Karin Bekkers/ labrador Teun/ voorstellen/ gelegenheidsnest

Stel jezelf en je labrador voor. Of je labje die je op korte termijn wilt aanschaffen.
kbekkers

Karin Bekkers/ labrador Teun/ voorstellen/ gelegenheidsnest

Ongelezen berichtdoor kbekkers » 21/09/17 21:05

Hallo,
Mijn maatje Teun (zwarte labrador reu) en ik zijn de beste vrienden. We gaan dagelijks naar t bos, soms 2 keer. Een paar jaar geleden werd Teun wat rustiger en hebben ons gezin uitgebreid met beagle Pukkie. Pukkie is blind geboren bij een goede kennel. Afspraak was dat we haar zonder betaling mee mochten nemen, maar zij moest natuurlijk wel gesteriliseerd worden, zo gedaan. De match tussen Teun en Pukkie is schitterend. Teun is veel actiever geworden en gebleven, heel mooi.
Teun heeft een stamboom, gefokt volgens de Nederlandse vereniging van Labradors. We hebben al een aantal jaar nagedacht over een nest waaruit we een pup kunnen nemen van onze Teun. Dus Teun als dekreu voor een gelegenheidsnest gebruiken. Via de vereniging was dit niet mogelijk omdat Teun geen shows heeft gelopen, maar t is een zeer gezonde sterke, intelligente en vriendelijke hond. We hebben er dus lang en goed over nagedacht. Volgend jaar gaan we verhuizen naar een huis in het bos, waar veel ruimte is voor dieren.
Is er iemand die een zelfde wens heeft?
vriendelijke groet,
Karin Bekkers

Knutselsmurf
Technisch beheer
Technisch beheer
Contacteer:

Re: Karin Bekkers/ labrador Teun/ voorstellen/ gelegenheidsnest

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 22/09/17 11:23

:welkom3:

Ik heb je toegevoegd als lid dus nu kan je in het hele forum posten ;)

Veel plezier op ons gezellige forum!

Ik neem aan dat Teun wel de nodig onderzoeken heeft ondergaan: HD, ED en ogen minimaal? Want als dat niet zo is, kun je er beter niet aan beginnen!
Afbeelding Al smurfende, leert men!

Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Romke » 23/09/17 20:03

Wat knutselsmurf al zegt
Zijn de minimale onderzoeken gedaan?
Dan moet je nog een fokker/teef vinden, die hierin wil mee gaan en jou ook een pup wil verkopen.
Fokker zal dan willen dat jouw hond ook een toegevoegde waarde heeft voor de fok.
Je hebt geen shows gelopen, maar voldoet je hond wel aan de rasstandaard?
Hij kan miss niet op de dekreuen lijst, maar je kan hem wel volgens de regels van de nlv(of lkn) inzetten voor de fokkerij
En dus niet zomaar op een willekeurige teef gebruiken, maar echt verantwoord fokken

kbekkers

Ongelezen berichtdoor kbekkers » 16/10/17 20:16

Verantwoord fokken is de bedoeling, daarom zit ik op dit forum. Tis een hond die erg gezond is, hij komt uit t labradorium van de NVL, heeft dus een goede stamboom. Hij is 8 jaar, maar prima hond. Bij het doen van testen is misschien altijd wat te vinden, qua gewrichten prima, ligt nog steeds met achterpoten helemaal naar achter, zonder problemen. Mocht er iemand of een fokker interesse hebben dan zal ik de testen laten doen, maar zien fokkers dit bericht ook? Of moet ik nog ergens anders plaatsen.

groeten, Karin

Knutselsmurf
Technisch beheer
Technisch beheer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 16/10/17 20:49

Ik denk dat je het om moet draaien, Karin. Laat zien wat je in huis hebt door de juiste testen te laten doen. Er is zoveel aanbod aan gekeurde reuen, met goede uitslagen en goede keuringen, dat je niet moet verwachten dat ze vanzelf naar je toe komen. En je kunt jezelf (en Teun natuurlijk) laten zien op shows. Daar lopen de fokkers ook rond.

Maar heel eerlijk: 8 jaar is eigenlijk te oud om nog te gaan beginnen. Eer dat je voldoende showuitslagen hebt, de keuringen hebt laten doen ben je minstens een jaar verder. Dus ik zou zeggen: begin er niet aan, Geniet van Teun en houd het daarbij!
Afbeelding Al smurfende, leert men!

Terug naar “Voorstellen”