agility

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Agnes

agility

Ongelezen berichtdoor Agnes » 13/03/11 11:02

Ik ben vanochtend eens gaan kijken bij de hondensportvereniging hier in het dorp. Op de site stond een trainingsschema en ook dat je als je geïnterresseerd bent altijd mag komen kijken.

Dus ik kwam daar vanochtend. Spannend hoor als je niet precies weet waar het moet zijn, maar gelukkig hoorde ik een heleboel honden blaffen--> Daar moest het zijn :)

Ik daar naar toe en naar de `informatiehoek`. Heel enthousiast ontvangen, en ik mocht zelfs als ik alles bij me had wat ik dacht nodig te hebben om te trainen ook wel een proNou, ik had uiteraard mijn hond bij me, en wat beloningsbrokjes, dus dat maar gedaan he :D

Qiki vond het duidelijk heel leuk, en ik ook :) We gaan alleen nog wel woensdag ook even bij flyball kijken, omdat dat me ook wel erg leuk lijkt, en al helemaal voor Qiki. Ach, en misschien gaan we het wel gewoon alletwee doen :D

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 14/03/11 00:57

klinkt goed!
Veel succes met kiezen en anders veel succes met zowel agillity als met flyball!
(mij lijkt het ook leuk om allebei te doen,maar mij lijkt zoveel leuk... :wink: )

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 14/03/11 07:31

Leuk joh! :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 14/03/11 09:01

Leuk hoor..
Succes met kiezen klinkt beide leuk :)
Groetjes Debby en een poot van Fayth

Gebruikersavatar
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 186
Lid geworden op: 27/01/11 15:22
Locatie: Velden

Ongelezen berichtdoor Brellow » 14/03/11 15:44

ik heb zelf 3 cursussen Agility met Mellow doorlopen, en t is idd erg leuk, zeker als je hond er ook voor de volle 100% voor gaat.
Helaas springt Mellow niet over de 45CM hoogte wat de wedstrijd hoogte is, dus helaas ben ik er mee gestopt.

Maar je kunt t ook toepassen met wandelen: slalommen tussen paaltjes, op t bankje en er weer vanaf of over een muurtje lopen. zeker in de winter als het vroeg donker is en de hond niet zo vaak los kan lopen.

Roy Fonteijn heeft trouwens afgelopen weekend de Crufts gewonnen op onderdeel Agilty met zn Border Colli.
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 17/03/11 14:34

Klinkt leuk. Jij bent wel lekker bezig met je hond.

Gebruikersavatar
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 186
Lid geworden op: 27/01/11 15:22
Locatie: Velden

Ongelezen berichtdoor Brellow » 17/03/11 16:30

zekers, ik heb er zelf ook veel lol in dat scheelt :-)
Mellow is nu 3 dit is voor t eerst dat ik geen enkele cursus volg......maar ik ga denk ik voor speurcursus of flyball .

Maar aangezien het onderwerp agility is: je kunt thuis ook oefenen met een latje op 2 standaards zetten, dan heb je al een horde(commando HOOG......en een hoepel waar ze doorheen kan springen(Commando BAND).

Ga maar es kijken waar ze die agility wedstrijden houden, echt magnefiek om te zien.
Afbeelding



Met heel veel dank aan Sarah!

Michelle&Koda

Ongelezen berichtdoor Michelle&Koda » 17/03/11 21:29

Leuk zeg!

Als Koda straks helemaal volgroeid is wil ik ook graag agility met hem gaan doen, maar eerst maar een puppy cursus :D

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 18/03/11 17:45

ik heb net mijn inschrijfformulier verstuurd: we gaan vanaf zondag lekker standaard meedoen aan agility :)

Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 20/02/08 16:14
Locatie: Valkenswaard

Ongelezen berichtdoor Tanja » 18/03/11 17:47

Leuk hoor! Ik doe zelf ook Behendigheid met Banjer, en we vinden het beiden geweldig.
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...

Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06/03/11 13:42
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debby » 18/03/11 19:07

Agnes schreef:ik heb net mijn inschrijfformulier verstuurd: we gaan vanaf zondag lekker standaard meedoen aan agility :)


Leuk hoor :) . Wil later met Fayth ook agility gaan doen, maar nu eerst de opleiding hulphond...

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 18/03/11 20:00

Leuk dat je agility gaat doen.

Ik heb net mijn 3e les gehad, echt super leuk!!


Terug naar “Hondensporten”