Plassen/Water/Meertjes in omg. Utrecht

Plaats hier leuke wandelplekken.
perro

Plassen/Water/Meertjes in omg. Utrecht

Ongelezen berichtdoor perro » 18/07/06 14:16

Hoi hoi,

Lees hier op het forum wel eens over plassen bij Utrecht, Maarssen, Nieuwegein, Vianen e.d........ Wij wonen in Utrecht en gaan eigenlijk altijd naar het Erkemederstrand, maar soms is dicht bij huis ook wel e's fijn. Welke plassen zijn het waar jullie het over hebben en vooral: hoe kom ik daar??

Alvast bedankt!!!

Belle

Ongelezen berichtdoor Belle » 18/07/06 14:26

In Bilthoven heb je een lekker meertje! en in Groenekan ook (het stinkgat heet t maar heel helder water).

Gebruikersavatar
Anca
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6407
Lid geworden op: 25/12/04 14:00
Locatie: Goudswaard
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Anca » 18/07/06 17:06

Met dit weer moet je alleen stromend water opzoeken en geen stilstaand water ivm met botulisme ;-)
Groetjes Anca

Afbeelding

Gebruikersavatar
AnjaS
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23/11/04 21:58
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnjaS » 18/07/06 17:12

De put bij Vianen, staat volgens mij inverbinding met de Lek.
Er is ook een stuk recreatie bij, daar mag je dus niet met de hond maar het grootste stuk wel.
Als je over de A2 komt, zie je het dus al liggen, als je op de brug rijd dus.
Dan neem je de afslag Vianen, ga je links onder viaduct.
Na de verkeerslichten en na hotel Vianen, weer links.
Dan kan je rechts, onder klein viaduct door.
dan weer rechts en dan zie je de plas, vrij parkeren.

De Reeuwijkse plassen zijn ook super, gewoon borden volgen 8)
Maar dat is echt zo :)

Nieuwegein, de Nedereindseplas, als je dat wil weten, pb me maar, anders krijgen we hier zo'n lang bericht :oops: :oops:
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013

perro

Ongelezen berichtdoor perro » 18/07/06 22:51

Vianen is inderdaad lekker dichtbij! En gelijk een mooie beschrijving erbij, daar kan ik wat mee, zo moet ik 't kunnen vinden 8)

Van mij mag je de beschrijving naar n'gein ook hier neerzetten hoor! Wellicht heeft iem. anders er dan ook nog wat aan :)

Hartstikke bedankt vast!! :applaus:

Marloes
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 301
Lid geworden op: 23/07/05 12:41
Locatie: De Meern

Ongelezen berichtdoor Marloes » 20/07/06 19:44

Nedereindse plassen in Nieuwegein is heerlijk om te lopen met de honden, hoor! Kom er dagelijks... :D !
Als je de beschrijving nog niet hebt...laat maar even weten...dan zet ik hem hier neer :) !
Groeten van Marloes en Mats

perro

Ongelezen berichtdoor perro » 20/07/06 22:35

Hoi,

Nee, die heb ik nog niet! Dus als je 'm zou willen beschrijven, graag :)
Vandaag hebben we maar lekker in het badje gespettert, was ons te warm om nog de auto in te klimmen !

Alvast bedankt!

jackbloem

Ongelezen berichtdoor jackbloem » 21/07/06 07:52

En welke van de plassen mogen de honden op dit moment ook zwemmen (ivm botulisme en blauwalg)?

Gister ben ik bij het Erkermeerderstrand geweest, maar ik vind het daar zo stinken! Bah, en toen wilde mijn zoontje van 2 1/2 ook nog het water in.... . Maar de honden hebben genoten.

Het water bij Bilthoven zou ik nu niet ingaan.

Er is prachtig water bij Baarn (kasteel Groeneveld), maar daar zou ik nu ook even niet gaan zwemmen.

En Park Oudegein bij Nieuwegein is ook leuk. Maar ook niet voor nu (helaas).

Groet,
Jacqueline

Ramona

Ongelezen berichtdoor Ramona » 21/07/06 12:21

grindput bij vianen kan door honden en mensen gezwommen worden|( heb zojuist advies gevraagd bij da)

Marloes
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 301
Lid geworden op: 23/07/05 12:41
Locatie: De Meern

Ongelezen berichtdoor Marloes » 21/07/06 12:34

Ik weet niet waar je in Utrecht woont :???: ???
Je kunt er op verschillende manieren komen namelijk...:D

Vanaf de A12, afslag Nieuwegein (afslag 16 geloof ik). Dan rechtsaf Papendorpseweg, die gaat over in de A. C. Verhoefweg. Stuk rechtdoor op de A.C. Verhoefweg. Dan 3e stoplichten (ongeveer?) rechtsaf Batenburg, linksaf Batauweg, rechtsaf Heemraadsweide en dan kom je op de Nedereindseweg. Onder het viaduct door gelijk linksaf. Uitrijden tot parkeerplaats. Volgens mij staat het vanaf de A.C. Verhoefweg met borden aangegeven, dus dat is makkelijk 8) .

Je kunt ook binnendoor vanaf Oudenrijn. De Meern aanhouden. Dan op het kruispunt bij De Meern linksaf richting Montfoort. Na een paar kilometer linksaf richting Nieuwegein, dit is de Nedereindseweg. Aan het eind ga je voor het viaduct rechtsaf. Dan uitrijden tot parkeerplaats.

Of bij Oudenrijn de A2 op richting Den Bosch. Dan afslag IJsselstein nemen. Vanaf de snelweg rechtdoor (IJsselstein-Noord) IJsselstein in. Eerste stoplichten rechtsaf. Over trambaan gelijk weer rechts. En dan doorrijden tot parkeerplaats. Nu sta je aan de andere kant, kant van IJsselstein.
Succes :lol: !
Groeten van Marloes en Mats

Ramona

Ongelezen berichtdoor Ramona » 21/07/06 12:35

nedereindse plas is idd toppie he marloes???

Marloes
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 301
Lid geworden op: 23/07/05 12:41
Locatie: De Meern

Ongelezen berichtdoor Marloes » 21/07/06 12:40

Ramona schreef:nedereindse plas is idd toppie he marloes???

Yep!!! 8) :D
Groeten van Marloes en Mats

Judith

omg Utrecht

Ongelezen berichtdoor Judith » 16/09/06 12:30

Hoi hoi,

Zelf woon ik in Maarssen en hier kan ook volop gezwommen worden met je hond!
Leuke plek is het Babybos, langs de Gageldijk (vlakbij tuincentrum Overvecht achter het BP tankstation). Honden mogen hier los en kunnen hier heerlijk zwemmen!!!
Kleine Plas in Maarssen (op de tuinbouwweg) is een leuk rondje van ruim een half uur met mooi water...

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier!!!

kelly02

Ongelezen berichtdoor kelly02 » 19/03/07 21:46

en als je zometeen zelf weer wilt gaan zwemmen, bij de lek mag de hond ook (los) mee (grindput in vianen niet)


Terug naar “Wandeltips”