Buurtkatten

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
chocodex
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 87
Lid geworden op: 11/02/12 12:00
Locatie: Horst

Buurtkatten

Ongelezen berichtdoor chocodex » 17/07/13 14:22

De laatste tijd stikt het bij onze voordeur van de buurt- en zwerfkatten. Over het algemeen heb ik geen problemen met katten (heb zelf 17 jaar lang een kat gehad), maar het worden er steeds meer. Het begon met 1 buurtkat van de buren, nu zijn het er al 3 :mad: .
Dus telkens voordat ik met onze Dex naar buiten wil, moet ik kijken of er geen katten zitten, anders moet ik me schrap zetten voor de 30 kilo spierkracht aan de andere kant van de lijn :spierbal:.

Het grootste probleem heb ik met dat de buren kattenvoer buiten strooien voor de katten en dat mijn voortuin bezaaid ligt met kattenkeutels en het riekt naar kattenpis. :kots: Een half opgegeten muis of vogel schrik ik ook niet meer van.

Heeft iemand een tip waardoor ik de katten kan wegjagen en er voor kan zorgen dat de katten wegblijven..?!
Ik heb geen zin om iedere morgen het paadje te vegen of tijdens het schoffelen de kattenkeutels tussen mijn planten te verwerken :eusashhh: .

Gebruikersavatar
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 09/06/13 13:12

Ongelezen berichtdoor Daphne » 17/07/13 14:34

Afbeelding

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 17/07/13 18:47

Is je voortuin omheind? dan is de oplossing vrij simpel, Dex een paar dagen los in de tuin en je bent gegarandeerd kat-vrij. Of hem een poosje aan een lange lijn vast leggen in de tuin.
Ik zou zeker even met de buren gaan praten, of dat voer strooien kan stoppen en ze wat meer rekening willen houden met je. Praten voorkomt oorlog. :)
Je tuin grondig schoonmaken met bleekwater tegen de kattenpies, zodat ze je tuin niet meer als een nationaal toilet beschouwen en daarna inspuiten met pssst kat weg kan je nog proberen, of er een middeltje als koffiedik oid tegenaan gooien.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 17/07/13 19:13

bleek vinden katten toch juist heerlijk? dat zou ik dan niet doen :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 17/07/13 19:19

O is dat zou? Geen idee, dacht, dan haal je de stank grondig weg, maar dat is een beetje te grondig. :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 261
Lid geworden op: 29/05/13 19:52
Locatie: Zuid - Holland

Ongelezen berichtdoor Cissy » 17/07/13 20:05

Praten met je buren ook voer buiten strooien levert ook andere dieren op of zelfs ongedierte , zit je niet op te wachten ..

Succes met schoon houden van je straatje bleek is wel resoluut ... Ook aantasting milieu misschien iets natuurlijker azijn , soda ...
each day is a gift

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 17/07/13 23:05

Ik heb hier ook heel veel last van. Foofer in de tuin doet ze helemaal niets. Ik heb gaas over de vaste plas en poep plekken in het zand en strooi fanatiek witte peper. Beide opties hebben hun voordelen (geen kat meer in de tuin) maar of je kijkt tegen gaas aan en witte peper moet je bij houden zeker wanneer het goed geregend heeft.
Praten met de eigenaren heeft niks opgeleverd en ik vertik het om meer geld hieraan uit te geven.
Ik krijg straks nog wel een schutting en wat met grondbedekkers en daar houden katten ook niet van omdat ze willen graven.

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 18/07/13 03:33

Bleek vinden katten heerlijk, nodigt uit om nog meer te pissen. Citronella vinden ze smerig en knoflook ook, succes!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 18/07/13 08:40

Ik zou ook met praten proberen. Heb zelf een kat en als die in een tuin poept zeg het me maar en ik ruim het op. Maar dat is lastige met katten. Maar bleek... Dat vinden ze heerlijk. Dus dat zeker niet doen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 18/07/13 09:08

In ieder geval de buren vragen op te houden met voeren. En koffiedrab strooien, vinden katten ook vies.

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 19/07/13 10:28

Idd met je buren praten, het is sowieso niet verstandig om (zwerf) katten te voeren.

Ik heb kattengrit gebruikt en nooit meer een kat in de tuin gehad.
Wel ecologische zodat het geen kwaad zou kunnen als mijn honden er van zouden eten.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 19/07/13 10:31

Ik zou ook met de buren praten on het voer ed te laten.
Zou zeker niet mijn hond aansporen de katten op te jagen :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015


Terug naar “Algemeen”