Stemmen: Verhalenwedstrijd

Regelmatig is er een wedstrijd. Doe mee en win!
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen berichtdoor Desiree » 13/07/08 21:11

Verhaal 16

Hoe ik Bono werd

Toen ik bij mijn eerste baasjes woonde heette ik Boris geloof ik. Tenminste dat werd naar mij geroepen, maar ik denk dat ik die naam niet zo leuk vond, want ik luisterde er niet zo graag naar. Ik ben een vrolijke man. Ja echt waar hoor. Mijn leven is 1 groot feest. Alleen mijn vorige baasjes hebben mij geloof ik nooit zo gezien.

Ze vonden mij maar lastig. Want toen ik 1 jaar was en niet meer zo klein en schattig toen werd de aandacht ook minder. Maar ja ik ben een vrolijke labrador en wilde aandacht. Dus wat doe je dan? Aandacht vragen! Maakt niet uit hoe, als ik maar aandacht kreeg. Volgens mij mopperden ze veel op me, maar ik ben altijd vrolijk, dus daar moest ik wel om lachen. Want ik kreeg aandacht!

Ik liep niet vaak los, eigenlijk altijd aan de riem. Best saai, dus als ik dan wel eens los was, dan moest ik er natuurlijk van genieten! Boris? Hoor ik iemand Boris roepen? Dat ben ik niet hoor, ik kom niet.

Ze hadden ook kinderen, die vind ik zo grappig! Die vragen ook aandacht, net als ik. Zij begrepen me wel denk ik. Maar helaas, ik moest weer in de bijkeuken, ik was te druk. Pfff ik ben een vrolijke labrador, die AANDACHT wil!!!! Niet saai alleen in de bijkeuken.

Toen ik 4,5 jaar was kwamen er mensen bij mij kijken. Ze kwamen speciaal voor mij! Mijn baasjes vertelden dat ik weg moest. Ze vonden mij niet meer leuk werd er letterlijk gezegd. Snap je dat nou? Ik niet leuk? Ik ben een vrolijke labrador en wil gewoon een beetje aandacht! Toen ik die mensen zag werd ik blij! Ik kreeg aandacht! Hehe eindelijk iemand die mij begreep! Maar wat nou? Ze gingen weer weg. Weer was ik alleen in de bijkeuken. Mocht ik niet met ze mee?

Een paar dagen later mocht ik met de baas mee in de auto. Mijn mand, kleden, voerbak en alles wat ik bezat ging mee. Vol spanning wachtte ik wat komen ging. Mijn baas belde aan bij een klein wit huisje. Tot mijn verrassing zag ik dat het die mensen waren die een paar dagen eerder bij mij op visite kwamen! Ik ging uit mijn dak! Ik werd er helemaal blij van! Joepie! Aandacht!

Ik heb niet gemerkt dat mijn baas weg is gegaan. Ik heb hem ook nooit meer gezien. Maar geeft niks, want hier was het leuk! Die mensen hadden nog een labje genaamd Laika en een jack russel terriër Dusty. Dusty was klein, maar oei daar moest ik voor oppassen.

Deze mensen vertelden mij dat zij mijn baasjes waren. Best hoor, ik vind het wel gezellig hier! Ze gaven me een andere naam. Bono noemden ze me. Vond ik wel grappig, dus daar luisterde ik dan maar naar.

Ik vond het zo leuk bij mijn nieuwe baasjes! Jeetje, ik kreeg aandacht! Alle aandacht! Maar mijn hormonen gierden door mijn lijf. Ik kon niet meer stoppen met rijden op mensen, dieren en voorwerpen. Ik weet niet wat het was hoor, maar ik kon alleen maar denken aan mijn mannelijkheid. Ik moest er zelfs steeds van plassen in huis. Dat vonden mijn nieuwe baasjes niet zo leuk, maar ik kon er niks aan doen hoor. Ik was verslaafd, het was een obsessie. Robbie williams, die zanger heeft daar ook last van geloof ik.

Dus ze gingen met mij naar de dokter. Ik kreeg een spuitje en mocht weer mee. Nou dat viel mee zeg! Ik werd er rustig van in mijn hoofd en ik had niet meer zo de behoefte om alles en iedereen te bestijgen. Een paar week later moest ik weer naar die dokter en lieten ze me slapen. Toen ik wakker was was ik rustig in mijn hoofd, al voelde ik wel wat pijn bij mijn mannelijkheid. Maar dat was snel over!

Mijn nieuwe baasje ging met mij naar school. Leuk joh, naar school. Prachtig is dat. Ik moest zitten en liggen, echt een makkie. Maar de oefeningen werden steeds moeilijker, maar ik vond het een uitdaging! Ik kon alles hoor. Was de beste van de klas! Ik had op school ook 2 vriendjes. Soms gingen we dan even lekker keten, hahaha. Een blik naar elkaar was voldoende om de hele school op stelten te zetten. Maar ja ik bleef een vrolijke labrador, die aandacht wil!

Dusty en Laika werden mijn vrienden. Laika daar speelde ik mee. Voor Dusty moest je een beetje uitkijken hoor, die had scherpe tandjes en mopperde wel eens. Laika ook wel hoor, maar dat vind ik zo grappig, ze wordt zo lelijk als ze boos is, echt geen gezicht!

Als we gingen wandelen mocht ik ook gewoon los lopen. Leuk he. En vaak als ik lekker lag te slapen dan kroop het baasje gezellig tegen me aan. Dat was wel even wennen, want die aandacht kende ik nog niet. Ik kende alleen de aandacht waar ik zelf om vroeg, dus als ik weer eens 1 van mijn grappige trucjes uit de kast had gehaald. Het leukste was wel om spulletjes weg te halen, dan renden ze zo leuk achter me aan. Dan mopperden ze wel, maar ja vind ik wel leuk, want mopperige mensen zien er ook zo gek uit, lachen joh!

Mijn nieuwe baasjes lachten vaak om mijn grapjes. Met was ophangen help ik altijd mee. Ik ren gewoon heel hard rondjes met een bh in mijn bek, dan droogt ie goed aan de lucht! Ze hebben geen droogmolen nodig hoor! Dat kan ik ook!

Hun schoenen en slippers ruim ik altijd netjes op! Alleen zijn ze het nooit zo eens met de plek. Maar ach, dat maakt niks uit, ik maak ze niet kapot hoor.

Al gauw merkte ik dat ik niet om aandacht hoefde te vragen. Ik kreeg het gewoon zonder vragen. Juist als ik er om vroeg dan kreeg ik niet de aandacht die ik graag wilde. Eindelijk werd ik begrepen! Heerlijk, nu kon ik rustig oud worden!

Inmiddels ben ik bijna 9 jaar oud. Ik hoef niet meer zoveel moeite te doen om aandacht te krijgen en dus leef ik een rustig leventje. We wandelen veel. We trainen nog zo nu en dan. Dat vind ik echt mooi hoor! Vooral behendigheid! Maar dat vindt het baasje niet zo geschikt. Ze noemt het levensgevaarlijk als ik de wip afspring. Ze snapt niet dat ik dikke lol heb als ik midden in de tunnel me omdraai en dan vast zit. Dat is zo grappig he, want dan komen er opeens allemaal mensen aanrennen, hahha.

Zwemmen vind ik ook zo leuk he. Alleen merk ik nu wel da ik wat ouder word. Ik kom niet zo makkelijk weer op de kant. Dus zoeken ze nu plassen uit waar ik zo in kan lopen.

Ik ga dit jaar ook voor het eerst van mijn leven op vakantie! Nou ik ben heel benieuwd hoor!

Dit was mijn verhaal over hoe ik Bono werd. Ik ben zoals jullie lezen een heel tevreden vrolijk labje, die AANDACHT KRIJGT!

Groetjes Bono!

Dit verhaal eb ik vorig jaar geschreven. Helaas is onze lieve Bono op 5 juni overleden aan de gevolgen van een alvleesklierontsteking/tumor. We missen zijn vrolijkheid nog elke dag.
Ik wil graag met dit verhaal meedoen aan de verhalenwedstrijd.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen berichtdoor Desiree » 13/07/08 21:12

Verhaal 17

Mandy volgens mij spookt het bij je thuis...

Toen ik hoorde dat ik heel de dag moest werken vroeg ik aan me zus of ze bij Diva wilde blijven want ik vond het anders zo zielig als ze heel de dag alleen zou zijn.
Ok dat was goed!
Me zus had lekker de hondenmand in de woonkamer gezet en m'n neefje kwam langs dat vond Diva maar al te gezellig!
Totdat ze s'avonds tv wilde gaan kijken en aangezien wij meer dan 4 afstandsbedieningen hebben zat te lekker te zappen.
Maar elke keer ging het naar een andere net :???: :???:
Ze dacht dat de afstandsbediening een eigen leven leidde en pakte de andere..maar het ging maar door en om het "enger" te maken ging de dvd recorder steeds open en dicht!! :? :?
Nou toch maar even de telefoon gepakt en mij gebeld gelukkig werk ik in de buurt en kon ik even langs komen..wij zoeken zoeken zoeken wat zou het nou kunnnen zijn!
Ik naar de keuken kijken of er andere batterijen lagen en wie komt er achter me aan gelopen met 2 afstandsbedieningen in haar bek?!?!?!
Ja hoor mijn lieve schattige Diva
Groetjes,

Désirée

Afbeelding

Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen berichtdoor Desiree » 13/07/08 21:14

Verhaal 18

Bowie is eigenlijk van begin af aan een braverd geweest. :)
Door doordacht bench-gebruik voorkomen dat er ongewenst gedrag kon worden aangeleerd enz.

Toch heeft hij toen hij pupperd/puber-af was 3 x iets stukgemaakt, waarvan 2 x in samenwerking met zijn grote vriend Sam. 8)

1 x heeft hij mijn grote palm in huis "gesnoeid" en met aarde en al door de kamer verspreid. :(

1 x met Sam samen in mijn tuintje de druif tot op 10 cm boven de grond "gesnoeid" en het gesnoeide heel vakkundig versnipperd, kon zo de groenbak in. :wink:
Daarvoor wilde er maar geen druifje in groeien, maar vanaf de zomer daarna zit hij steeds vol prachtige volle trossen druiven. :D

En 1 x heeft hij toen we bij zijn grote vriend logeerden in Sam's buitenhok samen met Sam met het kussen (gevuld met van die piepschuimbolletjes) een trekwedstrijdje gehouden. :shock:
Daar kon het kussen (of eigenlijk, de kussenhoes) uiteindelijk niet tegen en toen ik naar het hok liep om ze eruit te halen trof ik in en om het hok een idyllisch "sneeuwlandschap" aan. :lol:
Plus 2 serieus onschuldig kijkende labjes die van onder tot boven onder de (statische) witte piepschuimbolletjes "geplakt" zaten. :lol2:
Groetjes,

Désirée

Afbeelding

Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen berichtdoor Desiree » 13/07/08 21:16

Verhaal 19

Ver achter ons vorige huis lag een groot natuurgebied, waar ik altijd graag Cracker uitliet. De wandeling er naartoe was het tegenovergestelde van waar we naartoe liepen: een groot industrieterrein vol grijze, grauwe, smoezelige gebouwen. Maar daarachter lag het Groot Koninkrijk verstopt: een echt Hoeksche Waards landschap met uitzicht over uitgestrekte weilanden en prachtig water.
Een heerlijke plaats om als mens je hoofd eens lekker leeg te laten waaien, en om als Labrador eens heerlijk te kunnen banjeren. Er mogen geen auto’s rijden, en je ontmoet hooguit een verdwaalde jogger of fietser. Aan beide kanten van het pad ligt een sloot vol vieze blubber, dus een ideale plek voor een Labrador om los te lopen. Aan het eind een schoon watertje om alle opgelopen smurrie van je af te zwemmen voordat je weer naar huis toe liep.

We waren er vaak te vinden, soms ook wel met de twee Golden buurhonden erbij. Cracker liep altijd een paar meter achter me, of een paar meter voor me. Eén fluittoontje tussen mijn tanden was voldoende om hem naast me te laten zitten zodat joggers en fietsers zonder gevaar voor een uitbundige begroeting konden passeren. De Goldens waren lastiger wat dat betreft: waar Cracker altijd wel bij me kwam zitten, deden zij altijd pogingen om die indringers te verjagen. En dan heb je ineens drie handen nodig, want de Goldens waren Cracker’s grote voorbeeld: wat zij deden, deed hij ook. De ene Golden was nagenoeg zijn leeftijd, de andere al wat ouder, maar net zo gek. Ik zie dat ouwetje nog rondjes rennen met aan beide kanten een pup hangend aan zijn “baard”, en hij vond het allemaal best. Maatjes voor het leven…
Ik dwaal af, teveel goede herinneringen.

In het natuurgebied bleek altijd één obstakel bleek zijn. Er was halverwege een weide met Andere Dieren. Geen honden, maar grote gevlekte dieren met domme ogen, en wat kleinere dieren met wollen jasjes aan en nog veel dommere ogen. Die liepen los, over het pad heen. Cracker had ontzag voor hen, en was er op gespitst om er behendig tussendoor te laveren, zodat ze hem nooit te dichtbij konden naderen. Hij is ooit eens een meter in de lucht gesprongen toen een Grote Gevlekte een vreselijke brul uitstootte… die moest wel levensgevaarlijk zijn!

Maar in sommige tijden van het jaar waren er kleine Wollenjasjes, die niet zo dom uit hun ogen keken als de grote. En die net zo gek kunnen springen als een Labrador. En waar Cracker als goed Labrador, dus best mee wil spelen. Lekker achter elkaar aan rennen en zo, althans Cracker achter het Wollenjasje aan. Nooit andersom, want dat zou eng zijn...

Tot het moment dat een klein Wollenjasje naar een grote Wollenjas toe rent. De grote Wollenjas vindt het helemaal geen leuk spelletje, neemt een aanloopje en bokt Cracker met een ferme kopstoot zo de sloot in. Met zijn kop bedekt met kroos kijkt Cracker naar de wallekant, wat daar moet zijn gebeurd. Hij zwemt een paar meter verder, en krabbelt buiten het bereik van grote Wollenjas weer op de kant. Bedachtzaam om zich heen kijkend vervolgt hij zijn pad.

We naderen een volgend klein Wollenjasje, die ook weer als een Labrador staat te springen. Cracker kijkt ernaar, maar ziet dat er een grote Wollenjas naast staat. Cracker bedenkt zich geen moment: hij doet twee grote Labrador-sprongen rechtsaf, en belandt middenin de sloot vol eendenkroos. Hij zwemt om grote Wollenjas heen, klautert weer op de vaste wal, rent daar triomfantelijk drie rondjes, en vervolgt weer zijn pad. Alsof er niets is gebeurd. En dat herhaalt zich bij elk volgend Wollenjasje.

Jachtinstinct? Prima, maar niet bij Wollenjasjes. Ikea-knuffels zijn moeilijk genoeg...
Groetjes,

Désirée

Afbeelding

Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen berichtdoor Desiree » 13/07/08 21:17

Verhaal 20

Sting en eten blijft een grote hobby en dat is al vanaf kleins af aan...
Vooral als wij niet in de buurt zijn, en Sting denkt dat de kust veilig is gaat hij even kijken of er nog iets op de aanrecht ligt wat hij lekker vind.

Zo ook de keer dat ik bezig was met sla te maken... Ik was bezig met de slasaus te maken en de bel gaat! Het kommetje waar ik de saus in gemaakt had zet ik iets verder op de aanrecht en ik loop naar de voordeur.. Twee minuten later kom ik de kamer in lopen en wordt begroet door een hele blije Sting, die doet of zijn neus bloed, zovan hoooiiiiii ik heb niks gedaan, ik heb niks gedaan maar.........

De slasaus zat nog rondom zijn neus, en omdat hij een kale snuit heeft glom die als een tierelier....en ja hou dan als baasje maar je gezicht in de plooi terwijl er een zwart monster die probeert onschuldig te zijn, voor je staat te kwispelen met een spiegelende neus!!
Groetjes,

Désirée

Afbeelding

Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen berichtdoor Desiree » 13/07/08 21:21

Met de verhalenwedstrijd doen 20 verhalen mee.

Zo kun je stemmen
Het verhaal dat jij nummer 1 vindt, krijgt 3 punten; het verhaal dat jij nummer 2 vindt, krijgt 2 punten en het verhaal dat jij nummer 3 vindt, krijgt 1 punt.

Stuur Gerritte, Bowie of mij een pb met jouw punten.
LET OP: Stuur jouw punten voor zondag 19.00 uur anders tellen ze niet meer mee.

Veel leesplezier!
Groetjes,

Désirée

Afbeelding

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 14/07/08 12:35

:D wat een leuke verhalen :D :D :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen berichtdoor Desiree » 14/07/08 12:37

Ja he, er zitten echt geweldige verhalen bij. Vind het moeilijk om te kiezen :D
Groetjes,

Désirée

Afbeelding

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 14/07/08 12:42

Desiree schreef:Ja he, er zitten echt geweldige verhalen bij. Vind het moeilijk om te kiezen :D

mijn punten heb ik al naar je toe gestuurd :D :D :D

sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 14/07/08 13:35

nou aniet heeft het wel goed aangepakt, die heeft zoveel verhalen dat ze altijd wel wat punten krijgt :lol:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Charlie (17-1-2015)

Eijkb

Ongelezen berichtdoor Eijkb » 14/07/08 14:43

Punten ook ingeleverd!

Eijkb

Ongelezen berichtdoor Eijkb » 15/07/08 20:33

Effe een kleine kick zodat leechers op ongelezen berichten dit effe zien en ook punten geven!! :D

shadow2005
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor shadow2005 » 15/07/08 20:52

Zitten hele leuke tussen :D Ga er ff over nadenken :D
Groetjes Chantal en een poot van Shadow :blondpootje:

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 15/07/08 22:49

sbientje schreef:nou aniet heeft het wel goed aangepakt, die heeft zoveel verhalen dat ze altijd wel wat punten krijgt :lol:

:D :D desiree was aan het klagen dat ze zo weinig verhalen had nou wie ben ik dan om er niet een paar op te sturen :D :D :D

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 15/07/08 22:50

Eijkb schreef:Effe een kleine kick zodat leechers op ongelezen berichten dit effe zien en ook punten geven!! :D

een stjikieeeeeeeeeee der van maken :D :D :D

Terug naar “Labradorforum wedstrijd”