Waar in West-Brabant kan een labje lekker zwemmen?

Plaats hier leuke wandelplekken.
kaya

Waar in West-Brabant kan een labje lekker zwemmen?

Ongelezen berichtdoor kaya » 26/02/07 16:30

Wij rijden met Kaya regelmatig naar het eiland Tholen of richting vlissingen zodat ze lekker kan zwemmen. Ook sloten worden door Kaya goed gekeurd (wel of niet schoon, dat maakt niet uit) :? .

Weten jullie misschien in Bergen op Zoom, Steenbergen, Roosendaal, Huijbergen, Hoogerheide, of een andere plaats in de omgeving nog een leuke zwem gelegenheid. Dit hoeft natuurlijk niet perse een meer oid te zijn een vennetje is natuurlijk ook goed :wink: .

Ook leuke wandelplaatsen zonder water zijn welkom 8) .

noukkie

Ongelezen berichtdoor noukkie » 26/02/07 19:00

hoi hoi,

Ik weet niet of je Breda te ver vindt rijden? Anders kun je naar de Galderse meren gaan, superleuk voor een hond!

kaya

Ongelezen berichtdoor kaya » 26/02/07 20:05

Breda vind ik ook niet te ver rijden hoor :wink: . Ik ben nog nooit bij de Galderse meren geweest, maar ben het zeker nog wel van plan om er binnenkort naar toe te gaan.

tygo

Ongelezen berichtdoor tygo » 27/02/07 11:59

Wij gaan wel eens naar het Bergse Diep (vlakbij Tholen), daar heb je een klein strandje en de zee. Bij Bergen op Zoom heb je ook veel bossen waar je lekker kan lopen. Wij gaan ook vaak naar het bos bij het restaurantje Avalon. Daar heb je werkelijk alles, water, zand, bos en heide. Het zit op de Bemmelenberg (je kan het heel goed zien via {url]maps.google.nl[/url]). Wij gaan ook vaak lopen op de Ruchpense Heide maar daar mogen ze officieel niet los. En als we echt naar het grote strand willen rijden we naar Domburg, daar heb je zelfs een hondenstrand, maar da's wel een eindje rijden.

Groetjes Tanya en dikke poot Tygo

tygo

Ongelezen berichtdoor tygo » 27/02/07 12:01

Och, ik zie net dat je in Bergen woont, dus dan weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoelde met Bemmelenberg en Avalon. Het zit aan de kant van Saver en camping de Heide. Bij Avalon zijn trouwens de honden welkom, er staan bakken met water voor ze en ze krijgen wat lekkers.
Wij lopen ook af en toe op het Roseven bij Roosendaal.

Groetjes Tanya en dikke poot Tygo

kaya

Ongelezen berichtdoor kaya » 27/02/07 13:27

tygo schreef:Och, ik zie net dat je in Bergen woont, dus dan weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoelde met Bemmelenberg en Avalon. Het zit aan de kant van Saver en camping de Heide. Bij Avalon zijn trouwens de honden welkom, er staan bakken met water voor ze en ze krijgen wat lekkers.
Wij lopen ook af en toe op het Roseven bij Roosendaal.

Groetjes Tanya en dikke poot Tygo


Ik woon inderdaad in Bergen :D . Bij de Bergse diepsluis, de bossen hier in Bergen, de Rucphense hei en dishoek/domburg zijn we meer dan bekend :wink: . Maar we zijn natuurlijk altijd in voor een nieuwe "uitdaging".
Ik ben in Bergen geboren en getogen maar moet bekennen dat ik van de Bemmelenberg en Avalon nog nooit gehoord heb :oops: .
Ik heb net eens even nadere uitleg aan mij ma gevraagd :wink: en ineens viel mijn kwartje. Dat is dan zo dicht in de buurt, maar daar hebben we eigenlijk nog nooit aan gedacht :kopstoot: . Van de week zullen we haar dus eens laten zwemmen in dat "meer" daar.
Ik had ook al eens op internet gezochtnaar leuke wandel/zwem plaatsen. Toen kwam ik inderdaad ook uit bij het roseven. Is dat niet daar bij Visdonk? Wij zijn al een aantal keer in het bos daar bij Visdonk weesten wandelen (er staat ook zo'n klein restaurantje en daar achter ligt zo'n klim en klauterbos voor kinderen), is het daar in de buurt? Wij zijn toen namelijk geen ven tegen gekomen. Mogen de honden gewoon zwemmen in dat ven of is dat meer "beschermd natuur gebied"?

Teun

Ongelezen berichtdoor Teun » 27/02/07 13:31

kaya schreef:
tygo schreef:Och, ik zie net dat je in Bergen woont, dus dan weet je waarschijnlijk wel wat ik bedoelde met Bemmelenberg en Avalon. Het zit aan de kant van Saver en camping de Heide. Bij Avalon zijn trouwens de honden welkom, er staan bakken met water voor ze en ze krijgen wat lekkers.
Wij lopen ook af en toe op het Roseven bij Roosendaal.

Groetjes Tanya en dikke poot Tygo


Ik woon inderdaad in Bergen :D . Bij de Bergse diepsluis, de bossen hier in Bergen, de Rucphense hei en dishoek/domburg zijn we meer dan bekend :wink: . Maar we zijn natuurlijk altijd in voor een nieuwe "uitdaging".
Ik ben in Bergen geboren en getogen maar moet bekennen dat ik van de Bemmelenberg en Avalon nog nooit gehoord heb :oops: .
Ik heb net eens even nadere uitleg aan mij ma gevraagd :wink: en ineens viel mijn kwartje. Dat is dan zo dicht in de buurt, maar daar hebben we eigenlijk nog nooit aan gedacht :kopstoot: . Van de week zullen we haar dus eens laten zwemmen in dat "meer" daar.
Ik had ook al eens op internet gezochtnaar leuke wandel/zwem plaatsen. Toen kwam ik inderdaad ook uit bij het roseven. Is dat niet daar bij Visdonk? Wij zijn al een aantal keer in het bos daar bij Visdonk weesten wandelen (er staat ook zo'n klein restaurantje en daar achter ligt zo'n klim en klauterbos voor kinderen), is het daar in de buurt? Wij zijn toen namelijk geen ven tegen gekomen. Mogen de honden gewoon zwemmen in dat ven of is dat meer "beschermd natuur gebied"?


wij wonen op de bergse plaat. en wij gaan hier altijd met Teun wandelen .. genoeg water hiero.
want voor Teun geld.. een dag niet gezwommen is een dag niet genoten!!!

ester01

Ongelezen berichtdoor ester01 » 27/02/07 13:50

ik woon in Roosendaal en wandel regelmatig in Bergen bij 't Appeltje (is ook water), de Rucphense Hei(geen water), Visdonk (water bij de rozenven) en inderdaad Bergse Diepsluis en Galderse Meren. Ik woon in de Tolberg en daar heb je ook een vijver waar je omheen kunt lopen, ben ik ook regelmatig. Ik vind het bij de Heide in Bergen niet fijn lopen (Avelon) omdat het water daar vaak heel smerig is :oops:

tygo

Ongelezen berichtdoor tygo » 27/02/07 14:17

kaya schreef:...Avalon...Bemmelenberg...Van de week zullen we haar dus eens laten zwemmen in dat "meer" daar. Ze kunnen daar niet echt zwemmen, maar meer lekker door het water plonzen. Het water komt bij Tygo tot zijn borst zeg maar. Hij kan er dan lekker doorheen rennen. Effe off-topic, we waren daar 2 weken geleden op zondag en ik zeg tegen Marc wat loopt daar nou voor rare hond? Toen we dichterbij kwamen bleek het een varkentje te zijn :shock: :D :lol: , ik lag helemaal in een deuk! En dat varkentje liep gewoon los en luisterde ook nog naar zijn naam.

Ik had ook al eens op internet gezochtnaar leuke wandel/zwem plaatsen. Toen kwam ik inderdaad ook uit bij het roseven. Is dat niet daar bij Visdonk? Wij zijn al een aantal keer in het bos daar bij Visdonk weesten wandelen (er staat ook zo'n klein restaurantje en daar achter ligt zo'n klim en klauterbos voor kinderen), is het daar in de buurt? Wij zijn toen namelijk geen ven tegen gekomen. Wij lopen daar maar heel af en toe hoor.Dat restaurantje wat jij bedoelt is het Theehuisje. Je moet een stuk verder rijden (zo'n 1,5 km). Het is wel aan de Rozenvendreef, maar voorbij de straat Nederheide.

Mogen de honden gewoon zwemmen in dat ven of is dat meer "beschermd natuur gebied"? Geen idee of het een beschermd natuurgebied is. We kijken altijd of we andere honden los zien (wat meestal wel het geval is) en dan laten we Tygo ook los. Andere labs hier in de buurt gaan er ook altijd naar toe dus ik neem aan dat het gewoon mag. Nu gaan we elke week ergens naar toe om Tygo te laten zwemmen. We hebben het geluk dat we aan de Watermolenbeek wonen en Tygo dus binnen 2 minuten loopafstand altijd water tot zijn beschikking heeft waar hij heerlijk kan plonzen en zwemmen. Maar ik hou me natuurlijk aanbevolen voor andere wandelroutes met of zonder water! We zijn ook 1x naar de Kalmthoutse bossen geweest, maar dat was geen succes. Honden mogen daar echt niet los en al helemaal niet zwemmen vanwege een bescherm broedgebied.


Groetjes Tanya en dikke poot Tygo

tygo

Ongelezen berichtdoor tygo » 27/02/07 14:23

ester en max schreef:ik woon in Roosendaal en wandel regelmatig in Bergen bij 't Appeltje (is ook water), de Rucphense Hei(geen water), Visdonk (water bij de rozenven) en inderdaad Bergse Diepsluis en Galderse Meren. Ik woon in de Tolberg en daar heb je ook een vijver waar je omheen kunt lopen, ben ik ook regelmatig. Je bedoelt die vijver naast het spoor? Daar zijn we ook regelmatig te vinden.Alleen van de zomer toen het zo warm was zijn we daar weggevlucht vanwege de prikbeestjes Ik vind het bij de Heide in Bergen niet fijn lopen (Avelon) omdat het water daar vaak heel smerig is :oops: Twee weken geleden viel het heel erg mee, maar van de zomer is het wel wat smeriger als nu. Maakt voor Tygo niet uit trouwens, als het maar water is :D


Groetjes Tanya en dikke poot Tygo

tygo

Ongelezen berichtdoor tygo » 27/02/07 14:29

Oke, over de Rozenven. Ik heb de volgende link gevonden http://www.theehuisvisdonk.nl/Rozenven.htm, het is dus niet 1,5 km voorbij het theehuisje maar een paar 100m :oops: (schatten is nooit mijn sterkste kant geweest) en ook nog op een andere site de volgende tekst Vanuit Roosendaal de zundertse weg nemen, bij de rotonde naar rechts en de eerste weg rechts nemen dit is de Rozenvendreef.
Deze weg volgen tot aan bij een bocht. (ongeveer 1,5 km.) daar is de parkeerplaats.

kaya

Ongelezen berichtdoor kaya » 27/02/07 15:16

Teun schreef:wij wonen op de bergse plaat. en wij gaan hier altijd met Teun wandelen .. genoeg water hiero.
want voor Teun geld.. een dag niet gezwommen is een dag niet genoten!!!


Ook wij komen dus iedere week op de Plaat, maar een beetje afwisseling en eens wat nieuws op zijn tijd is altijd leuk toch :wink: .
Op de Plaat maken wij er trouwens altijd een combi van skeeleren, zwemmen en een bezoek aan oma van :D

kaya

Ongelezen berichtdoor kaya » 27/02/07 15:26

ester en max schreef:ik woon in Roosendaal en wandel regelmatig in Bergen bij 't Appeltje (is ook water), de Rucphense Hei(geen water), Visdonk (water bij de rozenven) en inderdaad Bergse Diepsluis en Galderse Meren. Ik woon in de Tolberg en daar heb je ook een vijver waar je omheen kunt lopen, ben ik ook regelmatig. Ik vind het bij de Heide in Bergen niet fijn lopen (Avelon) omdat het water daar vaak heel smerig is :oops:


Dat water bij het appeltje vind ik niet echt geweldig :? , we zijn wel minimaal 1x per dag in de bossen rond het appeltje te vinden (we wonen er nog geen 5 minuten vandaan :wink: ).
De Rucphense hei was inderdaad ook al bekend. Met dit weer staan daar op sommige stukken wel altijd hele goede modderplassen, ook altijd een doorslaand succes bij Kaya :D .
Het Rozenven hadden we nog niet ontdekt, maar daar gaan we zeker naar opzoek :wink:

kaya

Ongelezen berichtdoor kaya » 27/02/07 15:32

tygo schreef:
kaya schreef:...Avalon...Bemmelenberg...Van de week zullen we haar dus eens laten zwemmen in dat "meer" daar. Ze kunnen daar niet echt zwemmen, maar meer lekker door het water plonzen. Het water komt bij Tygo tot zijn borst zeg maar. Hij kan er dan lekker doorheen rennen. Effe off-topic, we waren daar 2 weken geleden op zondag en ik zeg tegen Marc wat loopt daar nou voor rare hond? Toen we dichterbij kwamen bleek het een varkentje te zijn :shock: :D :lol: , ik lag helemaal in een deuk! En dat varkentje liep gewoon los en luisterde ook nog naar zijn naam.
Ik kon natuurlijk weer niet wachten :oops: , dus we zijn er daarnet alvast maar eens naar toe gereden. Ik ben daar al vaker met haar geweest (besefte ik nu pas) en het is daar inderdaad niet veel meer dan pootje baden (Vind Kaat ook leuk hoor, dus dat is niet erg). Ik zat in de war met de zanderijen. Dat is die grote plas die er een eind voor ligt, maar daar kun je niet echt lopen, dus dat is dan ook weer niet zo handig.

Ik had ook al eens op internet gezochtnaar leuke wandel/zwem plaatsen. Toen kwam ik inderdaad ook uit bij het roseven. Is dat niet daar bij Visdonk? Wij zijn al een aantal keer in het bos daar bij Visdonk weesten wandelen (er staat ook zo'n klein restaurantje en daar achter ligt zo'n klim en klauterbos voor kinderen), is het daar in de buurt? Wij zijn toen namelijk geen ven tegen gekomen. Wij lopen daar maar heel af en toe hoor.Dat restaurantje wat jij bedoelt is het Theehuisje. Je moet een stuk verder rijden (zo'n 1,5 km). Het is wel aan de Rozenvendreef, maar voorbij de straat Nederheide.

Mogen de honden gewoon zwemmen in dat ven of is dat meer "beschermd natuur gebied"? Geen idee of het een beschermd natuurgebied is. We kijken altijd of we andere honden los zien (wat meestal wel het geval is) en dan laten we Tygo ook los. Andere labs hier in de buurt gaan er ook altijd naar toe dus ik neem aan dat het gewoon mag. Nu gaan we elke week ergens naar toe om Tygo te laten zwemmen. We hebben het geluk dat we aan de Watermolenbeek wonen en Tygo dus binnen 2 minuten loopafstand altijd water tot zijn beschikking heeft waar hij heerlijk kan plonzen en zwemmen. Maar ik hou me natuurlijk aanbevolen voor andere wandelroutes met of zonder water! We zijn ook 1x naar de Kalmthoutse bossen geweest, maar dat was geen succes. Honden mogen daar echt niet los en al helemaal niet zwemmen vanwege een bescherm broedgebied.
We zullen deze week en anders volgende week eens opzoek gaan naar het rozenven. Als er daar vaker meer honden zwemmen dan zal dat neem ik aan geen probleem zijn.
Ik dacht indredaad ook dat het bij het rozenven misschien ook een beschermd broedgebied zou zijn, vandaar mijn vraag :wink: .




Groetjes Tanya en dikke poot Tygo


kaya

Ongelezen berichtdoor kaya » 27/02/07 15:34

tygo schreef:Oke, over de Rozenven. Ik heb de volgende link gevonden http://www.theehuisvisdonk.nl/Rozenven.htm, het is dus niet 1,5 km voorbij het theehuisje maar een paar 100m :oops: (schatten is nooit mijn sterkste kant geweest) en ook nog op een andere site de volgende tekst Vanuit Roosendaal de zundertse weg nemen, bij de rotonde naar rechts en de eerste weg rechts nemen dit is de Rozenvendreef.
Deze weg volgen tot aan bij een bocht. (ongeveer 1,5 km.) daar is de parkeerplaats.


Dat is inderdaad het Theehuisje dat ik bedoel. Dan zijn we toch al in de buurt geweest. Dan kunnen we het de volgende keer haast niet missen. Mocht dan toch weer wel gebeuren, dan moet je de volgende keer maar gids spelen :wink: .


Terug naar “Wandeltips”