Puppy behendigheid

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Roduke

Puppy behendigheid

Ongelezen berichtdoor Roduke » 22/02/12 11:13

Ik zit bij de activiteitencommissie van onze hondenschool en we organiseren wandelingen, een spellendag, speurtochten, lezingen etc..

Maar speciaal voor de pup is er nog niets.

Wilde hier eens de nadruk op leggen en dacht zelf aan een activiteiten middag of morgen speciaal voor puppy's. Dan denk ik aan de volgende dingen.

*pup door een autoband laten gaan (gewoon lopen/niet springen),
*door de slurf
*door een tunnel
*over de planken van de katenloop laten gaan, die op de grond liggen, dit voor de een ander gevoel aan de poten te geven.
*over een zeil, deurmat, steentje, zand laten lopen.
*Speeltje aporteren.
*De hond in 3 verschillende manden laten stappen, een lage bak, een iets hogere rieten mand en een wasmand, zodat de puppy diepte gaat herkennen en herkent hoe lang/kort zijn lijfje is.
En nog van deze dingen.
*de hond ergens op laten stappen, omgekeerde emmer, tafel etc... om hem te leren evenwicht te houden.

Heeft iemand die ooit al gedaan, of zelf meegedaan op een hondenschool.

Wil graag weten hoe men dit ervaren heeft.

Dan weet ik of we dit misschien kunnen gaan organiseren.

Simone

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 22/02/12 11:50

ja hoor, dat zijn dingetjesdie je makkelijk met een pup kan doen, teminste die van grote rassen natuurlijk de inimini's kunnen dit niet.
al me kinders uitgevlogen

Gebruikersavatar
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 832
Lid geworden op: 30/10/04 21:29
Locatie: zwaag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor vesta » 25/02/12 13:34

Leuk idee Bij onze hondenschool doen we dit tijdens de training Zo af en toe zomaar even iets ertussendoor. Dus niet speciaal programma zoals jij wilt doen. is alleen maar goed voor de puppen lijkt me.

Wil
Afbeelding


Terug naar “Hondensporten”