Veel voorkomende problemen (& veel voorkomende oplossingen)

Stel hier je vragen over het forum.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Technisch beheer
Technisch beheer
Berichten: 3385
Lid geworden op: 03/11/07 14:02
Locatie: Smurfendorp
Contacteer:

Veel voorkomende problemen (& veel voorkomende oplossingen)

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 05/04/10 14:38

Een aantal vragen komt regelmatig terug, en vaak zijn er ook wel standaard antwoorden. Hier een selectie!

Het forum is traag / plaatjes worden niet geladen (kruisjes)
Probeer eerst te kijken of de vertraging niet bij jezelf vandaan komt. Wat kan helpen is het volgende:

cache legen
* Cache wissen Microsoft Edge
- Open Microsoft Edge.
- Klik rechtsboven op de 3 puntjes
- Scroll in het nu getoonde menu naar beneden naar de Instellingen/Settings
- Selecteer NIET de bovenste optie "Preserve Favorites Website Data"
- Selecteer wel alle overige opties
- klik op verwijderen/Delete
- Klik op OK
* Cache wissen Internet explorer 10 en 11
- Klik tools icoontje (blauw/grijze tandwieltje)
- Klik op Safety (Veiligheid) , deze optie is ook beschikbaar in de 'command bar'
- Klik op Delete Browsing History (Browsergeschiedenis verwijderen)
- Selecteer Temporary internet files and Website files
- Klik op Delete
* Cache wissen in Internet Explorer 8 en 9
- Klik op Beveiliging of Extra (Tools)
- Klik op Browsergeschiedenis verwijderen
- (Delete Browsing History)
- (Alternatief voor stap 1 en 2: CTRL+SHIFT+DEL)
- Kies de gewenste functies
* Verwijder de cache in Google Chrome
- Klik bovenaan in de menubalk op het Blad Icoontje (3 streepjes)
- Klik op Instellingen (Settings).
- Klik onderaan de pagina op Geavanceerde instellingen weergeven...
- (Show advanced settings)
- Klik op de knop Browser gegevens wissen..(Clear Browsing data) en een nieuw klein scherm verschijnt.
- Kies de periode die je wilt verwijderen (of voor Alle cookies, de onderste keuze)
- Klik op de knop Browser gegevens verwijderen... (Clear browsing data)
* Cache wissen Google Chrome - oude versie
- Klik bovenaan in de menubalk op het Gereedschap Icoontje
- Klik op Browsergevens wissen.
- Vink de gewenste opties aan of uit.
- Daarna op de knop Browsergegevens wissen klikken.
* Cache verwijderen in Firefox (Windows)
- Kies in Mozilla Firefox Tools (Extra) uit het menu.
- Selecteer Clear Recent History (of via de snelkoppeling CTRL+SHFT+DEL).
- Kies de tijdsperiode die je wilt verwijderen
- Kies onder de kop Details de optie Cache
- Klik op de knop Clear Now (Nu wissen)
* Cache in Mozilla Firefox wissen (Mac OS)
- Ga naar het vervolgkeuzemenu Firefox.
- Selecteer Voorkeuren.
- Klik op het pictogram Privacy.
- Klik in versie 1.5 op Cache nu wissen.
- Klik in versie 1.0 naast Cache op de knop Wissen en vervolgens op OK.
- Klik in versie 2.0 op de knop Nu wissen onder de kop Privégegevens.
* Cache wissen in Safari (iPhone, iPad)
- Ga naar het vervolgkeuzemenu Safari.
- Selecteer Voorkeuren.
- Klik op het pictogram Beveiliging in het bovenste venster.
- Klik in het dialoogvenster Beveiliging op Bladwijzers.
- Klik op Toon cookies.
- Klik in het dialoogvenster Cookies op de cookies van een bepaalde website en klik vervolgens op Verwijder. Als je alle cookies wilt wissen, klik je op Verwijder alles.
- Klik op Gereed.
* Cache verwijderen Opera
- Klik bovenaan in de menubalk op het opera menu opera menu.
- Kies daarna Settings > Delete private data.
- Klik op Detailed options om meer informatie te bekijken
- Vink de gewenste opties aan of uit (Delete entire Cache) en klik op de knop Delete (Verwijderen).

virusje opgelopen?
* doe een online scan via http://housecall.trendmicro.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

trage internetverbinding?
- sluit de stroom af van je modem en eventueel router
- zet je PC uit
- modem weer onder stroom zetten, wachten tot-ie volledig is opgestart
- router weer onder stroom zetten, wachten tot-ie volledig is opgestart
- PC weer opstarten
Een trage internetverbinding kan ook worden veroorzaakt door een virus, of door op de achtergrond draaiende downloadprogramma's (Limewire, Torrents etc.).

voldoende vrije schijfruimte?
- start de verkenner
- linkermuisklik op de C-schijf
- kies Eigenschappen
- klik op Schijfopruiming
- (bij Vista: klik op bestanden van alle gebruikers)
- vink alles aan
- klik op het tabblad "Meer opties"
- klik onder "Systeemherstel en schaduwkopieën" op Opruimen, klik bij de bevestiging op Verwijderen
- klik op OK

last van Bill Gates?
Sommige problemen lossen zichzelf op, door simpelweg je computer opnieuw op te starten...

Telkens als ik op het forum kom, moet ik opnieuw inloggen
- staat het vinkje aan bij het inloggen (Log me automatisch in bij elk bezoek)
- cache legen (zie hierboven!)
- Bij IE8: kies Extra, Internetopties. Onder Browsegeschiedenis moet het vinkje bij "Browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten" NIET aanstaan

Ik krijg een mail, dat er een PB is, maar er is niets
De verzender heeft het bericht verwijderd. Je krijgt dan wel een melding.

Als ik een bericht verstuur blijven ze (lang) in de outbox staan
Pas als de ontvanger van je bericht zijn inbox opent, verschuift jouw bericht van de Outbox naar de Sentbox. Je bericht is dus gewoon verzonden.

Ik krijg geen bericht meer van reacties in een topic, terwijl ik wel ben geabonneerd
Zorg dat op de link klikt in de mail, en dat je op dat moment bent ingelogd. Anders weet de software niet dat je het topic hebt gezien...
Als je abonnement niet goed werkt, is de eenvoudigste oplossing om je abonnement op te zeggen, en opnieuw te aboneren. Vanaf dat moment zullen de mails na een nieuwe reactie weer worden verstuurd.

Ik ben een topic kwijt, waar is het gebleven / waarom is het verwijderd?
Regelmatig halen we de bezem door het forum. Enerzijds omdat berichten na een tijdje hun nieuwswaarde verliezen, anderzijds omdat een groot forum steeds trager wordt. Soms worden berichten op verzoek van de topicopener verwijderd. Soms besluit het forumteam een topic te verwijderen, omdat het uit de hand loopt.
Je kunt alleen per PB aan één van de beheerders om uitleg vragen. Die zullen we geven, als dat mogelijk en zinvol is. Open in geen geval een topic over het waarom: die zullen worden verwijderd.

Hoe plaats ik een foto?
Daar hebben we een mooie handleiding voor!

Hoe plaats ik een banner / avatar?
Grootste probleem is vaak de maat. Een banner in je onderschrift maximaal 400 breed en max 200 hoog. Een avatar (plaatje links onder je naam) max 150 breed en max 130 hoog.
Zie hier of probeer het online via http://www.fotoverkleinen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je eenmaal de juiste maat heb, upload dan je plaatje naar bv. Photobucket (zie hierboven onder foto's plaatsen).
Voor een banner onder je tekst:
- profiel
- profielinformatie
- bij onderschrift: [img]link%20van%20je%20banner[/img]
Voor avatar links bij je naam:
- profiel
- avatar paneel
- vul bij "Gebruik avatar op andere site" de link van je plaatje in (dus zonder IMG-codes)

Ik wil ook zo'n mooie banner, hoe maak ik die?
In de Creatiefhoek staan een aantal lessen. en als het je nog steeds niet lukt, kun je daar ook altijd een oproepje plaatsen.

Hoe zit dat met die hondenpootjes, snuffelneuzen en hondenneuzen?
Die komen vanzelf, afhankelijk van het aantal berichtjes dat je plaatst:
* Snuffelneus minimaal 1 bericht
* Kleine hondenneus minimaal 75 berichten
* Middelgrote hondenneus minimaal 250 berichten
* Grote hondenneus minimaal 650 berichten
* Hele grote hondenneus minimaal 1000 berichten
* Speurneus minimaal 2000 berichten
Berichten in het Voorstelhoekje, de Koffiecorner en Testen tellen niet mee.

Heb je andere problemen, of begrijp je het niet helemaal (of helemaal niet), post je probleem in een nieuw topic. Probeer zoveel mogelijk ook op te geven welk besturingssysteem (Windows XP, Vista, Windows 7) en browser (Internet Explorer, Firefox, inclusief het versienummer) je gebruikt.
Afbeelding Al smurfende, leert men!

Terug naar “Vragen en problemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast