springer

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 28/02/10 21:45

Ramses loopt ook 14 á 15 km per uur (met twee vingers in zijn neus :pfffff: de opschepper :roll: )maar mannetjes lopen sneller dan zo'n klein teefje.

Ik heb ook geen schema gebruikt maar rustig opgebouwd met voldoende rust en per keer kijken hoe gemakkelijk (of niet) ze lopen.

Ramses loopt nu ongeveer een uur en dat vind ik maximaal voor hem.
Pandora loopt ongeveer een half uur, langer wil ze niet, dan gaat ze sjokken.

Ramses loopt stukjes los zodat hij een beetje kan freewheelen en zijn behoefte kan doen maar wel veel vast omdat het de bedoeling is dat zijn gewrichten een rechtlijnige belasting krijgen om de spieren sterk en spoepel te houden zodat hij minder last heeft van zijn schouders. Als hij los loopt gaat hij toch vaak in galop en maakt andere bokkesprongen en dat was nu juist niet de bedoeling van het fietsen.
Na het fietsen krijgt hij ook een coldpack op zijn schouders om de aanmaak van natuurlijke pijn- en ontstekingsremmers te stimuleren.
Dit alles draagt er toe bij dat hij al een jaar niet meer mank heeft gelopen :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 28/02/10 21:54

Ik pas ook altijd mijn snelheid aan aan Bowie, mat andere woorden, Bowie bepaald hoe hard we gaan.

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 06/03/10 20:12

Ik heb inmiddels de springer aangeschaft en vind het een geweldig ding!
Het enige wat ik me nu afvraag, moet ik nog een korte riem aandoen, voor het geval dat???
Afbeelding
Met dank aan Monika :)

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 08/03/10 21:49

liesjeb schreef:Ik heb inmiddels de springer aangeschaft en vind het een geweldig ding!
Het enige wat ik me nu afvraag, moet ik nog een korte riem aandoen, voor het geval dat???
Je moet helemaal niks :wink:
Ik heb het wel omdat het bij Ramses prettiger fietst maar het hoeft niet. Ik zou er wel altijd eentje meenemen 'voor het geval dat' (als ze losbreekt door de beveiliging ofzo).
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 08/03/10 22:28

Die riem neem ik sowieso mee! Maar 't punt is dat ik langs een weg fiets (wel op een fietspad) waar ze 50 km per uur mogen en vaak harder rijden... Moet er niet aan denken dat, op wat voor manier dan ook, Dizzy losraakt en de weg opschiet. Dus eigenlijk mijn vraag: kun je er echt op vertrouwen dat de hond niet losschiet...
Afbeelding

Met dank aan Monika :)

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 08/03/10 23:04

liesjeb schreef:Die riem neem ik sowieso mee! Maar 't punt is dat ik langs een weg fiets (wel op een fietspad) waar ze 50 km per uur mogen en vaak harder rijden... Moet er niet aan denken dat, op wat voor manier dan ook, Dizzy losraakt en de weg opschiet. Dus eigenlijk mijn vraag: kun je er echt op vertrouwen dat de hond niet losschiet...
Niet als je de springer gebruikt zoals bedoeld: Met één zo'n kunststof dingetje die kan breken als er plots veel kracht op uitgeoefend wordt. Ik had die kunststof dingetjes er alledrie tussen gedaan, nu heb ik de springer een beetje aangepast zodat hij helemaal niet meer los kan schieten.
Ik heb het touwtje met een carabijnhaak bevestigd aan de springer en de kunststof haak vervangen door een metalen musketon :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 09/03/10 14:16

Gisteren nog met Juna wezen fietsen en ik vind de springer ideaal! Ze kunnen niet tegen de fiets aanlopen, en vasthouden is niet nodig. Bij Juna heb ik echter ook de plastic haak en het touwtje vervangen: er zit nu gewoon aan beide kanten een musketon haak en het touwtje is een slipketting geworden. De ene musketon haak zit aan de springer met één deel van de slipketting. De andere musketonhaak zit aan de andere kant van de slipketting en zit bevestigd aan een tuig dat Juna aan heeft.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 09/03/10 14:47

Zijn die slipkettingen toch nog ergens nuttig voor :D
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 09/03/10 19:22

Pandora schreef:Zijn die slipkettingen toch nog ergens nuttig voor :D
die dingen kunnen hartstikke nuttig zijn :D ze hangen bij ons ook vaak in de auto om de riemen aan de zijkant van de kennels te hangen ideaal :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1270
Lid geworden op: 19/05/09 13:41
Locatie: Rijnsaterwoude
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia » 09/03/10 20:28

Het had mijn vraag kunnen zijn,
ik wilde namelijk net weten of zo'n springer handig/noodzakelijk was.
Kwam dit tegen:

Pandora schreef:...
Ramses fietst met springer overigens gewoon naast me dus ik kan hem de hele tijd zien. ....


en moest er best hard om lachen,
maar ik snap wel wat je bedoelt hoor! ;)

:lekkerpuh:
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 09/03/10 22:24

Saskia schreef:Het had mijn vraag kunnen zijn,
ik wilde namelijk net weten of zo'n springer handig/noodzakelijk was.
Kwam dit tegen:

Pandora schreef:...
Ramses fietst met springer overigens gewoon naast me dus ik kan hem de hele tijd zien. ....


en moest er best hard om lachen,
maar ik snap wel wat je bedoelt hoor! ;)

:lekkerpuh:
:lol: :lol: :lol: Ik heb gewoon een hele knappe hond :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 10/03/10 09:32

Hoe kort moet je dat touwtje eigenlijk afstellen? Ik kwma gisteren tot ontdekking dat ze met haar neus bij het voorwiel (aan de voorkant) kan komen en zo ook aan de achterkant. Ik geloof niet dat dit de bedoeling is?!
En dan nog een vraagje.. Hoe kan ik haar leren dat ze geen aandacht aan andere honden kan/mag besteden als we aan het fietsen zijn? Moet ik gewoon doorfietsen? En wordt Dizzy dan vanzelf meegetrokken?
Ze is nogal enthousiast als ze andere honden ziet en afleiden is soms moeilijk :oops:
Afbeelding

Met dank aan Monika :)

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 10/03/10 10:03

Toen ik met Bowie begon met fietsen probeerde ik alles wat hij interressant of spannend zou vinden eerder te zien dan hij.
Dan vroeg ik zijn aandacht door 'kijk eens' of 'let op' te zeggen en konden we er rustig langs fietsen.
Ik weet niet wat jij gebruikt om de aandacht van je hond te vragen, maar zo deed ik het met Bowie.

Gebruikersavatar
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01/10/09 15:50
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor liesjeb » 10/03/10 11:30

Ik gebruik tijdens het wandelen ook vooral 'kijk eens' en dat lukt goed. Maar andere honden blijven zóó interessant... En het was ook pas de tweede keer dat we op de fiets zaten :D
Maaruh, dus gewoon doorfietsen? Die man was ook raar hoor, die liet zijn hond er gewoon bij :?
Afbeelding

Met dank aan Monika :)

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 10/03/10 11:34

Tja, als iemand zijn hond gewoon naar jouw hond laat gaan als die vast naast de fiets loopt zal 'kijk eens' lastig worden.
De volgende keer de persoon die zoiets doet vriendelijk doch dringend verzoeken zijn/haar hond weg te houden bij jouw hond, dat er ongelukken kunnen gebeuren als hij/zij zijn/haar hond zomaar naar honden die naast de fiets lopen laat gaan.


Terug naar “Hondensporten”