Wie weet er een leuk losloop gebied in Haarlem..

Plaats hier leuke wandelplekken.
Juno
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2074
Lid geworden op: 14/08/07 22:06
Locatie: Velserbroek

Ongelezen berichtdoor Juno » 11/03/08 00:03

sbientje schreef:http://www.youtube.com/watch?v=jeDI6kSk5tQ ;)


Ja, van die valszingende koters ben ik weer helemaal rustig geworden, bedankt. :D
Groetjes, Milou

Tormentil Borre

Ongelezen berichtdoor Tormentil Borre » 22/03/08 10:19

groenedaalse bos in Heemstede is erg leuk. Ook veel speelhondjes daar en loslopende hooglanders waar ze achteraan kunnen rennen. :giechel:

Ook zijn de duinen tussen bentveld en zantvoord erg leuk om te lopen.

Volgens mij mag je in schalkwijk alleen los lopen langs de vaart. Achter de flatten.

Tineke

Ongelezen berichtdoor Tineke » 31/03/08 09:18

------------------------------------------------------------------------------------

Bij de Cruquius/Vijfhuizen (tussen Heemstede, Hoofddorp, Haarlem) heb je een heel groot losloopgebied voor honden. Het beste kun je de auto parkeren
bij Infocentrum "De Groene Weelde". Van daaruit kun je heerlijk wandelen. Door het hele gebied heen liggen naast de zand- en graspaden ook genoeg geasfalteerde paden. De honden kunnen heerlijk rennen, zwemmen (er is erg veel water waar ze lekker in kunnen zwemmen en/of afkoelen). Kortom, heerlijk! Echt de moeite waard!



--------------------------------------------------------------------------------

ja die Groene Weelde is ideaal!! Zeker met wat warmer weer, honden mogen het hele jaar los en is altijd erg leuk bij het kleine strandje wat daar is.

Verder heb je nog het Haarlemmermeerse bos. Zet je de auto achter Eventcenter Claus Party (house?) Je mag daar alleen niet met je hond los lopen tussen 1 juni en 31 augustus en in de weekenden is er een aanlijngebod.
........................................................................................................

Hallo hierboven twee tips van een ander honden forum.
Zelf woon ik hier vlakbij. En we wandelen hier regelmatig. Er lopen ook wel veel groepen honden waarvan de baasjes aan het werk zijn.
Maar mag een aankomend geleide hond wel zwemmen? Mij nichtje heeft net een puppy voor een jaar en ik dacht dat niet :cry: mocht.
Als dat niet mag dan kan je het beste de ingang aan de drie meren weg nemen( voorheen parkeerplaats bussen floriade en personeel Spaarne ziekenhuis) en even onder de weg doorlopen dan kom je in een stuk waar niet zo heel veel water is.
Wij gaan hier in de zomer vaak vroeg in de avond heen dan is het echt genieten voor hond en baas.

Door jouw vraag heb ik me weer laten registreren en ik zal proberen nog wat voor je te vinden.
Ik moet wel aan de slag jullie hebben allemaal zulke leuke labrador foto's op ket forum staan bij mij is het nog een beetje saai.

Groetjes Tineke

Juno
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2074
Lid geworden op: 14/08/07 22:06
Locatie: Velserbroek

Ongelezen berichtdoor Juno » 31/03/08 18:39

Hoi Tineke, bedankt voor de info!
Heel toevallig zijn we afgelopen zaterdag in de Groene Weelde geweest (idd geparkeerd bij het infocentrum) en we vonden het een leuke nieuwe plek!!
Het klopt dat de aspirant geleidehondjes niet mogen zwemmen.... Juno doet dat dan ook niet (hij luistert gelukkig best goed hahaha). Hij gaat naar het water om een beetje te drinken, maar zal er niet in springen; hij vindt het ook wel leuk om een beetje te pootjebaden en te spetteren.
Als er in de zomer door andere honden veel gezwommen gaat worden, zullen wij die plekken vermijden...
Groetjes, Milou


Terug naar “Wandeltips”