Fototopic is mijn hond te dik?

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Roos

Fototopic is mijn hond te dik?

Ongelezen berichtdoor Roos » 03/08/12 08:15

Naar aanleiding van een ander topic heb ik bedacht om dit topic te openen.
Op deze manier kunnen mensen vergelijken of hun hond te dik is of niet.
Sam en Dewi komen er vanavond of morgen in aangezien ik zo weg ga en het hier nu wat waterig en donker is :wink:

Als je meedoet zou het fijn zijn als je er twee foto's in wilt zetten van je hond, een recente sta foto waarop je hem/haar goed van opzij kunt zien en een foto van de rug bovenaf.
Graag ook de schofthoogte, leeftijd en het gewicht er bij vermelden.

Wie trapt er af? :)

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 03/08/12 10:21

Naar mijn mening kan Keo best iets steviger. Prachtig koppie.
Maar ik zie graag een wat vollere lab. (en dan GEEN worst op pootjes)

Ik zal ook wat sta foto's van mijn meiden maken, maar lukt niet zo snel, vandaag alleen thuis en dit hele weekend werken... :(
Groetjes Miranda (cosy cottage)

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 03/08/12 10:41

Ik vind Keo zo heel mooi op gewicht hoor! Ziet er super uit! Z'n vacht glanst ook mooi :)

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Re: Fototopic is mijn hond te dik?

Ongelezen berichtdoor toscak » 03/08/12 11:32

Roos schreef:Naar aanleiding van een ander topic heb ik bedacht om dit topic te openen.
Op deze manier kunnen mensen vergelijken of hun hond te dik is of niet.
Sam en Dewi komen er vanavond of morgen in aangezien ik zo weg ga en het hier nu wat waterig en donker is :wink:

Als je meedoet zou het fijn zijn als je er twee foto's in wilt zetten van je hond, een recente sta foto waarop je hem/haar goed van opzij kunt zien en een foto van de rug bovenaf.Graag ook de schofthoogte, leeftijd en het gewicht er bij vermelden.

Wie trapt er af? :)


Oeps, lees ik nu pas. Nou dan telt alleen die van James :D
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 03/08/12 11:40

Wat een leuk idee dit topic, jammer dat ik ook niet goed ben in dit foto gebeuren, ben nu een weekje op vakantie maar zal daarna eens kijken of het me lukt!

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 03/08/12 12:16

lucievd schreef:Ik vind Keo zo heel mooi op gewicht hoor! Ziet er super uit! Z'n vacht glanst ook mooi :)


Dank je wel, natuurlijk ben ik het helemaal met je eens :D
Ik vind Flits en Bob er ook super uit zien! :verliefd1:
En jee dat James 38 kilo woog Tosca... dat is er idd niet aan af te zien op de foto!

Ik heb de eer gehad om Bob in het echt te mogen ontmoeten. Hij zag er super uit. Gezien zijn bouw vind ik het niet vreemd dat hij 40 weegt. Ik denk dat zijn poten 2x zo breed zijn dan die van Keo, want Keo heeft vrij dunne stelten :D
En Flits is nóg fijner gebouwd dan mijn Keo, maar wel hoger. Dus sja... dan is het niet zo vreemd dat er verschil in labjes zit qua gewichten.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 440
Lid geworden op: 16/11/09 18:50
Locatie: Noordbroek

Ongelezen berichtdoor Aldinne » 03/08/12 12:20

Leuk, zo kun je duidelijk het verschil in lijnen en bouw zien.. :)
Ik vind Keo en Flits veel te mager, maar dat is hun bouw en ze komen als te goed is uit jacht lijnen..
Bob en James zijn in mijn ogen prachtig.. Zo hoort vind ik een echte lab eruit te zien.. Maar dat vind ik persoonlijk.. :wink:

Afbeelding
Dit is mijn Jula (vader: Tjotte's lover under cover), moet erbij zetten dat ze uit forse lijnen komt.. Ze weegt op dit moment 30 kilo.. Dit is voor haar een mooi gewicht, zwaarder moet ze niet worden..
Afbeelding
Dit is Zepp (vader: Chablais your place or mine), ook Zepp komt uit forse lijnen en weegt op zijn mooist 40 kilo.. (maar met hem is het nog wel eens moeilijk om op gewicht te blijven) Ik moet erbij zeggen dat Zepp een grote jongen is, groter als de gemiddelde reu..
Afbeelding
Kai onze markplaats hond.. Daar zit ook wat jacht bij in,en hij weegt tussen de 35 en 38 kg..
Afbeelding
En dan ons Pleunekind (vader: Shadowbrook's bet on it), ook Pleun komt uit de wat forsere lijnen.. Is nu ruim 7 mnd, en weegt 25 kilo.. Op de foto is ze nog wat jonger, en weegt daar ook wat minder..

Leuk topic by the way.. Enuh het zijn meningen iedereen kijkt er anders na en houd zijn favouriten er op na.. Dus het wil niet zeggen dat je het goed of slecht doet, zolang je zelf maar tevreden bent.. :wink:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 03/08/12 12:43

Even reactie op bovenstaande... Keo komt niet echt uit een jachtlijn, maar vergeleken met zijn broers heeft hij een opvallend lang lijf en is hij ook wat fijner gebouwd.
Grappig dat mensen hem hier te mager vinden, want dat hoor ik eigenlijk nooit (ook niet dat hij te dik is overigens). De DA is altijd trots dat hij zo goed op gewicht gehouden wordt.

Ik vind jouw honden er ook goed uitzien Marloes. Misschien Zepp wat te fors voor mij persoonlijk.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 03/08/12 13:06

Het is inderdaad heel persoonlijk. Ik vind dat logge niet zo mooi..
Ik vind Keo en Flits dan weer veel mooier en Kai vind ik qua model ook het mooiste in vergelijking tot de andere honden.
Ik vind het dan ook heel moeilijk te zeggen of die forsere types dan ook te dik zijn of dat dat gewoon echt de bouw is. Want zo fors oogt al snel "dik" maar hoeft zeker niet zo te zijn. Maar dat kun je het beste beoordelen als je de ribben gaat voelen denk ik.
Dat is het zelfde dat je zegt dat Flits en Keo te mager zijn, echter voor hun bouw zijn ze dat zeker niet. Als we ze zwaarder laten worden worden ze gewoon vettig en boller, dat zou niet gezond zijn voor ze..en een forse bouw kun je niet met meer voeren bewerkstelligen vind ik.

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 03/08/12 13:28

esmoezie schreef:
lucievd schreef:Ik vind Keo zo heel mooi op gewicht hoor! Ziet er super uit! Z'n vacht glanst ook mooi :)


Dank je wel, natuurlijk ben ik het helemaal met je eens :D
Ik vind Flits en Bob er ook super uit zien! :verliefd1:
En jee dat James 38 kilo woog Tosca... dat is er idd niet aan af te zien op de foto!

Ik heb de eer gehad om Bob in het echt te mogen ontmoeten. Hij zag er super uit. Gezien zijn bouw vind ik het niet vreemd dat hij 40 weegt. Ik denk dat zijn poten 2x zo breed zijn dan die van Keo, want Keo heeft vrij dunne stelten :D
En Flits is nóg fijner gebouwd dan mijn Keo, maar wel hoger. Dus sja... dan is het niet zo vreemd dat er verschil in labjes zit qua gewichten.


James had weer twee keer zulke dikke poten als Bob :D . En James was precies even groot als Bob, maar toch ook ik was verbaasd toen er 38 op de weegschaal verscheen :shock:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 03/08/12 13:29

Wel leuk topic trouwens!

Ik heb Flits in het echt mogen ontmoeten en ik vond hem perfect op gewicht, alleen niet te vergelijken met Bob. Een heel andere bouw, maar zeker niet te dun.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013

Gebruikersavatar
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 440
Lid geworden op: 16/11/09 18:50
Locatie: Noordbroek

Ongelezen berichtdoor Aldinne » 03/08/12 13:33

Klopt zeker, voor hun bouw zijn ze goed.. En in de echte jachtlijnen, moeten ze ook zeker niet veel dikker zijn..
Maar ik vind het zelf minder mooi.. Ik hou juist wat meer van het forse.. :wink:
Op foto, kan het trouwens soms ook nog anders lijken als in het echt..
Ik heb trouwens de kop van Keo altijd al prachtig gevonden, een mooie forse dikke kop..

lucievd schreef:Het is inderdaad heel persoonlijk. Ik vind dat logge niet zo mooi..
Ik vind Keo en Flits dan weer veel mooier en Kai vind ik qua model ook het mooiste in vergelijking tot de andere honden.
Ik vind het dan ook heel moeilijk te zeggen of die forsere types dan ook te dik zijn of dat dat gewoon echt de bouw is. Want zo fors oogt al snel "dik" maar hoeft zeker niet zo te zijn. Maar dat kun je het beste beoordelen als je de ribben gaat voelen denk ik.
Dat is het zelfde dat je zegt dat Flits en Keo te mager zijn, echter voor hun bouw zijn ze dat zeker niet. Als we ze zwaarder laten worden worden ze gewoon vettig en boller, dat zou niet gezond zijn voor ze..en een forse bouw kun je niet met meer voeren bewerkstelligen vind ik.
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:

Afbeelding

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 294
Lid geworden op: 18/01/12 20:30
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 03/08/12 13:54

Ik heb nog steeds geen zin om zelf foto's te plaatsen, maar ik vind dit topic wel een heel goed idee.

Doby lijkt qua buikje/taille op James. Heel geruststellend om hier te lezen dat er genoeg labradorkenners zijn die dit (zoals ik) prima op gewicht én mooi vinden.

Geruststellend ook dat één van de voor mij iets te magere honden van bovenaf gezien toch niet zo'n smalle taille (wel in aantal centimeters, maar niet in relatie tot de rest van zijn lichaam) heeft. Dan zit ik toch juist met mijn gevoel: dat ook bij honden geldt dat een minder smalle taille niet betekent dat je te zwaar bent (ik heb ook geen 70-100 taille-heup ratio, zelfs niet toen ik te weinig woog, zit in mijn familie).

Goed idee ook om er gewicht en schofthoogte bij te zetten. Dan zie je meteen dat je daar niet alleen op voort kunt gaan.
Misschien nog de lengte (Caedlih was compact, Doby is lang) en de omtrek van de pootjes erbij zetten?

Samenvattend: prima idee, Roos!

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 03/08/12 14:05

Quasar lijkt me goed op gewicht! Volgens mij zie je zelfs een paar ribben op de laatste foto of niet? Ik vind wel dat ie een forse nek heeft, maar daarmee is hij zeker niet te dik! Dat is dan weer gewoon z'n bouw! Ziet er prima uit dus :D
Ook vind ik Noah en Bruce er goed uit zien, staan ook wel iets hoog op de poten of niet?
En James lijkt inderdaad echt veel minder zwaar dan 38 kg op die foto, maar die 38 kg leek prima bij hem te passen! Zeker niet te zwaar.
En Bob is gewoon een grote reu denk ik, maar ik heb nooit gedacht dat ie te dik was toen ik hem zag, dat ziet er heel anders uit. Dus ook hij lijkt me helemaal prima zo! :)
Bowie is een mooie lab! Hij ziet er goed uit, ook qua gewicht. Ik vind Bowie er ook uitzien als een typische lab, maar ik zie toch verschillen tussen hem en bijv. Zepp.
Wel heel leuk om al die verschillen in bouw te zien.

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 03/08/12 14:44

Terra houdt niet echt van staan ;-) Let dus niet op het koppie dat eruit ziet alsof ze zwaar mishandeld wordt :D

Terra; 11,5 jaar, zo'n 27 kg en ongeveer 53 cm
Afbeelding
Terra lijkt dus altijd forser, dan ze is.. Dikke hang kraag en de buik hangt ook wat, maar dat mag wel op deze leeftijd ;-) Maar ribben zijn zonder enige druk te voelen.
Afbeelding
Afbeelding


Danouk; bijna 3,5 jaar, zo'n 25 kg en ongeveer 54 cm
Afbeelding
Afbeelding
Danouk oogt altijd slank, zeker als ze zo staat. Maar toch zou daar 1 kg af mogen :oops:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014


Terug naar “Algemeen”