel een heel moeilijke beslissing, SaskiaBernadette; althans ik zou het er mentaal best wel ff moeilijk mee hebben :).

Dat is ook zo Kim, ik was er echt eventjes door aangedaan........... :( maar ik moet nu eerst aan Missy denken. En zij heeft haar rust verdiend nu. Het gaat snel minder in de sport, qua snelheid en herstellen duurt ook langer. Je mag je hond ook niet overvragen immers. Missy gaat wel door, ze vind het spelletje zo vreselijk leuk, maar ik moet mijn verstand gebruiken. Ook als ik het erg moeilijk vind. :cry: :wink:


Zo is dat, en ik vind het alleen maar een voorbeeld van zeer verantwoord omgaan met je hond om zo te handelen. Kijken naar je hond en hoe moeilijk ook, de beslissing durven nemen en niet uitstellen. Zo zie ik het ook voor mijn hondje hoor. Die moet hier 100% voor me klaarstaan en als dat voor haar niet meer (goed/snel) lukt, dan mag mijn dame ook op pensioen :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: maar wel :applaus: :applaus: :applaus: voor mezelf dan :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 07/09/09 15:04

Kim, kun jij Olly erbij houden als ze met pensioen gaat of gaat ze dan naar een ander adres? :confused: Want dat laatste lijkt me helemaal erg moeilijk dan. :(

Ik kan Missy in elk geval gewoon bij me houden en nog de dingen doen die ze aan kan en leuk vind. :) Dat maakt het makkelijker hoor. En ik heb nog een flyball hondje (de Jack Hussell Baila) en natuurlijk gaan we Lina straks ook laten flyballen als ze het tenminste leuk vind. :wink:

Maar Missy was mijn eerste echte wedstrijd hond en het gaat me toch aan mijn hart dat het nu dan toch voorbij is. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 07/09/09 15:09

Saskia.Bernadette schreef:Kim, kun jij Olly erbij houden als ze met pensioen gaat of gaat ze dan naar een ander adres? :confused: Want dat laatste lijkt me helemaal erg moeilijk dan. :(

Ik kan Missy in elk geval gewoon bij me houden en nog de dingen doen die ze aan kan en leuk vind. :) Dat maakt het makkelijker hoor. En ik heb nog een flyball hondje (de Jack Hussell Baila) en natuurlijk gaan we Lina straks ook laten flyballen als ze het tenminste leuk vind. :wink:

Maar Missy was mijn eerste echte wedstrijd hond en het gaat me toch aan mijn hart dat het nu dan toch voorbij is. 8)


Olly zal dan herplaatst worden; ik vind dit het meest correcte voor Olly. Ik woon alleen en ben vaak lange dagen of meerdere uren per dag weg en je kan geen 2 honden meenemen waarvan 1 dan geen geleidehond meer is dus ook niet meer zo ergens binnen mag (en misschien wel niet meer kan medisch gezien).

Bovendien vind ik niet dat je Olly bijvoorbeeld een halve dag alleen moet laten zitten terwijl ik met de nieuwe hond op stap ben want Olly is hier eigenlijk nog nooit alleen geweest (op een enkele keer na dan).

Olly werkt ook erg graag en ik weet van een vriend van me dat zijn oude geleidehond gestorven is van verdriet omdat hij de nieuwe hond in tuig zag gaan en die steeds meemocht, en hij dat niet kon verwerken en de laatste tijd van z'n leven gewoon ongelukkig is geweest en in de hond z'n gedachten niet veel aandacht kreeg. Dit wil ik echt NOOOOOOOOOOIT meemaken!!!

Bij m'n ouders, het pleeggezin en andere familieleden/vrienden zal ik haar niet plaatsen. Ik wil dan graag een superadresje hebben waar ze op haar honds vertroeteld zal worden (en dus niet vermenselijkt wordt). Daar kan ze ook elke dag lekker loslopen wat hier niet lukt, dus dit lijkt me echt een droom voor haar! Maar het feit dat het gouden adresje nog niet in mijn hoofd bestaat, beangstigt mij soms wel ... Maar, dit zijn nog toekomstige dingen hoor ...
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 07/09/09 15:18

Ik vind dat je er goed over nagedacht hebt Kim! :) En tegen die tijd komt er vast een goed adres voor haar. Een hond die zo goed afgericht is, daar moet echt wel een gouden mandje voor zijn hoor. :D

En de geleidenhonden school gaat je toch zeker wel helpen zoeken tegen die tijd? :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 07/09/09 15:42

Saskia.Bernadette schreef:Ik vind dat je er goed over nagedacht hebt Kim! :) En tegen die tijd komt er vast een goed adres voor haar. Een hond die zo goed afgericht is, daar moet echt wel een gouden mandje voor zijn hoor. :D

En de geleidenhonden school gaat je toch zeker wel helpen zoeken tegen die tijd? :)


Ja, tuurlijk, maar ja, het is toch anders als je echt een paar "voorwaarden" hebt ... Het moet ook klikken en ja, daarom ga ik daartegen toch al eens op tijd uitkijken :):). Maar, zo ver is het dus nog niet!!!!! Eerst nog GENIETEN van Olly Knolly :)!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 07/09/09 17:38

Miske schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Ik vind dat je er goed over nagedacht hebt Kim! :) En tegen die tijd komt er vast een goed adres voor haar. Een hond die zo goed afgericht is, daar moet echt wel een gouden mandje voor zijn hoor. :D

En de geleidenhonden school gaat je toch zeker wel helpen zoeken tegen die tijd? :)


Ja, tuurlijk, maar ja, het is toch anders als je echt een paar "voorwaarden" hebt ... Het moet ook klikken en ja, daarom ga ik daartegen toch al eens op tijd uitkijken :):). Maar, zo ver is het dus nog niet!!!!! Eerst nog GENIETEN van Olly Knolly :)!
Olly is nog niet oud toch? :) 6 jaar is niet oud hoor. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog


Terug naar “Hondensporten”