Hondenfietskar...doggyride

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor psh74 » 01/05/15 13:18

Wij hebben een hondenfietskar besteld voor onze toekomstige pup!

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of gehad hebben?

We hebben er ook een wandelset bijgenomen...zodat de fietskar omgebouwd kan worden tot een soort wandelwagen!

Dit omdat we van de zomer met onze kids(14 en10) natuurlijk veel op pad gaan....en onze pup natuurlijk meegaat,ze mag natuurlijk nog niet zoveel lopen ,lijkt ons dit een mooie oplossing!

Of dit in de praktijk ook gaat werken??

Mijn ega moet er wel om lachen....ziet zichzelf nog niet echt lopen achter de kar...(achter de fiets gehangen wel)!

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor marie » 01/05/15 18:27

Super handig, hier ga je veel plezier aan beleven.
mijn pup zit er graag in, ziet alles komt zo overal en kan lekker de wereld ontdenkken. Ik gebruik hem nu alleen als wandelwagen.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor Romke » 01/05/15 19:41

Ideaal, mijn hond heeft er ook van pup af aan ingezeten.
Nu eigenlijk alleen nog achter de fiets, wandelen niet meer echt nodig

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor Milou » 01/05/15 23:10

Ik ben er fan van, van de kar.
Olly zat er met veel plezier in.
Youp vindt het nog steeds verschrikkelijk. Ik denk dat hij bang is en liever zelf loopt, dus bij kregen een repertoire aan geluiden van hem aangeboden.
Dus kijk eens op internet hoe je je hond eraan kan laten wennen. eerste erin zonder wielen, belonen (20 keer herhalen), wielen eronder, belonen (60 keer herhalen;)), beetje lopen, belonen etc...... Er staan wel filmpjes op Youtube
Je kan daar het best gelijk mee beginnen en niet eerst proberen of de pup bang is, want als hij/zij eenmaal bang is krijg je dat er moeilijk weer uit.
Succes en vooral heel veel plezier.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor rimanime » 03/05/15 17:49

Hier ook een wandelkar voor ons oudje van bijna 12. Ze vindt het heerlijk en zo kan ze heerlijk mee op de lange wandeling met Cooper :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor psh74 » 03/05/15 20:41

Bedankt voor jullie reactie's en (trainingstips).....

Je hebt er dus lang plezier van zo te lezen.....ik hoop dat mn pup het straks net zo heerlijk vind als jullie labs....

Behalve Youp dan....jammer dat hij het niet zo leuk vind....een gezellig muziekje heb je dus onderweg,of neem je hem niet meer mee in de kar?

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor Romke » 05/05/15 19:11

Ik ben met een pup wel wat harder.
Die gilt eerst het hele dorp wakker. Als ik daar weken trainingstijd in ga stoppen, komen we de eerste weken nergens.
Mijn ervaring is, bij meerdere puppen, dat het vanzelf went, en ze rustig gaan zitten/liggen. En van beetje gillen krijgen ze niks, het voelt alleen wat genant

Bij volwassen honden is dat vaak heel anders

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor psh74 » 13/05/15 16:25

Bedankt voor de tip romke.....nu zal ik als mn pup gaat piepen aan je verhaal denken!

En mn hart op slot doen.....behalve natuurlijk als ze echt in paniek is......

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor Carobella » 14/05/15 09:24

Ik heb ook zo'n fietskar op mijn lijstje staan. En eerlijk gezegd zag ik het me ook nog niet zo'n enorm oefentraject uitzetten. Dus ik was ook wel blij met berichtje van Romke.

Hier zijn in de buurt genoeg uitlaat mogelijkheden zeker in het begin. Maar bos en hondenschool ed is net iets te ver om te lopen met jonge hond en gaan we liever dan met fietskar doen. Ook als we iets willen combineren met kinderen naar school brengen of halen. We hebben geen twee auto's voor als de ander weg is en ik vind het ook overdreven. Dus ik wil het zeker ook gaan inzetten.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor Romke » 14/05/15 20:23

Hahaa.. je hart op slot idd... ;)
Het voelt heel sneu aan, maar met een paar keer zijn ze er door, en kunnen we overal komen.
Jammer om er dan weken aan te besteden en alleen om het huis te kunnen lopen

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor Milou » 15/05/15 12:34

psh74 schreef:Bedankt voor jullie reactie's en (trainingstips).....

Je hebt er dus lang plezier van zo te lezen.....ik hoop dat mn pup het straks net zo heerlijk vind als jullie labs....

Behalve Youp dan....jammer dat hij het niet zo leuk vind....een gezellig muziekje heb je dus onderweg,of neem je hem niet meer mee in de kar?


Youpie gaat de fietskar niet meer in.
Hij kan nu prima naast de fiets lopen en daar heeft hij zichtbaar plezier in.
Hij heeft regelmatig in de kar gezeten, ook een hele fietstocht. Na 2 uur was meneer nog aan het janken en piepen Hij heeft de rits vernield en het doek kapot getrokken, dit was gewoon te zielig en ik hoop dat wanneer jou pup dit ook heeft je Romke's reactie even vergeet. Dit is namelijk te zielig. Stel je voor je vindt het eng om de achtbaan in te gaan, maar je wordt er wel in gezet, je bent volkomen machteloos hebt geen controle over waar hij heen gaat en hoe hard het gaat en je zit vast dus kan geen kant op.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor Romke » 15/05/15 20:33

Milou schreef:Na 2 uur was meneer nog aan het janken en piepen Hij heeft de rits vernield en het doek kapot getrokken, dit was gewoon te zielig en ik hoop dat wanneer jou pup dit ook heeft je Romke's reactie even vergeet. Dit is namelijk te zielig. Stel je voor je vindt het eng om de achtbaan in te gaan, maar je wordt er wel in gezet, je bent volkomen machteloos hebt geen controle over waar hij heen gaat en hoe hard het gaat en je zit vast dus kan geen kant op.


Dan heb je het over paniek als ze zo aan het slopen gaan, dat is een ander verhaal. Ik zou ook nooit met een pup, die een kar nog niet gewend is, twee uur gaan fietsen. Dat vind ik veel te ver gaan, gewoon kleine stukken om je van a naar b te verplaatsen geen probleem

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor psh74 » 16/05/15 09:24

@milou....ja dat is ook sneu...dan zou ik er ook niet mee doorgaan!
Al had ik romke's advies niet zo begrepen hoor....dat ik het ten koste van alles zou moeten doorzetten!

Tuurlijk stop ik als onze pup er overstuur van zou raken.....en idd ik ga niet gelijk uren fietsen of wandelen!

Gaat goed komen...

Wij willen later als fenna het mag ook gaan leren naast de fiets te lopen! Dat word dan terzijde tijd een uitdaging....of niet en pakt ze het snel op....tijd zal het leren....

Voor nu ligt uitdaging doggyride op het programma......maar eerst maar ad slag met aan ons wennen en zindelijk worden!

Woensdag mogen we haar ophalen :applaus:

psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor psh74 » 16/06/15 13:52

Ff update.....tot nu toe vind ze de kar wel leuk...als we wat langer wandelen gaat ze ff wat piepen en springen....maar ik negeer dat en dan word ze weer stil! Gebruik de kar wel nog met alles dicht....dan is ze rustiger....al met al ben ik er erg blij mee!!!

heb er nog niet mee gefietst....gaan we vh weekend uitproberen!!

Maar echt een aanrader :D

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Hondenfietskar...doggyride

Ongelezen berichtdoor Romke » 17/06/15 14:57

Leuk!! Veel plezier ermee


Terug naar “Algemeen”