wie speurt er hier met zijn/haar hond?

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
iegie74

Ongelezen berichtdoor iegie74 » 25/02/11 22:52

Mag ik vragen bij welke hondenschool jullie lessen volgen mits het in Den haag of omgeving is. Ik ben begonnen bij Hondenschool Nu en ben wel tevreden maar het is alleen op zondag...

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 26/02/11 01:26

iegie74 schreef:Mag ik vragen bij welke hondenschool jullie lessen volgen mits het in Den haag of omgeving is. Ik ben begonnen bij Hondenschool Nu en ben wel tevreden maar het is alleen op zondag...


Tosca en ik speuren bij dog on track in meijendel. Is erg leuk!!

http://www.dogontrack.nl/
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

iegie74

Ongelezen berichtdoor iegie74 » 26/02/11 14:33

Leuk, heb de site even bekeken. Speuren had ik nooit over nagedacht, wij zaten over jachttraining te denken. Maar dit is natuurlijk leuk omdat je je eigen tijd kan bepalen. Bedankt!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 26/02/11 15:34

nou we zijn er weer*peutert de modder uit de orensmiley* :D
gelukkig was het helemaal niet modderig buiten :roll:
geweldig om te zien dat roef het "spel" helemaal door heeft en rustig de tijd neemt om goed om zich heen te ruiken,zowel op de grond als in de lucht....waar zouden ze zijn die geurlapjes? snifffffffff sniffffffff:D

en in notime heeft hij de lucht in zijn neus en vind alle lapjes(5 stuks nu al :klasse: ) hij gunt zich haast de tijd niet om me de lapjes te brengen,zoeff op weg voor het volgende lapje :D

als ze hoog liggen zie je hem echt denken..hmmmm...hoe kom ik hier nu bij? ik ruik hem wel maar zie hem niet,oww wacht eens als ik nu hier eens op klim...ja dat lukt..sniffff. YES! hebbes!!
goed he vrouwtje? :verliefd1: :)

binnenkort gaan we iemand zoeken die zich goed verstopt,ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden,een spoortje volgen vindt hij ook heel leuk om te doen....neus plat op de grond en inhaleren maar :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 26/02/11 23:06

iegie74 schreef:Leuk, heb de site even bekeken. Speuren had ik nooit over nagedacht, wij zaten over jachttraining te denken. Maar dit is natuurlijk leuk omdat je je eigen tijd kan bepalen. Bedankt!


jachttraining is ook erg leuk hoor!! Dat doen we bij www.geordi.nl
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

iegie74

Ongelezen berichtdoor iegie74 » 27/02/11 11:48

Is dat alleen op zondag of ook doordeweeks 's avonds... we zijn bezig met puppytraining, wat is de volgende stap? Als je in de toekomst jachttraining wil gaan doen?

Jester en Timber

Ongelezen berichtdoor Jester en Timber » 27/02/11 12:25

roef schreef:nou we zijn er weer*peutert de modder uit de orensmiley* :D
gelukkig was het helemaal niet modderig buiten :roll:
geweldig om te zien dat roef het "spel" helemaal door heeft en rustig de tijd neemt om goed om zich heen te ruiken,zowel op de grond als in de lucht....waar zouden ze zijn die geurlapjes? snifffffffff sniffffffff:D

en in notime heeft hij de lucht in zijn neus en vind alle lapjes(5 stuks nu al :klasse: ) hij gunt zich haast de tijd niet om me de lapjes te brengen,zoeff op weg voor het volgende lapje :D



Wat een plezier hebben jullie samen. Heel erg leuk!
Maar ... 5 lapjes, komen de andere honden zo nog wel aan de beurt?

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 27/02/11 12:41

Jester en Timber schreef:
roef schreef:nou we zijn er weer*peutert de modder uit de orensmiley* :D
gelukkig was het helemaal niet modderig buiten :roll:
geweldig om te zien dat roef het "spel" helemaal door heeft en rustig de tijd neemt om goed om zich heen te ruiken,zowel op de grond als in de lucht....waar zouden ze zijn die geurlapjes? snifffffffff sniffffffff:D

en in notime heeft hij de lucht in zijn neus en vind alle lapjes(5 stuks nu al :klasse: ) hij gunt zich haast de tijd niet om me de lapjes te brengen,zoeff op weg voor het volgende lapje :D



Wat een plezier hebben jullie samen. Heel erg leuk!
Maar ... 5 lapjes, komen de andere honden zo nog wel aan de beurt?


ik heb het erg luxe momenteel,1 cursist zit momenteel in japan en de ander is voor zaken steeds in amerika.
dus prive les voor me :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 27/02/11 13:54

iegie74 schreef:Is dat alleen op zondag of ook doordeweeks 's avonds... we zijn bezig met puppytraining, wat is de volgende stap? Als je in de toekomst jachttraining wil gaan doen?


De meeste groepen zijn op zondag. Er is pas een groep op zaterdag gestart en deze zomer zijn er ook 2 avond groepen.
Je zou Toos even moeten mailen. Dan weet je alles!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

pelthee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 17
Lid geworden op: 28/02/11 07:33

Ongelezen berichtdoor pelthee » 01/03/11 19:40

ik wou hier eens gaan kijken
http://martingausgoes.nl/index_bestanden/speuren.htm

Whoopi is de jongste niet meer, maar ik denk dat ze speuren wel leuk vindt, ze zoekt nu zo af en toe naar een lekker oor, of bullepees, die ik verstop en dan loopt ze precies "mijn' route

Rixta en Whoopi

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 20/08/12 22:43

wij willen ook gaan speuren met Guus, als we door het bos lopen loopt die ook bijna heel de tijd te ronken met zijn neus op de grond :D

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 21/08/12 01:26

Hiero wordt ook wat afgespeurt, vooral als er een wildzwijn geschoten is, die moeten ze opzoeken (zo'n beest hobbelt nog wel een stukkie door het bos in) .. Dus speuren vinden ze hier ook erg leuk :)

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 16/09/12 21:58

Opgegeven voor speuren :).

Dave1989

Ongelezen berichtdoor Dave1989 » 01/12/12 14:40

Luna is nu 1 jaar en heeft zowel de puppycursus als gehoorzaamheid basis afgerond. Graag zou ik met haar gaan speuren. Ik heb een paar scholen gezien Martin Gaus Hondenschool Bergen op Zoom, nog iets van speurhonden club west-brabant/zeeland (die heeft geen vaste leslocatie heb ik begrepen). In dinteloord heb je jachttrainingen.

Iemand ervaring met die martin gaus hondenschool Bergen op Zoom en is 150 euro voor 5 lessen van 2 uur een normale prijs voor praktijkspeuren?

Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 165
Lid geworden op: 21/11/12 15:35
Locatie: Antwerpse Kempen

Ongelezen berichtdoor Pixie » 06/12/12 16:15

Een vriendin van mij speurt met haar hond bij de Belgische afdeling van de European Search and Rescue Dogs (ESAR). Komt erop neer dat je als vrijwilliger met je hond traint om mensen op te sporen. De bedoeling is dan wel om inzetklare honden te bekomen, dus het is niet zomaar 'voor de sport'. Wel worden jij en je hond op een professionele manier getraind om te speuren. Ook in Nederland is er een afdeeling van SAR-dogs: http://www.sardogs.nl. Misschien is dat ook wel iets voor één van jullie?


Terug naar “Hondensporten”