Wandelen op het strand na 1 april

Plaats hier leuke wandelplekken.
Lotus

Wandelen op het strand na 1 april

Ongelezen berichtdoor Lotus » 26/03/08 16:48

Baal je soms ook dat je na 1 april bijna nergens meer het strand op mag met je hond, of dat dit pas na 18.00 uur mag.
Nou ik weet een plek waar dit wel mag 8)

Het is in Rockanje.
(maar niet bij de 1e of 2e afslag)

Ik zal mijn best doen om de route beschrijving te geven. :oops:

Je neemt op de N57 de afslag naar Rockanje (rechtsaf)
Dan rij je de zwartedijk af tot de rotonde
Daarneem je de tweede afslag (dus rechtdoor)
Vervolgens rij je door tot de volgende rotonde
Deze neem je driekwart (dus 3de afslag)
Dan ga je de rondeweiweg op, schuin naar rechts (niet de eerste want dat is de duinzoom)
En dan na ongeveer 400 meter heb je aan de rechterkant een parkeerplaats de panweg.
Hier parkeer je de auto en dan loop je met de hond de duinen in tot dat je het strand ziet. (oja is wel 10 minuutjes lopen hoor en de hond moet dan nog aangelijnd zijn :oops: )

Nou ik hoop dat jullie er wat aan hebben :D

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 26/03/08 16:58

ik ben ooit idd naar rockanje geweest, en vervolgens konden we het hondenstrand niet vinden en zijn we bij het brielsemeer terecht gekomen. was ook leuk, maar echt strand is leuker natuurlijk :) ik sla dit ff op! tnx!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Lotus

Ongelezen berichtdoor Lotus » 26/03/08 17:36

sbientje schreef:ik ben ooit idd naar rockanje geweest, en vervolgens konden we het hondenstrand niet vinden en zijn we bij het brielsemeer terecht gekomen. was ook leuk, maar echt strand is leuker natuurlijk :) ik sla dit ff op! tnx!


Ja je moet het weten hoe je er komt, anders zoek je je rot :D succes met de volgende keer

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 26/03/08 17:39

Lotus schreef:
sbientje schreef:ik ben ooit idd naar rockanje geweest, en vervolgens konden we het hondenstrand niet vinden en zijn we bij het brielsemeer terecht gekomen. was ook leuk, maar echt strand is leuker natuurlijk :) ik sla dit ff op! tnx!


Ja je moet het weten hoe je er komt, anders zoek je je rot :D succes met de volgende keer
ja niemand wist het ook.. maar nu kunnen we weer eens gaan als het weer wat beter wordt :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

yari
Speurneus
Speurneus
Berichten: 13451
Lid geworden op: 28/12/02 23:03
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor yari » 26/03/08 21:51

Ik weet precies waar je bedoelt Kir, ik ga daar ook altijd heen! :)
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~

Lousje

Ongelezen berichtdoor Lousje » 26/03/08 21:53

Hier mag je gewoon het hele jaar op strand met je hond zolang het maar geen bikiniweer is.Officieël mag het niet maar het word gewoon toegelaten mits er geen zonnebadende mensen op strand zitten.Nou,dat gaat nog wel effe duren denk. :D

Lotus

Ongelezen berichtdoor Lotus » 27/03/08 20:15

yari schreef:Ik weet precies waar je bedoelt Kir, ik ga daar ook altijd heen! :)


Ja heerlijk stukkie strand is dat he :D

Lotus

Ongelezen berichtdoor Lotus » 27/03/08 20:15

Lousje schreef:Hier mag je gewoon het hele jaar op strand met je hond zolang het maar geen bikiniweer is.Officieël mag het niet maar het word gewoon toegelaten mits er geen zonnebadende mensen op strand zitten.Nou,dat gaat nog wel effe duren denk. :D


:D Ja voorlopig is het inderdaad nog geen bikiniweer...nou ja heerlijk toch dat het getollereed wordt

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 27/03/08 20:34

Nog een hondenstrand in Nijkerk/Zeewolde Erkemederstrand
http://www.erkemederstrand.nl/hondenstrand.html

Het is niet de zee maar wel erg leuk :D even wat eten en drinken in
strandpaviljoen "De Jutter" HONDEN welkom

Gebruikersavatar
Kyra
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3251
Lid geworden op: 27/01/08 21:23
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kyra » 28/03/08 12:16

Goeie tip!!
Afbeelding

Lotus

Ongelezen berichtdoor Lotus » 01/04/08 10:35

Oja als je wel weet waar je grote parkeerplaats bij het quakjeswater is....dan ga je daar via het tunneltje onder de weg door naar de andere kant en sta je op het strand wat ik bedoelde. :D

anja balou

Ongelezen berichtdoor anja balou » 01/04/08 10:58

Wij gaan van 25-4 tot en met 29-4 een lang weekend naar Bruinisse (Zeeland). Voor de eerste keer met Balou op vakantie! Ik verheug me er heel erg op en eigenlijk kijk ik er ook heel erg naar uit om even met hem op het strand te gaan lopen. Zijn eerste strand/zee ervaring. Dus het bericht dat je na 1 april niet meer op de stranden mag komen met een hond valt me heel erg tegen zeg! Weet iemand hoe dat in Bruinisse zit?
Nou hoe dan ook, wij gaan toch genieten van ons eerste keertje op vakantie met Balou. :)

Groetjes van Anja

Lotus

Ongelezen berichtdoor Lotus » 01/04/08 13:42

http://www.strandnederland.nl/Honden/honden.html

Hier is een website waar je ook nog wat info kan vinden over het strand en waar en wanneer de honden wel toegestaan zijn op het strand in de zomer periode :)

anja balou

Ongelezen berichtdoor anja balou » 01/04/08 15:49

Goeie tip die site. Thx!!
gr Anja :)


Terug naar “Wandeltips”