los in Zeeland

Plaats hier leuke wandelplekken.
EdithvanderLinden

los in Zeeland

Ongelezen berichtdoor EdithvanderLinden » 10/05/09 19:40

Ik wil in de zomervakantie naar Zeeland voor een paar dagen. Is er een plek waar de hond overdag lekker los mag lopen, stuk strand?

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 10/05/09 22:42

Hoi,waar precies in Zeeland wil je naar toe?
Ik woon zelf vlakbij Oostkapelle en Domburg en ik moet zeggen dat er hier heel veel "losloopplekken"zijn.
Ik ga elke dag naar het water of het bos.Je hebt o.a een hondenstrand in Oostkapelle en ook daar is een bos,in Veere is het Veersebos waar je hond ook los kan,op veel plaatsen aan het Veerse Meer mag je hond ook los en op het Noordzeestrand langs alle badplaatsen mag de hond voor 10.00 uur en na 19.00 uur ook komen.Er zijn hier echt heel veel plekken waar je hond lekker los kan lopen!!Mocht je tegen die tijd weten waar je precies zit laat het dan even weten dan stuur ik de precieze plekken!!

Groetjes Jessica

Miepje

Ongelezen berichtdoor Miepje » 11/05/09 14:31

Deze site heb ik enige tijd geleden van iemand hier op het forum gekregen.
Staat precies op waar je mag komen met je hond.
Succes

http://www.nederlandstrand.nl/

Candygirl

Ongelezen berichtdoor Candygirl » 11/05/09 22:15

Wat ook mooi is: "Boswachterij Westerschouwen" op Schouwen Duiveland. Het is dan wel geen strand, maar honden mogen op veel plekken loslopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's hierboven zijn daar genomen.
We kwamen uit het dicht beboste gedeelte en toen was er dit! Het leek wel een Fata Morgana Prachtig!

Shyloh

Ongelezen berichtdoor Shyloh » 18/05/09 17:32

Nu het seizoen bijna is aangebroken mogen honden op het strand in Groede en Cadzand s'avonds pas los, Groede bestaat voornamelijk uit alleen strand en Cadzand is wat meer op toerisme gebasseerd, daar heb je een hele reeks strandtentjes waar de hond zonder problemen mee mag op het terras :)

EdithvanderLinden

bedankt

Ongelezen berichtdoor EdithvanderLinden » 18/05/09 21:12

Bedankt voor jullie reactie's. Jessica tegen die tijd contact ik jou nog even als ik precies weet waar ik naar toe ga in Zeeland. En die 'fata morgana' foto's zien er ook geweldig uit. Heb je toevallig adres van dit bos zodat mijn tom tom mij er heen kan brengen?

Candygirl

Re: bedankt

Ongelezen berichtdoor Candygirl » 18/05/09 23:49

EdithvanderLinden schreef:Bedankt voor jullie reactie's. Jessica tegen die tijd contact ik jou nog even als ik precies weet waar ik naar toe ga in Zeeland. En die 'fata morgana' foto's zien er ook geweldig uit. Heb je toevallig adres van dit bos zodat mijn tom tom mij er heen kan brengen?

Het gebied strekt zich uit van Renesse tot aan Burgh-Haamstede.
Navigatieadres: Burghsering, 4328 LK Burgh Haamstede

Gebruikersavatar
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1552
Lid geworden op: 29/12/04 15:05
Locatie: Schouwen-Duiveland
Contacteer:

Re: bedankt

Ongelezen berichtdoor Zeeuwse labjes » 19/05/09 12:55

Candygirl schreef:
EdithvanderLinden schreef:Bedankt voor jullie reactie's. Jessica tegen die tijd contact ik jou nog even als ik precies weet waar ik naar toe ga in Zeeland. En die 'fata morgana' foto's zien er ook geweldig uit. Heb je toevallig adres van dit bos zodat mijn tom tom mij er heen kan brengen?

Het gebied strekt zich uit van Renesse tot aan Burgh-Haamstede.
Navigatieadres: Burghsering, 4328 LK Burgh Haamstede


Maar helaas is er maar een heel klein deel hiervan toegankelijk voor loslopende honden... Als ik het goed zie is de foto van de Fata Morgana ook op het stuk genomen waar honden niet los mogen... :wink: Maar misschien zit ik er naast.

Alleen op het stukje rond de bunker aan de kant van Haamstede en het pad dat van daar richting Westenschouwen loopt mogen de honden los. In de Boswachterij zelf en ook in de Zeepeduinen (Natuurmonumenten) mogen honden alleen aangelijnd komen! En er wordt zeker in deze tijd van het jaar ook flink gecontroleerd.

Candygirl

Ongelezen berichtdoor Candygirl » 19/05/09 16:57

Maar helaas is er maar een heel klein deel hiervan toegankelijk voor loslopende honden... Als ik het goed zie is de foto van de Fata Morgana ook op het stuk genomen waar honden niet los mogen... Maar misschien zit ik er naast.


Dat zou best weleens kunnen.... :oops:. Maar het blijft prachtig, ook met een aangelijnde hond.

Gebruikersavatar
Zeeuwse labjes
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1552
Lid geworden op: 29/12/04 15:05
Locatie: Schouwen-Duiveland
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Zeeuwse labjes » 19/05/09 17:10

Candygirl schreef:
Maar helaas is er maar een heel klein deel hiervan toegankelijk voor loslopende honden... Als ik het goed zie is de foto van de Fata Morgana ook op het stuk genomen waar honden niet los mogen... Maar misschien zit ik er naast.


Dat zou best weleens kunnen.... :oops:. Maar het blijft prachtig, ook met een aangelijnde hond.


Ik moet toegeven dat wij ons er ook nooit aan houden hoor 8) , maar voordat we hier hoge verwachtingen gaan creëren :wink: Het is en blijft inderdaad een prachtig gebied, absoluut de moeite waard om een rondje te lopen. Je kunt er zo een paar uur over doen. En je kunt ook vanuit dit gebied doorsteken naar het strand (waar de honden na 19 uur wel los mogen).

Elise93

Ongelezen berichtdoor Elise93 » 22/05/10 17:11

Anjess schreef:Hoi,waar precies in Zeeland wil je naar toe?
Ik woon zelf vlakbij Oostkapelle en Domburg en ik moet zeggen dat er hier heel veel "losloopplekken"zijn.
Ik ga elke dag naar het water of het bos.Je hebt o.a een hondenstrand in Oostkapelle en ook daar is een bos,in Veere is het Veersebos waar je hond ook los kan,op veel plaatsen aan het Veerse Meer mag je hond ook los en op het Noordzeestrand langs alle badplaatsen mag de hond voor 10.00 uur en na 19.00 uur ook komen.Er zijn hier echt heel veel plekken waar je hond lekker los kan lopen!!Mocht je tegen die tijd weten waar je precies zit laat het dan even weten dan stuur ik de precieze plekken!!

Groetjes Jessica


Wat grappig! Ik woon in Middelburg, ook niet zo ver van jullie vandaan! :) In Zeeland mogen inderdaad op veel stranden honden los, en inderdaad op het Veerse Meer. Daar zitten wij ook heel vaak i.v.m. onze zeilboot. Leuk plekkie voor Senna dus :D :applaus:

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 22/05/10 19:03

Ja,wat wonen we toch in een heerlijke provincie hé?
Wij blijven in de zomer ook altijd gewoon thuis,want je hebt hier alles!
En varen op het Veerse Meer vind onze Sjammai ook helemaal geweldig,ja zo vlak bij het water is een boot toch heerlijk hé?
Veel vaarplezier komende tijd met Senna!!!

Elise93

Ongelezen berichtdoor Elise93 » 22/05/10 20:07

Ja is zeker heerlijk dat varen :D Hebben jullie zelf ook een boot op het Veerse Meer? Wij zitten namelijk bij een vereniging en daar liggen 's zomers ook altijd allemaal honden bij elkaar, gezellige boel :D

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 23/05/10 10:52

Onze boot ligt in Veere,mijn ouders hebben daar een jachtwerf gehad (vorig jaar zijn ze met pensioen gegaan) maar van de nieuwe eigenaren mogen we daar gratis liggen,dat slaan we nooit af natuurlijk! :wink: Vandaag gaan we weer het water op want met dit weer moet Sjammai echt afkoelen anders houdt ze het niet uit!!Veel plezier de komend maanden op het meer!!

kirsten&cacao

Ongelezen berichtdoor kirsten&cacao » 25/05/10 09:51

Wij komen ieder jaar in Zeeland, staan op de camping in Zonnemaire (Schowen Duivenland). Ik moet zeggen, zolang ik geen bordje zie staan dat zegt dat mijn hond niet los mag, gaan ze daar gewoon los.

Het fijne is, is dat je daar ook niemand tegenkomt langs de dijk en en wandelpad.

Zwemmen kan er ook, want het is de dijk over, en we staan bij het Grevelingenmeer. Maar overdag altijd even kijken of er niet nét mensen aan het zonnen zijn :P


Terug naar “Wandeltips”