morgen eerste treibbal les

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 11/10/10 23:49

Pandora schreef:
roef schreef:volgens mij wordt het wel bij jullie ergens gegeven(effe googlen :D )
tis echt leuk en al is het fysiek niet echt belastend de honden moeten heel erg nadenken en zijn vaak na een kwartier helemaal moe :klasse:
leuk zeg een puli,maar daar hoef ik hier niet over te beginnen.mansomsnietzolief vind het sorbozwabbers :mad:

ik zal de volgende keer een fototoestel(en fotograaf) mee nemen
Ik heb even filmpjes zitten kijken op you tube, echt leuk!
Ik ga wel vast een beetje klooien met Pandora en een voetbal, Pandoor vindt toch alles leuk :D
Ik heb ze allebei geleerd om met hun neus tegen de voetbal (zo'n plastic kinderbal) te duwen ipv met hun poten of erin te bijten. Ik heb me kostelijk vermaakt en ze waren er doodmoe van :lol: Watjes! :giechel:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 12/10/10 09:11

ik ga donderdag een fitnessbal kopen bij de lidl,werk toch prettiger dan een voetbal(werk ik nu mee)
ja een kwartier treibbal daar kan een uur rennen niet tegen op hoor :D
we hebben een uur les,maar krijgen tussen door veel uitleg.
als er weinig cursisten zijn dan stoppen we ook eerder omdat je dan langer achtermekaar bezig bent.
roef hoor ik de hele zaterdag niet meer :twisted:

toen roef als pup die kniebandblessure had merkte ik ook al dat hij denkspelletjes super vond,tja en als het rennen weer mag verlies je dat een beetje uit het oog.maar nu met treibbal zie ik weer hoe fijn hij dat vindt en ik oefen nu iedere dag lichaam en geest :lol:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
mookje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 109
Lid geworden op: 07/10/10 19:05
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor mookje » 12/10/10 14:56

Een ontzettend leuke sport :klasse: En Roef doet het zo te lezen erg goed :applaus:
Ik heb met Bico ook een tijdje Treibbal gedaan maar ik vond het wel heel lastig om thuis te oefenen omdat je behoorlijk wat ruimte moet hebben. En uiteindelijk moet je met een paar grote ballen gaan werken en die krijg ik echt niet in de auto (haha). Ik heb geprobeerd om een voetbal te gebruiken maar een voetbal is bij Bico om te spelen en niet om te duwen :lol:

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 15/10/10 19:37

ojee!! roef ziek???? :confused:
Afbeelding



nee hoor! dit is het resultaat van 20 minuten oefenen met de nieuwe bal in de regen :D
Afbeelding

meneer was nat en een tikkie moe,dus lekker onder de lakens in de bench(zandkleurige bank en kleed en modderhond :roll: )
morgen gaan we weer trainen,als ik een slachtoffer ehhhh vrijwilliger mee krijg hier dan plaats ik foto,s van de training :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1878
Lid geworden op: 28/03/10 19:01
Locatie: wychen gelderland

Ongelezen berichtdoor miranda » 15/10/10 19:48

Ja Roef na gedane arbeid is het goed om te rusten.
Wat fijn dat het zo goed gaat met het treibball Miranda.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017

Marlouke

Ongelezen berichtdoor Marlouke » 16/10/10 13:31

roef schreef:ik ga donderdag een fitnessbal kopen bij de lidl,werk toch prettiger dan een voetbal(werk ik nu mee)


Pas wel op met deze ballen als je een hond hebt die geneigd is in de bal te bijten, aangezien deze ballen van de lidl niet anti-burst zijn, dan knalt ie namelijk stuk.... en ballen die wel anti-burst zijn die lopen gewoon heel rustig leeg, hoe groot het gat ook.... wonderbaarlijk ;)!

Leuk dat er hier meer mensen enthousiast zijn over deze sport!

Ik geef zelf Treibball les in Baarn en we organiseren binnenkort een workshop treibball & doggydance in Soest, dus hoop dat we daar weer mensen enthousiast kunnen krijgen voor deze sport!

Groet, Marlouke, Noa & Manou

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 16/10/10 13:37

de bal die nu bij de lidl in de aanbieding is is een antiburst bal :wink:
dus van een soort foamachtig spul,deze kan dus niet uit elkaar klappen.
ik ga geen bal kopen die mijn hond de stuipen op het lijf zal jagen,en de trainer heeft ook dit advies gegeven.

vind hij het net leuk en KABAMMM! :twisted:
dus je kunt nu rustig de bal bij de lidl halen,en ja altijd even op de verpakking kijken of het een antiburstbal is

hang net de telefoon op,vandaag ging de training niet door om dat de trainer ziek is :(
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Marlouke

Ongelezen berichtdoor Marlouke » 16/10/10 13:42

Een cursist van mij had 'm daar namelijk ook gekocht maar die wel kapot geknald, dus zal eens aan haar vragen of het daar ook op de verpakking stond of niet.

Succes met je training met Roef

Gebruikersavatar
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1878
Lid geworden op: 28/03/10 19:01
Locatie: wychen gelderland

Ongelezen berichtdoor miranda » 01/11/10 23:34

Hoi Roef en hoe gaat het nu met treibballtraining??
Nog veel bijgeleerd?? 8)
Ik ben benieuwd of je nog steeds vorderingen maakt ,zal vast wel.
:applaus: :klasse: :applaus:
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 02/11/10 09:21

miranda schreef:Hoi Roef en hoe gaat het nu met treibballtraining??
Nog veel bijgeleerd?? 8)
Ik ben benieuwd of je nog steeds vorderingen maakt ,zal vast wel.
:applaus: :klasse: :applaus:


we hebben deze zaterdag voor het eerst weer in de hal getraind,dus ja dat was weer spannend voor meneer :roll:
even een kwartiertje aandachtsoefeningen gedaan en hij ging als de brandweer :applaus:
andere honden negeerde hij en als ik iets moest pakken bleef hij netjes zitten of volgde los naast(lang leve G&G :D )
de trainer van G&G was er ook en geloofde zijn ogen niet: is dat roef de doerak? yup helemaal :D
voor de trainer ook maar bewezen dat roef G&G helemaal zat was,die had zoiets van je moet door gaan voor landelijk dan komt de lol vanzelf wel weer.het is even een fase bij roef.
nou niet dus en ik ben blij dat ik nu treibbal met roef,als ik nu naar hem kijk dan druipt de lol van zijn kop af :verliefd1:

kortom,zaterdag ging weer super.
we hebben nu ook geoefend met 2 ballen en hahaha dat was even wennen :D
roef ging zitten(soort puppyzit) en keek eerst naar de ene bal en toen naar de andere en toen naar mij: ehhhh baas????

dus hem gerust gesteld door wat makkelijke oefeningen te laten doen rond 1 bal en geleidelijk aan bal 2 er bij en na een paar keer ging hij links en rechts om de ballen heen :applaus:

na 5 minuten ging roef erg snuffelen op de grond en kon ik zien dat het genoeg geweest was,dat klopte ook want toen ik hem in de auto had gezet en het terein af reed was roef al diep in slaap en moest ik hem roepen toen we thuis waren :lol:
na een kleine snack en wat water is hij zijn mand in gekropen en ik heb hem een paar uur niet meer gezien.

echt voor intelligente honden is dit een geweldige sport :klasse: laat die grijze massa maar kraken.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012


Terug naar “Hondensporten”