Hijgen labrador

Stel jezelf en je labrador voor. Of je labje die je op korte termijn wilt aanschaffen.
Jeroen

Hijgen labrador

Ongelezen berichtdoor Jeroen » 13/08/18 00:14

Hallo , ik weet dat dit een veel besproken onderwerp is,maar ook mijn labrador van 11 blijft 90% van de tijd hijgen/ onrustig ademen . Ik ben 2 maal naar verschillende arts geweest en hebben onderzoeken laten doen ( bloed afname , hart onderzoek , echo etc) niks te vinden . Mijn hond eet goed , drinkt goed , kwispelt. Wel is hij wat langzamer ( waarschijnlijk door leeftijd) . Zou het gewoon ouderdom zijn of is er misschien toch nog iets anders aan de hand ?

Knutselsmurf
Technisch beheer
Technisch beheer
Contacteer:

Re: Hijgen labrador

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 13/08/18 11:11

:welkom3:

Ik heb je toegevoegd als lid dus nu kan je in het hele forum posten ;)

Veel plezier op ons gezellige forum!

Stel je vraag ook elders op het forum: dit topic sluit over een aantal dagen.
Afbeelding Al smurfende, leert men!

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: Hijgen labrador

Ongelezen berichtdoor ober » 14/08/18 15:59

IK wil je niet ongerust maken maar toch wel onze ervaring delen.
Onze vorige lab had deze problemen ook toen hij 11 jaar was maar in die mate dat hij af en toe weg viel, maar wel weer bij kwam. Hij heeft een aantal malen in een zuurstoftent bij de dierenarts doorgebracht en ook door de arts voor de nacht meegenomen naar zijn huis zodat hij de hond te blijven monitoren.
Alle door jou genoemde onderzoeken zijn gedaan (je moet eerst alles uitsluiten)
Het kwartje viel toen er bij de radioloog een echo van het hart gemaakt werd -aan het hart mankeerde helemaal niets-, we zitten op een verkeerd spoor zei die arts en ik de opmerking maakte dat ik het begreep dat de hond na zo'n wegraking erg ging hijgen maar als hij geluid maakte (wat hij niet vaak deed) ik zijn stem veranderd vond.
Nu zeg je iets antwoordde de arts: ik denk dat we te maken hebben met een stembandvernauwing.
Onderzoek bij de internist plaatsgevonden, en idd. De KNO-arts in Utrecht zei dat wanneer het zijn hond zou betreffen die in zo'n goede conditie verkeerde als onze lab hij geen seconde zou aarzelen om te opereren.
De operatie is prima verlopen en daarna was het hijgen helemaal weg en is ook niet meer teruggekomen. We hebben nog lang plezier met hem gehad.
Op 14-jarige leeftijd is onze Topaz aan heel iets anders overleden.
Stembandverlamming komt meer voor, maar staat laag op het lijstje.

Ik hoop dat het bij jouw hond meevalt en dat het de leeftijd of het warme weer betreft.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Terug naar “Voorstellen”