Waarom doen mijn foto`s het niet?

Stel hier je vragen over het forum.
Agnes

Waarom doen mijn foto`s het niet?

Ongelezen berichtdoor Agnes » 05/09/11 12:39

Zoals de titel al zegt: Waarom doen mijn foto`s het niet? Zie http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=74554

Ik heb ze geupload via facebook, maar dat moet geen probleem zijn? Op andere fora kan het wel?

Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen berichtdoor Gerritte » 05/09/11 21:00

Ik denk toch dat je ze beter via photobucket kan uploaden. Moet eerlijk bekenen dat ik het via facebook nog nooit heb gedaan 8)
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 05/09/11 21:08

idd, via photobucket of iets anders moet het wel kunnen, maar deze linkjes zijn ook niet echt naar een fotobestand maar meer naar een pagina met een foto ofzo. Dat zit best raar in elkaar bij facebook
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Charlie (17-1-2015)

Knutselsmurf
Technisch beheer
Technisch beheer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 05/09/11 22:35

Het kan wel, maar dan moet je de link van de foto nemen, bijvoorbeeld: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8299_n.jpg

Dus:
Afbeelding
Afbeelding Al smurfende, leert men!

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 06/09/11 10:10

HE! En wat deed ik dan? (Nu klink ik heel dom ;) )

sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 06/09/11 10:24

jij hebt de link uit de adresbalk gepakt, en niet de link van de foto zelf :)

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 06/09/11 10:36

Maar ik kan nergens een link van de foto zelf vinden? Ben ik nou echt gek???

sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 06/09/11 10:47

Agnes schreef:Maar ik kan nergens een link van de foto zelf vinden? Ben ik nou echt gek???
nee hoor, je bent niet gek, die kan je ook niet vinden. Volgens mij moet je dan in de broncode kijken en das nogal omslachtige manier :)

Knutselsmurf
Technisch beheer
Technisch beheer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 06/09/11 22:58

De broncode is inderdaad heel omslachtig en voor blonde vrouwen een onmogelijke opgave... Maar Sbien, jou had ik slimmer ingeschat. Dacht ik eindelijk eens mijn vrouwelijke evenknie tegen te komen.... :(

Lees en huiver:
Open de pagina, geef een rechtermuisklik op de foto en kies onderaan "Eigenschappen". Dubbelklik (of driedubbel-klik, totdat de hele regel blauw wordt) op de lokatie achter Adres (URL) - dus het stuk beginnend met http :// enzovoort. Daarna kopieren door de toetscombinatie CTRL+C (tegelijk).

Dan heb je de link van de foto gekopieerd. Om te testen of dat inderdaad zo is, kun je in de adresbalk CTRL+V klikken, daarna Enter. Als het goed is, staat je plaatje dan op het scherm.

Als je de aldus gekopieerde link in een bericht plaatst (al dan niet tussen [img]-tags) kun je de foto opnemen in je bericht. Succes!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 06/09/11 23:02

Knutselsmurf schreef:De broncode is inderdaad heel omslachtig en voor blonde vrouwen een onmogelijke opgave... Maar Sbien, jou had ik slimmer ingeschat. Dacht ik eindelijk eens mijn vrouwelijke evenknie tegen te komen.... :(

Lees en huiver:
Open de pagina, geef een rechtermuisklik op de foto en kies onderaan "Eigenschappen". Dubbelklik op de lokatie achter Adres (URL) - dus het stuk beginnend met http :// enzovoort. Daarna kopieren door de toetscombinatie CTRL+C (tegelijk).

Dan heb je de link van de foto gekopieerd. Om te testen of dat inderdaad zo is, kun je in de adresbalk CTRL+V klikken, daarna Enter. Als het goed is, staat je plaatje dan op het scherm.

Als je de aldus gekopieerde link in een bericht plaatst (al dan niet tussen [img]-tags) kun je de foto opnemen in je bericht. Succes!

Kolere wat omslachtig maar het is me gelukt. Ikz it tegenwoordig op Linux (evenknie genoeg?) maar eigenschappen stond niet in t lijstje. Het is me alsnog gelukt, als bewijs deze heerlijke eetfoto

Afbeelding

Knutselsmurf
Technisch beheer
Technisch beheer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 06/09/11 23:07

Nou vooruit... Linux-vrouwen vind ik ook wel stoer :D

Ik zag dat het in Firefox net wat anders werjt. Daar kies je "afbeeldingsinfo bekijken" in plaats van "Eigenschappen"...

Is dat nou Sushi? Door jou gemaakt? Want dan stijg je nog verder in mijn achting!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 06/09/11 23:09

Knutselsmurf schreef:Nou vooruit... Linux-vrouwen vind ik ook wel stoer :D

Ik zag dat het in Firefox net wat anders werjt. Daar kies je "afbeeldingsinfo bekijken" in plaats van "Eigenschappen"...

Is dat nou Sushi? Door jou gemaakt? Want dan stijg je nog verder in mijn achting!
dat is idd door mij gemaakte sushi ja :P En hoewel het er niet allemaal even kek uitzag was het wel heerlijk haha.

*zet vliegbril op voor het opstijgen*

edit - wat jij zegt trouwens kan bij mij alleen als ik in een album rechtsklik op een foto, open in nieuw tabblad en dan rechtsklik. Als ik gewoon op de foto klik dan krijg ik een soort popup schermpje waar geen afbeeldingsinfo instaat :)

Knutselsmurf
Technisch beheer
Technisch beheer
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 06/09/11 23:10

sbientje schreef:*zet vliegbril op voor het opstijgen*

:superman:

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 08/09/11 09:28

Hmz, dat ken ik (ik heb overigens firefox) maar kon dat nu bij facebook niet vinden. Is dat beveiligd daarvoor dan ofzo?

sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 08/09/11 10:27

Agnes schreef:Hmz, dat ken ik (ik heb overigens firefox) maar kon dat nu bij facebook niet vinden. Is dat beveiligd daarvoor dan ofzo?
Ja, lijkt erop. Als je in een album rechtsklikt en in een nieuw tabblad opent gaat het wel. Bij mij dan toch..

Terug naar “Vragen en problemen”