Wandelen in Haarlem en omgeving

Plaats hier leuke wandelplekken.
Anne W

Wandelen in Haarlem en omgeving

Ongelezen berichtdoor Anne W » 23/07/11 16:01

Ik zoek altijd toch wel redelijk veilige plekken waar mijn honden los kunnen lopen.

Caprera op de Hogenduinendaalseweg in Bloemendaal is een besloten wandelbos, waar overigens extreem veel Labradors en consorten lopen, is een prettige plek en heeft alles wat een Labrador leuk vindt.
Water (meertje plus diverse moddersloten) zand, heuvelachtig bos, met ook nog een fijn grasveld. Dus voor jong en oud goed te doen!

Schoteroog aan de rand van de Waarderpoloder van Haarlem.
(ook wel Teletubbie genoemd) Glooiende groene heuvels en water.

Ze vinden het er heerlijk en ik vind het er veilig!

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 23/07/11 16:41

Schoteroog moet ik toch ook eens opzoeken.

Anne W

Ongelezen berichtdoor Anne W » 23/07/11 17:22

Bowie schreef:Schoteroog moet ik toch ook eens opzoeken.


Lekker rollen in het gras, schoon en veel water. Wel maar een paar 'strandjes' om er in te duiken. Weinig bezoekers dus redelijk rustig. Auto zet ik bij de jachthaven. Is het einde van de weg, dus ook nauwelijks verkeer bij uitstappen. Goed voor een uur wandeling!

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 23/07/11 17:52

Anne W schreef:
Bowie schreef:Schoteroog moet ik toch ook eens opzoeken.


Lekker rollen in het gras, schoon en veel water. Wel maar een paar 'strandjes' om er in te duiken. Weinig bezoekers dus redelijk rustig. Auto zet ik bij de jachthaven. Is het einde van de weg, dus ook nauwelijks verkeer bij uitstappen. Goed voor een uur wandeling!

't Is helemaal niet ver weg en ik ben er nog nooit geweest. :oops:

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 23/07/11 17:54

De Veerplas (bijna naast de IKEA) is van 1 oktober tot 1 april ook een aanrader.
Je kunt er niet heel lang wandelen (of je moet het fietspad om het meertje nemen), maar de honden kunnen er heerlijk rennen en vooral zwemmen.

SaskiaL.

Ongelezen berichtdoor SaskiaL. » 23/07/11 20:12

Schoteroog ken ik ook niet. Mogen daar het hele jaar honden? Ik ga ook vaak naar Brouwerskolk in Overveen. Ook daar is een zwemmeertje, daar zijn wel geregeld wandelaars en andere honden. Sommige stukjes zijn wel rustig.
Paranassia strand mogen ze ook het hele jaar.

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 23/07/11 20:21

Naar Brouwerskolk zal ik ook eens opzoek gaan.
Mogen ze daar ook heel het jaar los?

Anne W

Ongelezen berichtdoor Anne W » 24/07/11 11:36

Ik vind zelf Brouwerskolk wat beperkt... Schoteroog is geen besloten wandel/recreatiepark (onderdeel van Spaarnwoude) dus het hele jaar door toegankelijk. Het is alleen - ondanks de heuvels - relatief plat dus wanneer het zulk weer is heb je geen beschutting van bomen (die staan er niet!) Dan is het echt zuidwester-weer :lol: Maar omdat het zo plat is, kun je prachtig het vliegverkeer zien, de fantastische wolkenluchten die wij hebben en bootjes zien varen. Ik krijg er een beetje buitenland-gevoel bij. Overigens: ik wandel er ook pas sinds kort, maar het is meteen al een favoriete plek!

SaskiaL.

Ongelezen berichtdoor SaskiaL. » 26/07/11 23:00

Mogen ze daar ook heel het jaar los?


Ja dat mag. Ik vind het een prettig afwisselend stukje bos. Niet groot, maar groot genoeg om lekker uit te razen. En vaak kom ik dan niemand tegen :)

Anne W

Ongelezen berichtdoor Anne W » 28/07/11 10:18

Gisteravond meteen de nadelen van Schoteroog ontdekt! Scheurende grasmaaiers en volk met een barbeque. Leuk voor de Labrador ;-)))! :twisted:


Terug naar “Wandeltips”