wie weet....

Plaats hier leuke wandelplekken.
labraor Ynto

wie weet....

Ongelezen berichtdoor labraor Ynto » 05/02/07 19:44

Wie weet er losloopgebieden in de provincie Groningen, noord-oost Friesland???

Alvast bedant,

groetjes Lisa en een dikke lik van Ynto

Milou

Ongelezen berichtdoor Milou » 05/02/07 19:48

heb even wat opgezocht voor je:




Groningen
Hoornse Plas, bij de wijk Het Hoornse Meer. Het is mogelijk een rondje (2 km) te lopen rond en langs de Hoornse Plas op een verhard pad. Wandeling rond de recreatieplas met veel speelweiden, strand en klein bospad. Honden toegestaan en los van 1 oktober tot 1 april. Overige periode verboden voor honden. Erg populair op zondagmiddag.

Adres: Hoornsedijk, Groningen



Lauwersoog
Het natuurgebied Lauwersmeer (9.000 ha.) in noord Groningen is ontstaan nadat in 1969 Lauwerszee is afgesloten. De Lauwerszee was een inham van de Waddenzee, compleet met geulen, zandplaten die bij eb droogvielen en smalle stukken kwelder langs de randen. Lauwersmeer heeft zich ontwikkeld tot een afwisselend natuurgebied dat inmiddels een Nationaal Park is. Het landschap bestaat uit open water (2.000 ha.), ruige graslanden, loofbossen, orchideeënvelden, ondiepe waterpartijen en brede rietkragen.
In de volgende delen van het Lauwersmeergebied mogen honden los:
- Derde strand vanaf Lauwersoog, op de hoek van de Marneweg en de Strandweg.
- Ballastplaatbos: noordelijk deel van het bos en gedeelte van het strand (nabij restaurant Suyderoogh, De Rug, Lauwersoog).
- Bosgebied ten zuiden van Kollumerwaard (vanaf parkeerplaats aan Kwelderweg, nabij Dokkumer Nieuwe Zijlen).


Roden
Het Mensinge bos te bereiken via Roden. Groot bos gelegen aan Peizerdiepje. Met een beetje creativiteit is het mogelijk een wandeling drie kwartier tot een uur te maken. Los lopen toegestaan. Loopt helaas drukke weg door het bos dus daar even opletten. Let op er is meer toezicht op het loslopen van honden. In een bepaald gedeelte lopen namelijk Schotse Hooglanders en Galloway's.
Adres: Norgerweg, Roden



Sellingen
Sellinger bossen (staatsbosbeheer), uitgezette boswandeling waar hond mee mag.

Adres: Noordmee, Sellingen



Ten Boer
Ten Boerster bos bij het dorp Ten Boer. Leuk wandelbos met enkele vijverpartijen. De hond mag los. Het bos heeft zowel verharde als onverharde paden. In het begin van het bos ligt een grote vijver. De dichte bebossing wordt afgewisseld met grote open stukken grasland. Houdt er rekening mee dat in het bos vele konijnen en enkele reeën wonen.

Adres: Stadsweg, Ter Boer



Ter Apel
Boswandelingen bij Het klooster (bossen van Staasbosbeheer), speciale route voor honden verkrijgbaar bij infocentrum De Noordmee te Sellingen en bij VVV's in de regio.

Adres: Het Klooster, Ter Apel



hopenlijk heb je er iets aan ;)

labraor Ynto

Ongelezen berichtdoor labraor Ynto » 05/02/07 19:53

[quote="Milou-Roxy"]heb even wat opgezocht voor je:




Groningen
Hoornse Plas, bij de wijk Het Hoornse Meer. Het is mogelijk een rondje (2 km) te lopen rond en langs de Hoornse Plas op een verhard pad. Wandeling rond de recreatieplas met veel speelweiden, strand en klein bospad. Honden toegestaan en los van 1 oktober tot 1 april. Overige periode verboden voor honden. Erg populair op zondagmiddag.

Adres: Hoornsedijk, Groningen

dank je wel.... Ik ben der heel blij mee!!!!! :D :) :P



Lauwersoog
Het natuurgebied Lauwersmeer (9.000 ha.) in noord Groningen is ontstaan nadat in 1969 Lauwerszee is afgesloten. De Lauwerszee was een inham van de Waddenzee, compleet met geulen, zandplaten die bij eb droogvielen en smalle stukken kwelder langs de randen. Lauwersmeer heeft zich ontwikkeld tot een afwisselend natuurgebied dat inmiddels een Nationaal Park is. Het landschap bestaat uit open water (2.000 ha.), ruige graslanden, loofbossen, orchideeënvelden, ondiepe waterpartijen en brede rietkragen.
In de volgende delen van het Lauwersmeergebied mogen honden los:
- Derde strand vanaf Lauwersoog, op de hoek van de Marneweg en de Strandweg.
- Ballastplaatbos: noordelijk deel van het bos en gedeelte van het strand (nabij restaurant Suyderoogh, De Rug, Lauwersoog).
- Bosgebied ten zuiden van Kollumerwaard (vanaf parkeerplaats aan Kwelderweg, nabij Dokkumer Nieuwe Zijlen).


Roden
Het Mensinge bos te bereiken via Roden. Groot bos gelegen aan Peizerdiepje. Met een beetje creativiteit is het mogelijk een wandeling drie kwartier tot een uur te maken. Los lopen toegestaan. Loopt helaas drukke weg door het bos dus daar even opletten. Let op er is meer toezicht op het loslopen van honden. In een bepaald gedeelte lopen namelijk Schotse Hooglanders en Galloway's.
Adres: Norgerweg, Roden



Sellingen
Sellinger bossen (staatsbosbeheer), uitgezette boswandeling waar hond mee mag.

Adres: Noordmee, Sellingen



Ten Boer
Ten Boerster bos bij het dorp Ten Boer. Leuk wandelbos met enkele vijverpartijen. De hond mag los. Het bos heeft zowel verharde als onverharde paden. In het begin van het bos ligt een grote vijver. De dichte bebossing wordt afgewisseld met grote open stukken grasland. Houdt er rekening mee dat in het bos vele konijnen en enkele reeën wonen.

Adres: Stadsweg, Ter Boer



Ter Apel
Boswandelingen bij Het klooster (bossen van Staasbosbeheer), speciale route voor honden verkrijgbaar bij infocentrum De Noordmee te Sellingen en bij VVV's in de regio.

Adres: Het Klooster, Ter Apel



hopenlijk heb je er iets aan :D :) :wink: :!: :!:

labraor Ynto

Ongelezen berichtdoor labraor Ynto » 05/02/07 19:55

sorry, ging niet helemaal goed....
Ik ben der heel blij mee!!!! dank je wel

Luka Madra

Ongelezen berichtdoor Luka Madra » 09/02/07 21:52

Ja ik heb er niks meer aan toe te voegen. Ze zijn allemaal erg leuk voor Ynto .We kunnen wel eens iets afspreken als je dat leuk vind. ?? Ik woon vlak bij je in Zuidbroek hahaha

Luka Madra

Ongelezen berichtdoor Luka Madra » 09/02/07 21:53

drukte weer eens te snel, de Baggerputten ken je zeker wel, Luka is daar erg gek op

labraor Ynto

Ongelezen berichtdoor labraor Ynto » 09/02/07 21:54

Luka Madra schreef:Ja ik heb er niks meer aan toe te voegen. Ze zijn allemaal erg leuk voor Ynto .We kunnen wel eens iets afspreken als je dat leuk vind. ?? Ik woon vlak bij je in Zuidbroek hahaha


lijkt me echt super om es samen te gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wie weet spreken we wel es wat af.... :) :) :) :)

labraor Ynto

Ongelezen berichtdoor labraor Ynto » 09/02/07 21:57

Luka Madra schreef:drukte weer eens te snel, de Baggerputten ken je zeker wel, Luka is daar erg gek op
ebn ik zelf nog nooit geweest met Ynto, maar lijkt me echt heel leuk!!! we moeten echt es iets afspreken

iwps

Wandelen en spelen !!!!!!

Ongelezen berichtdoor iwps » 16/02/07 20:12

Hoi
Wij wonen ook in het mooie Groningerland :klasse: ,zelf ga ik altijd s,morgens om 9.00uur naar de Weddebergen, er is daar ook een mooie plas bij waar ze kunnen zwemmen, :wave: en dan loop ik via de Westerwoldse A door de Hoorndemeden.
En s,mid tegen 16.00uur loop ik in Vriescheloo (Veendiep) heet dat daar
zijn ook plassen bij waar ze heerlijk kunnen zwemmen.
Dus als je zin hebt ,kunnen de honden lekker spelen. :lol2: :applaus: :banaan:
Groetjes Irene
en een lebber van Igor en Cilas

labraor Ynto

Re: Wandelen en spelen !!!!!!

Ongelezen berichtdoor labraor Ynto » 17/02/07 09:55

iwps schreef:Hoi
Wij wonen ook in het mooie Groningerland :klasse: ,zelf ga ik altijd s,morgens om 9.00uur naar de Weddebergen, er is daar ook een mooie plas bij waar ze kunnen zwemmen, :wave: en dan loop ik via de Westerwoldse A door de Hoorndemeden.
En s,mid tegen 16.00uur loop ik in Vriescheloo (Veendiep) heet dat daar
zijn ook plassen bij waar ze heerlijk kunnen zwemmen.
Dus als je zin hebt ,kunnen de honden lekker spelen. :lol2: :applaus: :banaan:
Groetjes Irene
en een lebber van Igor en Cilas


Super, kunnen we misschien es afspreken om naar het Veendiep gaan. hoe gang duurt die wandeling dan ong.???

iwps

Ongelezen berichtdoor iwps » 17/02/07 17:56

Veendiep is niet erg lang maar je kunt verschillende kanten langs.als je helemaal rond bent geweest loop je +/- 1 a 1.5 uur niet zo heel lang.
Weddebergen loop je ook +/- 1.5 uur het is allebei 4 a 5 km bij mij vandaan.dus een kopje koffie gaat er dan wel in.
8) Groetjes Irene

Luka Madra

Re: Wandelen en spelen !!!!!!

Ongelezen berichtdoor Luka Madra » 22/02/07 20:07

labraor Ynto schreef:
iwps schreef:Hoi
Wij wonen ook in het mooie Groningerland :klasse: ,zelf ga ik altijd s,morgens om 9.00uur naar de Weddebergen, er is daar ook een mooie plas bij waar ze kunnen zwemmen, :wave: en dan loop ik via de Westerwoldse A door de Hoorndemeden.
En s,mid tegen 16.00uur loop ik in Vriescheloo (Veendiep) heet dat daar
zijn ook plassen bij waar ze heerlijk kunnen zwemmen.
Dus als je zin hebt ,kunnen de honden lekker spelen. :lol2: :applaus: :banaan:
Groetjes Irene
en een lebber van Igor en Cilas


Super, kunnen we misschien es afspreken om naar het Veendiep gaan. hoe gang duurt die wandeling dan ong.???


ja lijkt mij ook wel wat, dan kunnen we er een Groninger wandeling van maken

iwps

lekker wandelen

Ongelezen berichtdoor iwps » 22/02/07 20:42

als het goed is hebben jullie mijn 06 nummer :bellen: ,staat bij mijn profiel anders stuur mij maar een PB hoe meer zielen hoe meer vreugde :orange10:
de koffie staat klaar
groetjes Irene en een lebbe van Igor en Cilas
uit Vrolijk Spek

Luka Madra

Ongelezen berichtdoor Luka Madra » 01/03/07 20:10

Nou het lijkt mij erg gezellig, maaaaar dit weekend kan ik weer niet, ik ben tante geworden en dus gaan we naar Rotterdam, de volgende week mischien??? Ik kan beide dagen wel, hopelijk Lisa en Ynto ook.Misschien niog meer gegadigden

labraor Ynto

Ongelezen berichtdoor labraor Ynto » 03/03/07 11:30

Luka Madra schreef:Nou het lijkt mij erg gezellig, maaaaar dit weekend kan ik weer niet, ik ben tante geworden en dus gaan we naar Rotterdam, de volgende week mischien??? Ik kan beide dagen wel, hopelijk Lisa en Ynto ook.Misschien niog meer gegadigden

Ja ik kan dan wel!!


Terug naar “Wandeltips”