Mooie losloopgebieden in Nederland/Belgie

Plaats hier leuke wandelplekken.
Joyce
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8703
Lid geworden op: 13/12/02 16:14

Mooie losloopgebieden in Nederland/Belgie

Ongelezen berichtdoor Joyce » 24/10/07 18:30

Plaats hier de loosloopgebieden waar jij komt met je labrador,en eventueel met routebeschrijving voor members zonder navigatie

Even een note,geen boekjes overschrijven,maar gewoon in eigen bewoording waar jezelf komt en wat je met een ander wilt delen

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 24/10/07 19:59

Hoeveel wil je er??? :D Ik zal er een in ieder geval noemen. :wink:

Waar wij (de meiden en ik) dagelijks te vinden zijn. Staat ook in de ANWB boekje. Is het Bergse Bos, zowel lage als het in het hoge. :D

Voor de route zou ik toch even een uitdraai maken.
Je kan kiezen om bij de Grindweg of bij de Rottebanddreef te parkeren. Er zijn trouwens nog meer mogelijkheden hoor! Maar daar weet ik geen straatnaam van. :oops:

Wat kan daar?
Je hond mag daar loslopen, zolang ze maar de Schotse Hooglanders met rust laten. En anders gaarne je hond aanlijnen, want we willen dit prachtige gebied natuurlijk behouden.
Er is een hondenstrandje...jaja er staat een bordje met "hondenstrand" op. Uiteraard heb je daar restaurants zitten, hebben we vandaag weer eens gegeten na het wandelen. :D Een pannekoekenhuis en een gewoon restaurant.
Al met al je kan de route zelf bepalen, de honden kunnen zwemmen, je kan daar drinken en eten. Bij 't Hoekse Hout mogen de honden mee naar binnen.

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 24/10/07 21:50

België: GEEN! :D 8)
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Joyce
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8703
Lid geworden op: 13/12/02 16:14

Ongelezen berichtdoor Joyce » 24/10/07 22:09

Karlien schreef:België: GEEN! :D 8)


we gaan binnenkort een weekend naar Belgie,zal eens opletten :mrgreen:

(Normaal gaan we als een speer door Belgie richting Luxemburg,maar ik kan me wel iets voorstellen bij je opmerking)

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 24/10/07 22:18

Joyce schreef:
Karlien schreef:België: GEEN! :D 8)


we gaan binnenkort een weekend naar Belgie,zal eens opletten :mrgreen:

(Normaal gaan we als een speer door Belgie richting Luxemburg,maar ik kan me wel iets voorstellen bij je opmerking)


In principe mag een hond hier nergens los! 8)
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Gebruikersavatar
mugo
Speurneus
Speurneus
Berichten: 19875
Lid geworden op: 14/01/03 09:05
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor mugo » 25/10/07 12:35

Hemmeland, Monnickendam

Achterste gedeelte mogen ze los (niet bij de zandstrandjes/mensenstrandjes, verder eigenlijk overal), en er is water.
Afbeelding

Lolita

Ongelezen berichtdoor Lolita » 25/10/07 14:02

Inderdaad, wettelijk gezien mag een hond nergens loslopen en je kan er dus ook voor beboet worden. Mijn regel is, als het heel verlaten is en er werkelijk niemand te bespeuren is, mag Lola los. Vorige week kwamen we zo plots een Border Collie fokker tegen met 7 exemplaren, alle 7 los. Die honden luisterden en bleven bij de baas en Lola kwam ook onmiddellijk terug toen we riepen. We lijnen haar dan even aan en nadien terug los. Net zo als we mensen zien aankomen, dan moet Lola even vast. Het is hier dus altijd uitkijken of er niets of niemand aankomt...een "hondenstrand" is hier ook een utopie denk ik.

Amanda

Ongelezen berichtdoor Amanda » 25/10/07 15:15

Lolita schreef:Inderdaad, wettelijk gezien mag een hond nergens loslopen en je kan er dus ook voor beboet worden. Mijn regel is, als het heel verlaten is en er werkelijk niemand te bespeuren is, mag Lola los. Vorige week kwamen we zo plots een Border Collie fokker tegen met 7 exemplaren, alle 7 los. Die honden luisterden en bleven bij de baas en Lola kwam ook onmiddellijk terug toen we riepen. We lijnen haar dan even aan en nadien terug los. Net zo als we mensen zien aankomen, dan moet Lola even vast. Het is hier dus altijd uitkijken of er niets of niemand aankomt...een "hondenstrand" is hier ook een utopie denk ik.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens
een kameraad van ons in er ooit eens achtetaan gegaan met waar je hond wel of niet los mag
Je hond mag overal los, mits je hem onder apel kunt houden en er geen bord staat dat het noet mag
Zo is ons dat vertelt voor in de gemeente Emmen

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/10/07 15:22

Amanda schreef:
Lolita schreef:Inderdaad, wettelijk gezien mag een hond nergens loslopen en je kan er dus ook voor beboet worden. Mijn regel is, als het heel verlaten is en er werkelijk niemand te bespeuren is, mag Lola los. Vorige week kwamen we zo plots een Border Collie fokker tegen met 7 exemplaren, alle 7 los. Die honden luisterden en bleven bij de baas en Lola kwam ook onmiddellijk terug toen we riepen. We lijnen haar dan even aan en nadien terug los. Net zo als we mensen zien aankomen, dan moet Lola even vast. Het is hier dus altijd uitkijken of er niets of niemand aankomt...een "hondenstrand" is hier ook een utopie denk ik.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens
een kameraad van ons in er ooit eens achtetaan gegaan met waar je hond wel of niet los mag
Je hond mag overal los, mits je hem onder apel kunt houden en er geen bord staat dat het noet mag
Zo is ons dat vertelt voor in de gemeente Emmen


ging over belgie volgens mij 8)

maar hier in nl mag de hond volgens mij los buiten de bebouwde kom, tenzij er borden staan dat het niet mag...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Amanda

Ongelezen berichtdoor Amanda » 25/10/07 16:11

sbientje schreef:
Amanda schreef:
Lolita schreef:Inderdaad, wettelijk gezien mag een hond nergens loslopen en je kan er dus ook voor beboet worden. Mijn regel is, als het heel verlaten is en er werkelijk niemand te bespeuren is, mag Lola los. Vorige week kwamen we zo plots een Border Collie fokker tegen met 7 exemplaren, alle 7 los. Die honden luisterden en bleven bij de baas en Lola kwam ook onmiddellijk terug toen we riepen. We lijnen haar dan even aan en nadien terug los. Net zo als we mensen zien aankomen, dan moet Lola even vast. Het is hier dus altijd uitkijken of er niets of niemand aankomt...een "hondenstrand" is hier ook een utopie denk ik.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens
een kameraad van ons in er ooit eens achtetaan gegaan met waar je hond wel of niet los mag
Je hond mag overal los, mits je hem onder apel kunt houden en er geen bord staat dat het noet mag
Zo is ons dat vertelt voor in de gemeente Emmen


ging over belgie volgens mij 8)

maar hier in nl mag de hond volgens mij los buiten de bebouwde kom, tenzij er borden staan dat het niet mag...


Oh sorry daar had ik even overheen gelezen
Sla alles nog niet helemaal op na de narcose 8)

Sietske&Jessie

Ongelezen berichtdoor Sietske&Jessie » 25/10/07 16:18

In Dordrecht: over de dijk langs onze wijken Oudelandshoek/Stadspolders. De hond mag hier loslopen, er is en schelpenpad met een klein strandje om te zwemmen en een rondje dijk kan alle kanten op, gemiddeld 5 km. moet lukken! Uitgekeken, dan zijn de Merwelanden ideaal om je hond te laten uitrazen! De wijken staan op de kaart in een stratenboek goed aangegeven, stuur anders een pbtje

Joyce
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8703
Lid geworden op: 13/12/02 16:14

Ongelezen berichtdoor Joyce » 25/10/07 18:21

Even een note:

Ik laat dit topic openstaan zodat iedereen even zijn tips kan noemen,en met wat discussie erbij die toegevoegde waarde heeft
Later schoon ik alles op tussen de regels en doe er een slot op

Maar voor nu is deze 2 maand open 8)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 25/10/07 18:53

In Brabant:
Cadettenkamp en omgeving. Bos en zandvlakte, met 1 (vrij korte) wandelroute (gele paaltjes) Route begint bij de parkeerplaats, maar ook vrij door het bos wandelen is prima te doen, zover als je wilt :) De hond mag overal los.

Route:
afslag breda-noord op de A27. Richting Breda, vervolgens ri Teteringen. Net over het spoor (viaduct) rechtsaf, bocht naar rechts, 2e links en vervolgens 1e links 1e rechts. aan de rechterkant parkeren, aan de linkerkant begint de wandelroute :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 25/10/07 21:10

Kasteel Twickel in Delden (o)
Hier de url, het is er prachtig :)
en bijna in mijn achtertuin :D
http://www.twickel.nl/cm_712_wandelen.html
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Pippi

Ongelezen berichtdoor Pippi » 25/10/07 21:14

Pleinesbos in Bilthoven Noord / Den Dolder en het Heidepark zijn niet al te grote maar mooie losloopgebieden. In het Heidepark kan ook gezwommen :D worden.


Terug naar “Wandeltips”